A stúdió lényegében az Uncharted és a Call of Duty franchise keverékét próbálta prezentálni az Activision Blizzardnak.
A Sledgehammer Games 2009-ben jött létre Glen Schofield és Michael Condrey vezetésével. A páros korábban a Visceral Gamesnél a Dead Space-et valósítota meg, és Schofield tavaly decemberben a Striking Distance Studiosnál a The Callisto Protocolt engedte útnak. Az első játékuk, a Call of Duty: Modern Warfare 3 egy jogi vita után jelent meg 2011-ben, ugyanis az előző két részt fejlesztő Infinity Wardnak nem tetszett, amit a stúdió elképzelt. (Ennek eredményeképp az Infinity Wardtól két társalapító, Jason West és Vince Zampella távozott, utóbbi pedig a Respawn Entertainmentet hozta létre; ez ma már az Electronic Arts része.)
A Sledgehammer eredeti koncepciója 2009-ben nem éppen egy FPS volt! Bret Robbins, a stúdió korábbi kreatív igazgatója a MinnMaxnak adott interjújában beszélt arról, hogy egy Uncharted-féle, külső nézetes Call of Duty-ra volt elképzelésük. Bár régebben hallottuk már, hogy terveztek egy vietnámi részt (Fog of War), ez az Uncharted-féle gondolat új. A csapat egy stúdión belüli felhasználásra szánt demót is összehozott, de végül le kellett mondaniuk az ötletről.
Robbins szerint a prototípus szórakoztató és menő volt, és bár nem valósult meg a koncepció, szerinte valakinek jó ötlet lehetne ehhez visszatérni és megvalósítani. Az elképzelés sötétebb, brutális háborús élményt kínált volna, így a Dead Space-hez képest kevésbé horrorra kihegyezett, de továbbra is hátborzongató Call of Duty-játék jöhetett volna létre. Arról már nem beszélt, hogy miért nem fogadta el az Activision Blizzard a koncepciót, de végül annak leállításáról határozott, így a Sledgehammer segített az Infinity Wardnak a Call of Duty: Modern Warfare 3 kivitelezésében.
2014-ben kapták meg a lehetőséget, hogy egyedül hozzanak létre egy részt a sorozatban. Ez volt a Call of Duty: Advanced Warfare. A többi pedig, ahogy mondani szokás, már történelem.
Forrás: PSL