Kingdom Come: Deliverance 2 – Az új „lovagregény” a realisztikus középkori RPG-k új korszakába vezet minket

ELŐZETES – A Kingdom Come: Deliverance 2 folytatása nem kevesebbet ígér, mint hogy újraértelmezi a középkori szerepjátékok fogalmát. Egy látványos előzetessel és egy hatalmasra szabott, teljesen új nyílt világgal tér vissza, ami garantáltan minden RPG-fanatikus szívét megdobogtatja. A Warhorse Studios most egy kis ízelítőt is adott abból, mikor számíthatunk a játék grandiózus megjelenésére.

 

Elképesztő, de már hat év is eltelt a Kingdom Come: Deliverance debütálása óta. Hibái ellenére a játék továbbra is kiemelkedik a tömegből azzal, hogy kompromisszumok nélkül törekszik a realizmusra. Ez a törekvés nem csupán a történetmesélésre és a történelmi hitelességre terjed ki, hanem a harcrendszerre is, ahol minden egyes kardcsapás életre-halálra szóló küzdelemmé fajulhat, még a leggyengébb ellenfelekkel szemben is. Ezt a hagyományt viszi tovább a lenyűgözően megvalósított folytatás, amely stílusosan mutatkozott be egy pörgős, akciódús előzetessel, tele izgalmas játékbeli jelenetekkel. És talán a legizgalmasabb hír: a Kingdom Come: Deliverance II még az idén a boltok polcaira kerül! Mit várhatunk? A Warhorse Studios csapata minden téren túl akarja szárnyalni az előző részt; egy olyan szerepjáték-élményt kínálva, ami valóra váltja az eredeti játék által megálmodott középkori saga ígéretét. „Ami most következik, az a kezdeti víziónk megvalósulása, amit korábban nem tudtunk elérni, mert nem állt rendelkezésünkre a szükséges erőforrások és tapasztalat,” osztja meg gondolatait Daniel Vávra, a játék kreatív igazgatója.

A folytatás egy új régióba kalauzol el minket, egy nyílt világba, amely kétszer akkora, mint az előző részé. „Az első játékban három órányi filmfelvételt kínáltunk; most több mint öt órányi van. A világ mérete is duplájára nőtt,” magyarázza a kreatív igazgató. A történet még hosszabb és lélegzetelállítóan epikus, elhagyva a kis falvak jellegzetes problémáit, mint például a banditatámadások, hogy a királyokkal és nagyobb horderejű ügyekkel foglalkozzon. A történet főhőse, Henrik, már elismert lovagként tér vissza, és ezúttal az utazás minket Kuttenbergbe (vagy Kutna Horába, a középkori cseh nevével „Hory Kutné”-be) visz, amely a középkorban Európa egyik leggazdagabb városa volt. Az utcáin való barangolás nem csak izgalmas kalandot ígér, hanem a Warhorse Studios elszántságát is tükrözi, hogy a műfaj egyik legaprólékosabban kidolgozott és lenyűgöző helyszínét alkossa meg. „Még túl nagy is,” neveti el magát Vávra, amikor a város hatalmas méreteiről beszél.

 

Egy középkori szerepjáték, ahol te írod a legendát

 

A Kingdom Come: Deliverance II nem elégszik meg kevesebbel, mint hogy minden fronton túlszárnyalja az elődét. Látványosabb grafika, mélyebb történet és szabadabb játékélmény – ezekkel kápráztat el minket. „Bevált a Kingdom Come formulája, és most új magasságokba törünk, ami mindig is a terv része volt,” osztja meg a játék igazgatója. Hogyan? Úgy, hogy több teret engednek a felfedezésnek és annak, hogy a játékos szabadon dönthessen tettei irányáról ebben az óriási, nyílt világban. „A Kingdom Come: Deliverance autentikus RPG élményt nyújt. Mindig meglep, hogy milyen lehetőségeid vannak – és melyek azok, amiket még fel kell fedezni,” mondja egy másik fejlesztő. Ebben a kalandban bárki lehetsz: nemes lovag, ravasz tolvaj, vagy éppen egy olyan elbűvölő személyiség, aki mézesmázos szavakkal éri el céljait, nem karddal.

Az átalakított játékmechanika gondoskodik róla, hogy minden döntésednek súlya legyen. Ha kegyetlen útra lépsz, érezni fogod az emberek félelmét a tekintetükben. Ha a hírhedt tolvaj szerepét öltöd magadra, látni fogod, hogy az emberek hogyan lesnek rád gyanakvó szemmel, mintha csak arra várnának, hogy elkapjanak egy rossz lépésen. Henry, a főhősünk, számos módon kezelheti ezeket a helyzeteket. Akár részegen és meztelenül találják az utcán, választhat, hogy udvariasan bocsánatot kér, vagy dacosan válaszol egy „B*zd meg!”-el. Az új bűnügyi rendszer biztosítja, hogy hírneved – legyen az jó vagy rossz – mindenkit megelőzzen Bohémiában.

 

A realisztikus összecsapások és lenyűgöző grafika találkozása

 

A harc a folytatásban ugyanúgy hiteles és veszélyes marad, mint az előző részben. „Szeretnénk, ha tényleg éreznéd az ellenség közelségét a csatatéren. Harcolnod kell az életedért,” mondja Viktor Bocan, a kardvívásért felelős rendező. Ezek a párbajok nem csak történelmileg pontosak, hanem céljuk, hogy teljes mértékben elmerülj a játék világában. „Aki a realizmust keresi,” fűzi hozzá, „számára nem csak a látvány a lényeg, hanem az élmény; érezd a kard súlyát a kezedben.” Az új fegyverek, mint a kézíj és a 15. század eleji első tűzfegyverek, még izgalmasabbá teszik a csatákat, minden összecsapást egyedülálló látvánnyá varázsolva.

A fegyverek és páncélok megjelenítése, valamint a harcosok animációi a CryEngine segítségével készültek, amelyek hűen adnak vissza minden részletet, így időutazást teszünk a 15. századi Bohémiába, ismételten magasra emelve a középkori játékok realizmusának mércéjét. A csapások ereje, a csaták nagysága és az apróbb részletek, mint amikor egy katona leereszti a sisakrostélyát a csata előtt, mind hozzájárulnak a játék aprólékos kidolgozottságához. A Kingdom Come: Deliverance II alkotói rengeteg helyszínt ígérnek, beleértve nagyvárosokat, bányászterületeket és természetesen buja, sűrű erdőket, amelyek vadállatokkal, ősi romokkal és rejtélyekkel teli, várva a legkitartóbb kalandorokat, hogy felfedezzék őket.

 

Kingdom Come: Deliverance 2 announced | Eurogamer.net

A főgonosz? Zsigmond, a magyar király!

 

A játékosok teljes szabadságot élvezhetnek Henrik képességeinek és megjelenésének formálásában, miközben belemerülhetnek a kovácsmesterség, az íjászat és a bájitalkészítés fortélyos világába. Mindeközben egy lenyűgöző történet részeseivé válnak, amely szemtől szembe állítja őket magával a Magyar Királyság uralkodójával, Luxemburgi Zsigmonddal, a „Vörös Rókával”. A fejlesztők gondosan megírták ezt a történetet úgy, hogy az újoncok és a sorozat veteránjai egyaránt élvezhessék.

A játék a fejlesztők ígérete szerint még az idén megjelenik PC-re, PS5-re és Xbox Series X|S platformokon, és ez az előzetes csak egy ízelítő abból, ami ránk vár. Ha a Warhorse Studios beváltja ígéreteit, a Kingdom Come: Deliverance II megvalósíthatja a játékosok álmait egy lovagregény formájában, amely realisztikus nézőpontot és a klasszikus RPG-k lelkét ötvözi.

-Herpai Gergely (BadSector)-

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)