Uncharted-féle Call of Duty koncepcióval próbálkozott a Sledgehammer Games!

A stúdió lényegében az Uncharted és a Call of Duty franchise keverékét próbálta prezentálni az Activision Blizzardnak.

 

A Sledgehammer Games 2009-ben jött létre Glen Schofield és Michael Condrey vezetésével. A páros korábban a Visceral Gamesnél a Dead Space-et valósítota meg, és Schofield tavaly decemberben a Striking Distance Studiosnál a The Callisto Protocolt engedte útnak. Az első játékuk, a Call of Duty: Modern Warfare 3 egy jogi vita után jelent meg 2011-ben, ugyanis az előző két részt fejlesztő Infinity Wardnak nem tetszett, amit a stúdió elképzelt. (Ennek eredményeképp az Infinity Wardtól két társalapító, Jason West és Vince Zampella távozott, utóbbi pedig a Respawn Entertainmentet hozta létre; ez ma már az Electronic Arts része.)

A Sledgehammer eredeti koncepciója 2009-ben nem éppen egy FPS volt! Bret Robbins, a stúdió korábbi kreatív igazgatója a MinnMaxnak adott interjújában beszélt arról, hogy egy Uncharted-féle, külső nézetes Call of Duty-ra volt elképzelésük. Bár régebben hallottuk már, hogy terveztek egy vietnámi részt (Fog of War), ez az Uncharted-féle gondolat új. A csapat egy stúdión belüli felhasználásra szánt demót is összehozott, de végül le kellett mondaniuk az ötletről.

Robbins szerint a prototípus szórakoztató és menő volt, és bár nem valósult meg a koncepció, szerinte valakinek jó ötlet lehetne ehhez visszatérni és megvalósítani. Az elképzelés sötétebb, brutális háborús élményt kínált volna, így a Dead Space-hez képest kevésbé horrorra kihegyezett, de továbbra is hátborzongató Call of Duty-játék jöhetett volna létre. Arról már nem beszélt, hogy miért nem fogadta el az Activision Blizzard a koncepciót, de végül annak leállításáról határozott, így a Sledgehammer segített az Infinity Wardnak a Call of Duty: Modern Warfare 3 kivitelezésében.

2014-ben kapták meg a lehetőséget, hogy egyedül hozzanak létre egy részt a sorozatban. Ez volt a Call of Duty: Advanced Warfare. A többi pedig, ahogy mondani szokás, már történelem.

Forrás: PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu