Electronic Arts: változtat, ha kell; nem hanyagolja el az egyjátékos játékokat sem

A játékipar is konszolidáció felé tart, de az Electronic Arts nem nyilatkozott arról, hogy tényleg felvásárolhatja-e a kiadót egy másik cég.

 

Andrew Wilson, a kiadó vezérigazgatója a negyedéves üzleti jelentés során a tőle jellemző céges, marketinges dumával oldalazta ki a felvásárlás körüli pletykákra való reagálást: „Szerintem hihetetlenül jó helyzetben vagyunk. Hamarosan mi leszünk az interaktív média legnagyobb önálló, független fejlesztője és kiadója a világon. Úgy gondolom, hogy a leghihetetlenebb csapataink vannak az iparágban, és egyre több, hihetetlen tehetséget vonzunk magunkhoz. A közösségünk 600 milliós, és természetesen jó úton haladunk azon törekvésünk felé, hogy egymilliárd embert tudjunk bevonzani a játékba világszerte. […] Nem hiszem, hogy önálló cégként erősebb helyzetben lehetnénk. Mindig az a célunk, hogy gondoskodjunk az embereinkről, a játékosainkról és a részvényeseinkről, és ha valaha is lesz mód arra, hogy ezt másképp tegyük mint ahogyan ma tesszük, természetesen nyitottnak kell lennem erre. De azt már ma elmondhatom, hogy nagyon-nagyon magabiztosak és izgatottak vagyunk a jövőnkkel kapcsolatban.” Magyarul: ha jó ajánlat jön, az Electronic Arts beadja a derekát…

A kiadó eközben nem hanyagolja az egyjátékos játékokat (Star Wars Jedi: Survivor, Dragon Age: Dreadwolf, Dead Space Remake, de az új Mass Effect is idevehető). Wilson kapott egy kérdést: hogyan illenek az egyjátékos termékek az EA-portfólióba? „A játékosainknak összességében megvannak ezek az alapvető motivációik (inspiráció, menekülés, társadalmi kapcsolat, versengés, önfejlesztés, alkotás). Ezek a dolgok, amelyek játékostársként összehoznak minket, és a világok megteremtése, a karakterek felépítése és a történetek elmesélése nagyon fontos e motivációk némelyikének megvalósításában. Amikor a portfóliónkról és annak felépítéséről gondolkodunk, két kulcsfontosságú vektorban gondolkodunk. Az egyik: hogyan tudunk hihetetlen történeteket mesélni? Kettő: hogyan tudunk óriási online közösségeket építeni? És hogyan hozzuk össze ezt a két dolgot?

Amikor tehát a portfóliónkat nézzük, azt kell keresni, hogy hogyan csináljuk ezt? Hogyan építjük fel ezeket a világokat és meséljük el ezeket a történeteket? Hogyan fejlesztünk globális online közösségeket? És hogyan hozzuk össze ezt a két dolgot a motivációk megvalósítása érdekében? És ha ez sikerül, akkor azt látjuk, hogy egyrészt növekszik a hálózatunk, másrészt pedig nő az az idő, amit a hálózatunkban lévő játékosok a játékainkban és azok körül töltenek. És ahogy az egyjátékos játékokról gondolkodunk, úgy gondoljuk, hogy ezek nagyon-nagyon fontos részét képezik annak a teljes portfóliónak, amelyet az alapvető motivációk kielégítése érdekében nyújtunk. A tervezési mód, ahogyan ezt idővel megtervezzük, valójában csak a közösségünket figyeli, és azt vizsgálja, hogyan töltik az idejüket, valamint azt, hogy a motivációk hol teljesülnek, és hol nem. Ezt pedig új online játékokkal, új többjátékos játékokkal és új egyjátékos játékokkal igyekszünk majd kiegészíteni,” mondta Wilson. Szóval rájöttek, hogy az élő szolgáltatás (live service) erőltetése nem volt a legjobb ötlet.

Csakhogy Chris Suh, az EA pénzügyi vezetője kiemelte, hogy a live service a cég pénzforgalmának majdnem háromnegyedét teszi ki: „Ha a modellre gyakorolt hatásról és annak pénzügyi hatásáról gondolkodunk, azt hiszem, az első dolog, amit mindig szem előtt kell tartani, hogy az élő szolgáltatások még mindig az üzleti tevékenységünk több mint 70%-át teszik ki, és ez egy bevált, nagyon megbízható, nagymértékben visszatérő bevételi forrás, és hosszú távon még mindig ez lesz a nyereség és veszteség meghatározó tényezője. Másodszor, sokat beszéltünk a befektetéseinkről, amelyek mind az élő szolgáltatásokba, mind pedig az egyjátékos címek bevezetésébe irányulnak, amelyeket már láthattak. És így az idő múlásával folytatjuk a befektetéseket; a hosszú távú növekedésünk továbbra is az élő szolgáltatási üzletágunk folyamatos, stabil teljesítményébe fog befektetni.”

Szóval nem fognak lemondani arról, ami pénzt generál nekik. Jövőre fix, hogy az EA Sports FC 23-ban is lesz Ultimate Team…

Forrás: WCCFTech, VGC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu