A közel tizenkilenc éve megjelent játék így új erőre kaphat, mert még hasznos lehet a Ubisoft játékának szivárgása.
A forráskódot az Internet Archive-on találhatjuk meg. A Far Cry 1.34-es verzióról van szó, és elvileg teljesnek mondják, nem éppen az, de akik megnézték és értenek is hozzá, szerintük egészen közel van. A PC verzió forrásfájának szivárgásáról van szó, hogy a Ubisoft játékai mögött levő launcher és DRM számára támogatást adjanak. Vannak exe fájlok, de nincsen Xboxos kód, és a játékok assetjei is valamelyest hiányoznak, a kód lefordítása pedig több hibaüzenetet dob fel, hacsak nem módosítunk pár dolgot a Visual Studio .NET 2003 segítségével.
Nem tisztázott, hogy honnan származik a forráskód, vagy hogy miért bukkanna fel ilyen hirtelen a semmiből. Senki sem vállalta magára, és a Llaetha.ro nevű felhasználótól ez az első és egyetlen feltöltés az Internet Archive-ra. A Far Cry első részének közösségi Discordja szerint egy ex-Crytek alkalmazott tehette fel (ugyanis ezt a játékot még ők fejlesztették, majd végül ezek után valósult meg többszöri halasztást követően a Crysis…). és néhány barátjának tanulmányozás céljából tette fel, ám közülük valaki hirtelen feldobta a netre…
A Far Cry a nagy nyári vásárban a Steamen kb. ezer forintért megvásárolható, de a lopakodás és a járművek kezelése manapság már kissé nehézkesnek hat, illetve ráférne egy minőségjavító mod, hogy jobban, stabilabban fusson és ne tűnjön annyira elavultnak. Ebben lehet segítség a forráskód. Már régóta közzétették a szoftveres fejlesztőkészletet (SDK-t) és a pályaszerkesztőt, de a forráskóddal erősebb átdolgozások is megvalósulhatnak, mert a játék engine-jébe is bele lehet nyúlni. Így mondjuk sugárkövetést (ray tracinget) is támogathatna a Far Cry…
Viszont eközben ne felejtsük, hogy a Ubisoft bármikor lecsaphat az egészre, mert nincs engedély a francia kiadótól a forráskód alkalmazására, igaz, a Driver franchise teljesen kódvisszafejtésen esett át, ami sok modhoz és frissítéshez vezetett. Volt már példa arra, hogy a modderek engedélyt kaptak egy játék forráskódjának alkalmazására, hogy nem kereskedelmi célból használhassák azt (azaz ha nem keresnek pénzt, akkor nincs jogi fenyegetés)…
Forrás: PCGamer