TECH HÍREK – A már 2007 óta küszködő brand (ami talán már korábban is elkezdődött az N-Gage-dzsel…) idénre teljesen kimúlt.
A HMD Global stratégiai döntésként kezeli azt, hogy a Nokia nevet teljes egészében eltüntette. A weboldalukon már semmi nyoma nincs a régen patinás cégnek, és hiába nézünk rá a Nokia telefonos weboldalára, az már átirányít a HMD Globaléra. Már régóta várni lehetett ezt, és így a HMD Global a saját telefonjait kezdi gyártani, és ennek eredményét már az idei év során látni fogjuk. Köztük lesz a TA-1585, amit csúcsmodellként kezelnek, és lesz egy tablet is, szintén hasonló névvel (HMD T21). Sok budget, olcsó modell is lesz saját dizájnnal és HMD logóval (meg feltehetőleg hasonlóan idióta nevekkel).
Hacsak a Nokia nem kezdi újra saját magától az egészet, a brand teljes egészében eltűnik, ugyanis a HMD Global folytatja a partneri kapcsolatát a céggel, használva a technológiájukat és a szabadalmaikat, hogy a telefonjaik megfelelően minőségiek legyenek. A cég neve viszont nem biztos, hogy ismert, és erről nem tehetünk: a HMD Global ugyanis jelenleg az ázsiai és indiai régiókat kívánja megcélozni az új termékeivel, ám később sort fognak keríteni arra, hogy az európai és amerikai kontinensen is megvessék a lábukat. Ez a stratégia logikus: így megerősödnek, mielőtt a nyugati piacokra is be tudjanak lépni, de azt se felejtsük, hogy sok brand van errefelé, ami a vásárlók kegyeiért küzd.
Így a Nokia már nem a HMD Global része. A cél most az lenne, hogy megfelelően versenyképes árú termékkel jelentkezzenek, miközben minden olyan funkció is ott van a készülékben, ami a felhasználó számára szükséges lenne. A HMD Global feladata nem lesz könnyű, és a piaci érdeklődésen múlik, hogy végül lesz-e kereslet a termékeikre, avagy sem. A Nokia pedig lassú hanyatlással jutott el a csúcstól a padlóig: két évtizede az egyik legpatinásabb brandről beszélhettünk…
Forrás: WCCFTech