Prince of Persia Remake: miért rusnya a játék? Az indiai Ubisoft magyarázza a bizonyítványt!

Oly régóta várták már a Prince of Persia-rajongók, hogy valamilyen komolyabb játék készüljön a sorozatból, hogy sokan egyenesen arcul csapásnak éreztek, ahogy most a Prince of Persia Remake kinéz.

Annyi szivárogtatás után nem volt nagy meglepetés a Prince of Persia: Sands of Time bejelentése, az viszont már annál inkább, hogy a bemutatott játék látványa koránt sem ütötte meg nemhogy a nextgen, de a jelenlegi generáció mércéjét sem – leginkább a PS3-as Forgotten Sands jutott róla eszünkbe, ami konkrétan egy tízéves játék, illetve voltak olyanok, akik a 2008-as Prince of Persiát emlegették. Az eredeti, 2003-as Sands of Time-nál nyilván szebb a játék, hiszen az még PS2-re/első Xboxra jelent meg. Viszont, így a nextgen hajnalán azért sokkal szebb grafikát vártunk volna és ennek a csalódott rajongók hangot is adtak. A feldolgozást készítő Ubisoft India így magyarázkodni kényszerült.

A The Marko Reactor készített interjút az indiai Ubisoft fejeseivel, és ebben megemlítették a grafikát érintő kényes kérdést. Pierre Sylvain-Gires játékrendező azzal magyarázkodott, hogy hát nagy volt a nyomás rajtuk, mert ugyebár a The Sands of Time egy rendkívül egyedi játék, ami ugye, „ő, izé…” meghatározta a külső nézetű akció játékok fejlődését is, így bizony ám nem lehetett azért akárhogyan remake-elni! Az Assassin’s Creed-játékok által használt motort pedig azért is kellett óvatosan használniuk, mert ezt az AC-féle nyílt világú játékokhoz alakították, viszont a Prince of Persia más jellegű volt, és az időmanipuláció egészen különleges programozást igényelt. Vagyis az Anvilt nem erre fejlesztették ki, ami azért technikai szempontból rengeteg fejfájást okozott nekik a használata.

Másrészről az is kihívást volt a Ubisoft India számára, hogy a The Sands of Time remake-je egyaránt modern és nosztalgikus élményként dolgozzák ki. Emiatt nagyon egyedi látvány világot kellett kidolgozni, ami viszont nehéz feladat volt, lévén egy 17 éves játékról van szó, amelyet egyértelműen lehetne hová fejleszteni vizualitás tekintetében. A fejlesztők viszont amellett tették le a voksukat, hogy nagyon markáns stílusa legyen a remake-nek, amely révén különbözik a többi játéktól, mint például az Assassin’s Creedektől vagy a 2008-as Prince of Persia-reboottól.

A The Marko Reactor riportere azonban nem hagyta magát ilyen bullshittel lerázni és feltette azt a kényes kérdést, hogy talán az is szerepet játszik-e abban, hogy nem igazán nextgen a látvány, hogy tartaniuk kellett bizonyos határidőt és/vagy költségvetési keretet. Pierre Sylvain-Gires erre gyorsan azt válaszolta, hogy nem, ezek a tényezők nem játszottak semmilyen szerepet a játék kinézetében. Syed Abbas, ügyvezető igazgató-helyettes konkrétan azt nyilatkozta, hogy a játékot két és fél évig fejlesztették, és előfordult, hogy 170 ember dolgozott rajta, így tudták tartani magukat a vállalt célokhoz.

Akárhogyan is legyen, a Prince of Persia: The Sands of Time remake-je 2021. január 21-én jelenik meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra, és azért még reménykedünk, hogy azért alapvetően nem fogunk benne csalódni, még ha a látvány 2010-et is idézi. A Ubisoft egyébként kiemelte a Forwardon: ez még csak egy alfa változat, amely várhatóan még sokat fejlődik 2021-ig.

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu