Immár 25 éves a Resident Evil – egy fogalom a videójátékok sorában! Egy méltán kultstátuszba emelkedett zombis horror-széria, mely olykor halálra rémít, máskor megnevettet, de mindenképpen elvarázsol bennünket a Capcom odaadó munkájának hála. Vegyük sorra, hogy ez a brutális mennyiségű 26 darab játék hogyan vizsgázik a Metacritic pontszámok alapján.
26. Resident Evil Gaiden – 2001 (Nincs Metascore)
A Nintendo színes kis kézikonzoljára, a Gameboy Color-ra jelent meg ez a játék, mondanom sem kell, hogy a platform nem igazán volt alkalmas arra, amit a fejlesztők szerettek volna elérni. A játék legfeljebb a jóízlésű, igényes gamereket ijesztette meg, mást nem nagyon. Ráadásul a Nintendo célközönsége a gyerekek voltak…
Minden a játék ellen szólt, az eredeti, 1996-os Resident Evil 1 portja helyett mégis ez a játék került végül a polcokra. Volt ebben rejtvény meg szerepjátékos elem is. Igazából nehéz ma már ítéletet mondani felette, annyira elavult. Maga idejében bezsákolt néhány pozitív kritikát, amiét a körülményekhez mérten sikerrel átültette a túlélőhorror formulát kézikonzolra.
25. Resident Evil Survivor 2: Code Veronica – 2001 (Nincs Metascore)
A Resident Evil Survivor folytatása ez a cím, ami baromira nem folytatja az előző játékot, helyette inkább egy új sztoriban engedett fénypisztollyal lövöldözni. A történet a Resident Evil: Code Veronica kiegészítése volt, azonban olyan új szörnyek is helyet kaptak benne, mint a Nemesis, szóval kicsit szabadon értelmezte a SEGA Dreamcast-es eredetit gamet.
Eredetileg 2001-ben jelent meg japán árkád gépekre, ahol is az év legsikeresebbje lett, azonban a konzolverzió valahogy nem jött össze – csak Európában jelent meg otthoni gépekre, Amerika sosem játszhatott vele. Meta-pontszámot sajnos nem találni hozzá, de személy szerint nem feltételezném, hogy egy olyan rejtett gyöngyszemről van szó, amely titkon a legjobb RE-játék…
24. Umbrella Corps – 2016 (Metascore: 38)
Az Umbrella Corps már nem tud kibújni azzal, hogy nincs a Metacritic-en értékelve: a kritikusok szólottak, és együtt egy igen elmarasztaló 38 pontot adtak a játékra. A 2016-ban megjelent játék singleplayer és multiplayer módokkal is bírt, bla-bla-bla, igazából érdekel bárkit? Mindannyian tudjuk, hogy rossz game, vagy azért, mert próbáltuk, és 5 perc után töröltük gépünkről, vagy azért, mert az a 38 pont igen beszédes.
A történet szerint az Umbrella Corporation egyik ügynöke vagyunk, és új módszereket dolgozunk ki a csúnya zombik leküzdésére. Komoly, mi? Az online multiplayer 3 évvel a Resident Evil 6 után játszódik egyébként. Ebben elhagyatott, zombifertőzött területeken kell titkos fájlokat megszereznünk.
Az Umbrella Corps nem Resident Evil játék. Ez egy Call of Duty-klón, mely a Resident Evil népszerűségét kihasználva igyekezett lehúzni a játékosokat. A co-op sokak kedvence volt a sorozat története során, nekem nem. Én azt szeretem, ha a horror horror marad. Itt pedig az egyetlen horror az, hogy ez a játék napvilágot látott.
23. Resident Evil Survivor – 2000 (Metascore: 39)
Egy fokkal jobb játék, mint az előző. Talán. De nem sokkal! A játék hőse Vincent, aki lezuhan a Sheena-szigeten. A zuhanást követően a srác nem emlékszik semmire, a Vincent nevet is egy másik karakter adja neki. A játékban nem volt mentés, így mindig az elejéről kellett kezdeni, ha meghaltál. (Régi szép idők…)
A játékot sok kritika érte amiért se nem elég akciódús, se nem elég sztori-orientált, így igazából nem köti le az embert. Egyébként a Survivor egy korai fénypisztolyos játék, akárcsak a már említett folytatása, azonban ezt sem sikerült megfelelően tálalni Amerikában, mert a Columbine suliban történt iskolai lövöldözés miatt a Capcom-al eltávolíttatták a fénypisztoly támogatását. Logikus, biztos az RE teszi gyilkosokká a gyerekeket, nem a szeretethiány és a félelmeinkkel manipuláló televíziós média/internet. No mindegy, a pixeles kép, sok töltőképernyő és lassú játékmenet miatt már a maga idejében sem számított egy kimondottan jó játéknak. Ha hasonló címet próbálnál ki a régiek közül, akkor maradj a Time Crisis-nál vagy a Point Blank-nél.
22. Resident Evil: Operation Raccoon City – 2012 (Metascore: 52)
A Resident Evil 2 és Resi 3 között játszódik eme remekmű, ami még csak nem is része a hivatalos történetnek. (Ami egyébként igen követhetetlen, szóval egyébként nem ezért szeretjük a Resident Evil-t.) Az Operation Raccoon City különféle menekítő küldetésekre küld minket.
Két különböző sztorit bont ki a cselekmény, az egyik az Umbrella Security Service csapatát követi, akik a Nemesis-T típusú mutánst igyekeznek befogni, míg a másik szál az Echo Six egységet mutatja be, akik a városban kutatják, hogy mitől szabadult el a vírus. Habár látszólag a kutya fülét sem érdekelte, a kritikusok is lehúzták, mégis eladtak belőle 2,3 millió darabot, amitől mégis a sikeresebb címek közé sorolható. Különös.
Egyébként a sorozat már jó ideje az akció felé húzott, aminek később még meg lesz a böjtje…
21. Resident Evil: Outbreak File #2 – 2004 (Metascore: 58)
Online szerepjátékos menekülős-lövős-csapkodós-kúszós-mászós horror, második kiadás. A folytatások ritkán jobbak, mint az eredeti, és ez a helyzet itt is. Az Outbreak File #2-ben mindenki egy túlélő szerepébe bújik, s különböző nehézségi szinteken megpróbálnak túlélni. 5 különböző helyzetben vehetjük fel a fonalat, s egy listán kell mindenből 100%-ra teljesíteni, hogy végül végigjátszuk a játékot. Ennyi. Miután sikerrel végeztél a játékkal, egy módban végtelen lőszerrel és tönkretehetetlen fegyverekkel nyomulhatsz. Egyébként rejtett cuccok voltak eldugva a pályán minden egyes karakternek. 58 pontjával a kritikusok szerint is a gyenge RE-eresztések közé tartozik.
20. Resident Evil: The Mercenaries 3D – 2011 (Metascore: 65)
Nintendo 3DS exkluzív lövölde, ami a Resident Evil 4 és 5 minijátékait nyúlja le a kiskonzolra. A cél az, hogy annyi ellent lelőjjünk, ahányat csak tudunk adott időn belül. Belső nézetből és vállnézetből is ment a cím. A kritikusok szerint a játék baromi fun volt, viszont nem volt benne semmi tartalom. Nincs semmi, amiért ajánlani lehetne, mert ha egyszer végeztél vele, akkor annyi, nincs semmi, amiért visszajöhetnél.
A 3DS igen nagy szám volt, mikor megjelent, még akkor is, ha sokan kis híján szívinfarktust kaptak, mikor meglátták az árcédulát. Az első Resident Evil ami megjelent a gépre ez volt, és bár sokan panaszkodtak, akik szerették az egyre esztelenebb akciót, amerre akkoriban a széria tartott, azok ezt a gamet is lekapták a polcról. Jó Resi vagy gyenge Resi, legalább hordozható Resi…
19. Resident Evil: Dead Aim – 2003 (Metascore: 65)
A 2003-ban PS2-re megjelent Dead Aim a kritikusok szerint nem bírt egy érdekes történettel (zsoldosok köré épült, akik az Umbrella ellen ügyködnek, s egy T-virus rakéta leállítása a céljuk), s még a helyszínek is ismétlődőek voltak. Szerencsére azonban, a Survivor-el ellentétben itt már gyorsabb a játékmenet, így a fénypisztolyos játéknak még esélye is lehetett volna, ha csak egy picit jobban odateszik magukat, és hosszabb játékot tesznek le az asztalra. A gamet nem volt rossz tolni, de nem volt egy emlékezetes darab. A kor fénypisztolyos királya egyébként a Dino Stalker volt, ami titkon egy Dino Crisis 2 folytatás.
A Dead Aim végül nem lett hivatalos Survivor-folytatás, hogy ne járjon úgy, mint az. Ennek ellenére, mint az látható, nem váltott ki komoly érdeklődést így sem. Érdekesség, hogy ahelyett, hogy sima light gun shooter lenne, a Dead Aim-ben külső nézetben mozgunk, és csak akkor látjuk belülről az eseményeket, ha célzunk. Sajnos ezen kis fícsőr ellenére sem szállhat szembe még saját műfaja legjobbjaival sem, a Resident Evil-ök között pedig a legrosszabb gamek sorát zárja…
18. Resident Evil: Revelations – 2012 (Metascore: 70)
Megérkeztünk végre a jó játékokhoz! (Többnyire.) A Resident Evil 4 és 5 között játszódó részben a tengeren igyekszünk életben maradni, ami bizony nem könnyű feladat! A kihívásban gazdag játékban Jill-t és Chris-t irányíthatjuk többek között. (Azért mondom hogy többek között, mert a közönségkedvenc, zseniális RAID-módban szabadon kiélhetjük magunkat, s egy igen erőszakos és véres lövölde során érvényesülhetünk a monszták ellen.)
A Queen Zenobia hajó a sorozat egyik legkirályabb helyszíne, félelmetes és sötét, a rajta lakozó förtelmek pedig egyediek és a helyszínhez illőek. A játék eredetileg Nintendo 3DS-re jelent meg, később azonban különböző portokat kapott, többek között Xbox One-ra és PlayStation 4-re. Az eredeti game egyébként még sikeresebb volt, mint portjai (érthető, hiszen azon a platformon csúcstechnológiát képviselt), s habár kézikonzolos címnek indult, végül teljes értékű epizód tudott lenni nagykonzolon is. Személyesen is nagyon szeretem ezt a gamet, sok időt töltöttem benne.
17. Resident Evil: Zero – 2002 (Metascore: 70)
A Resident Evil Zero az az előzmény a sorozatnak, ami a gagyesz első mozifilm akart lenni. A S.T.A.R.S. Bravo csapat tagjaként próbáljuk kiszagolni, hogy mi a fene történt egy, a Raccoon City melletti erdőben pihenő szellemvonaton. Az ismét érdekes helyszín sajnos csak a játék elejét aranyozza be, utána a remek ötletek fokozatos visszaesésének lehetünk tanúi, mindaddig, míg végül eljutunk oda, hogy komplett érdektelenségbe fullad az egész.
A Resident Evil Zero csodálatosan festett és fest a mai napig, azonban alapvetően elérti a Resident Evil alapkoncepcióját, összekutyul rég megszokott játékelemeket (például az inventory menedzsmentet), és hülye feladványokkal és nevetséges sztorival traktál.
A hangok, a zene kíméletlenül frankó, tökéletes társa a látványnak, de hiába volt ez az egyik legjobb Nintendo Resident Evil cím annak idején, a GameCube-os játék már nem tudta megközelíteni a Resident Evil Remake GC-verziójának sikerét, s ezt kombinálva a Code Veronica DC-s buktájával megágyazott annak, hogy a régi, kalandjáték jellegű Resident Evil-ök jó időre eltűnjenek. A játékból lett végül HD Remaster, de az irányítás nem lett az igazi, sokan mérgelődtek is miatta.
16. Resident Evil Outbreak – 2003 (Metascore: 71)
8 túlélő, egy online élmény. A J’s Bar vendégei és kiszolgáló személyzete egy este az elszabadult zombik hordáival szembesülnek odakint. Raccoon City-t zombitámadás sújtja, nekünk pedig le kell lécelnünk valamelyik általunk választott karakterrel. 8 főszereplő állt rendelkezésünkre, célunk pedig természetesen az volt, hogy élve kijussunk a városból, lehetőleg úgy, hogy közben nem fertőződünk meg. A játék ugyan co-op multira kihegyezett cím, de nem lehetett normálisan kommunikálni egymással, így csapatban játszani szinte lehetetlen volt.
Nagy kár, hogy a játék sohasem valósult meg abban a formában, ahogyan azt a fejlesztők szerették volna. Sok modern Resident Evil-ben volt multi, de egyikben sem volt még ilyen klasszikus felfedezős horror-kaland élmény az Outbreak-en kívül. Talán egy napon a Capcom ezt a gamet is felújítja, és akkor újraindulnak a szerverek… Majd meglátjuk. Jó lenne, hiszen a mai technológiával már a kommunikáció is megoldott lenne.
Megjelenésekor a kritikusok az újító szándékot dicsérték ugyan, de leszidták a fejlesztőket a rövid játékhossz miatt, s mert nem volt voice chat akkor még.
15. Resident Evil: Deadly Silence – 2006 (Metascore: 71)
A Deadly Silence egy Resident Evil 1 remake a Nintendo DS-re. Nagyon sok újdonsággal pakolták tele a gamet, de sajnos nem eléggel ahhoz, hogy az kellően más vagy új lehessen. Volt négy új mód, amiből kettő online volt. Ez mind tök jó, de a játékosoknak is feltűnt, hogy a játék eredetijét vagy akár Nintendo GC-s remekbeszabott Remake-jét sokkal olcsóbban végig tudja már játszani. Legalább az irányítás fejlett volt, így nem okozott gondot a kézikonzolon sem. A kritikusoknak ez tetszett.
Ennek ellenére nem volt itt kellő újdonság ahhoz, hogy plusz pénzt szedjenek be ismét ugyanazért a sztoriért. Sok kritikus nehezményezte a játék átültetését a kisebb kijelzőre, mondván a hátterek minősége romlott. Hát igen, ha Resident Evil, akkor sokunk szerint TV vagy monitor…
14. Resident Evil 6 – 2012 (Metascore: 74)
Hú de utálom ezt a játékot! Nem is értem hogyan adhattak erre 74 pontot! Hogy én mit gondolok erről? Legyen 34 pont, és akkor okés. Nem, komolyan, három pozitívuma van ennek a játéknak: 1. nem kötelező megvenni, 2. nem kötelező játszani vele, 3. ha el is kezded, abba lehet hagyni. 4 rohadt kampány kapott helyet a játékban, és egyikhez sem volt még lelkierőm, hogy befejezzem!
Idejét múlt kamera, harcrendszer, hülye QTE-k, katasztrófa történet, katasztrófa hangulat, katasztrófa, katasztrófa, minden rossz. Ennyi. Legalább nem fagyasztja ki a gépet, vagy nem robbansz fel tőle, ezek ilyen sajátos RE6 pozitívumok, amikért kapott tőlem 34 extra pontot. Hehe. Egyébként a széria porig gyalázásáról beszélünk. Szégyen, hogy ez a játék csak a rosszat tudta a Resi 4-ből felfogni! A megosztó játékot sokan máig szeretik, hát, sosem fogom megérteni hogyan és miért.
13. Resident Evil: Revelations 2 – 2015 (Metascore: 75)
A kampánnyal itt is kevés időt töltöttem, mert nem tudott érdekelni, azonban a RAID mód az egyik legjobb dolog, ami valaha történt a szériával. Claire Redfield visszatér a Revelations 2-ben, melyet valahogy a fanok még jobban szerettek, mint a szerintem kifejezetten erősebb első Revelations-t. A játék co-opra lett felépítve, és ez erősen látszik is. Mivel sosem volt alkalmam hosszabb időre leülni a game elé senkivel, így mint mondtam, nem is mentem messzire benne. A játék különböző fejezetekre lett bontva, epizódokra, melyek külön jelentek meg.
A játékosok Claire-t és Moira Burton-t is irányíthatták, utóbbi az első rész Barry Burton-jének lánya. Bár sokan egyenesen gyűlölték a Resident Evil 6 co-opját, itt szerették a kritikusok. Egy nap még újra nekiesek egy baráttal, csupa jót hallani erről a játékról. (A 75 pont is árulkodó.)
12. Resident Evil: The Darkside Chronicles – 2009 (Metascore: 75)
A Darkside Chronicles egy fénypisztolyos rail shooter, amiben a Resident Evil 2 és Resident Evil: Code Veronica története elevenedik meg előttünk sokkal, de sokkal jobb modern grafikával. A játékosok újra átélhették Leon S. Kennedy első napját a Raccoon City-i rendőrségen, s megtapasztalhatták a horrort Claire Redfield szemszögéből. Mint sok Resiben, úgy ebben is több sztori-szál végigjátszása lehetséges, s habár a kritikusok felhvták a figyelmet a komplex történet hiányára, hátast dobtak a játékmechanizmusoktól, a grafikától, a zenétől és a fegyverrendszertől, amelyek remek éjszakai lövöldévé tették.
A rajongók szerint a játék kifejezetten ijesztő néhol, feszült a légköre, s gyakorlatilag kihagyhatatlan darab. A cucc eredetileg Wii-re jött ki, de később megjelent PlayStation 3-ra is.
11. Resident Evil: The Umbrella Chronicles – 2007 (Metascore: 75)
Újabb fénypisztolyos game, amit ezúttal sikerült is összehoznia a Capcom-nak. Habár a múltban a Resi és a műfaj nem jártak kéz a kézben, de itt minden klappolt. A játék a Resident Evil Zero / Resident Evil 3 idején játszódik. Ez egy rail shooter, ahol a gép megy helyettünk, mi pedig lövünk. A játék érdemei közé tartozik, hogy egy extra fejezetben teljesen új történetet tapasztalhatunk meg. Eredetileg Nintendo Wii cím volt, de aztán PS3-ra és Xbox 360-ra is megjelent. Nem tökéletes játék, de jó módja az eredeti történet megismerésének azok számára, akik annyira nem bírják a régi Resi-k játékmenetét.
5 sztoriszálat nyomhattunk le ebben a gameben, melyek a Resident Evil Zero-tól a a Resident Evil-ig és Resident Evil 3: Nemesis-ig visznek bennünket. A Chronicles gyakorlatilag összefoglalja egy modern köntös alatt mindazt, ami ebben a három játékban történt, sőt, még Wesker szemszügéből is engedi megismerni az eseményeket. Az első három epizód Raccoon City-ben játszódott, az utolsó pedig Oroszországban. A kritikusok szerették, ahogyan a játék összefoglalta a sorozatot, s könnyen érthetővé tette új játékosok számára is, más hangok szerint azonban ez egy középszerű játék, ami semmi újat nem nyújtott a széria számára.
10. Resident Evil 3: Nemesis – 1999 (Metascore: 79)
Egyik kedvenc Resident Evil-öm, első Resident Evil-öm, az etalon. Szerintem szinte tökéletes darab, én minimum egy 90 pontot adnék rá, hihetetlen, hogy rögtön a második után ilyen jó játékkal tudtak előrukkolni! A harmadik rész eredetileg mellékszálnak indult, s jóval akciódúsabb játék elérése volt a cél, ami végülis így is sikerült a 3-as szám alatt megjelenő központi címnek, ugyanis a Resident Evil 3 az egyik legkeményebb, legkülönlegesebb próbálkozás, hogy az akciójátékokat/puzzle elemeket/kalandjátékos részeket vegyítsük egymással. Nemesis, mint főellenség a Resident Evil ikonja lett.
Ez a rettenetes ellenség követ bennünket, becserkész és elpusztít. Borzasztó érzés amikor tudod, hogy figyel téged. Egyszerűen tudod, érted? Az intelligencia mintha magasabb fokozaton pörgött volna ebben a részben, legalábbis az okos scriptek elhitették velünk, hogy a Nemesis méltó ellenfél. Sokak szerint a játék túl rövid, én viszont azt mondom, hogy zseniálisan szerteágazóak a scriptek, szinte minden playthrough más és más, és ez baromi jó! Értelemszerű volt, hogy egy ennyire erős és jól működő ötletet, mint akció-puzzle-adventure érdemes lesz szintén felújítani, amire idén sor is került. Lássuk hogyan!
9. Resident Evil 3 Remake – 2020 (Metascore: 84)
A sors különös fintora, de a következő játék a listán pont a Resi 3 remakeje. Sokan gondolták azt erről a folytatásról, hogy nem méltó az ezt megelőző Resident Evil 2 Remake-hez, én viszont azt mondom, hogy a kettő egy érinthetetlen mestermű volt, mármint az eredeti PS1-es cucc, és eleve nem sok értelme volt hozzányúlni, mert az eredmény borítékolhatóan gyengébb lett, mint az eredeti. Én ezt gondoltam a játék megjelenése előtt is, és ezekkel az érzésekkel távoztam a Leon-kampány végigjátszása után is.
Sajnos ez a Resident Evil sem járt sokkal jobban, mint a RE2 – annyira erős az eredeti, hogy azt szinte csak elrontani lehet. Itt sikerült is belekotnyeleskedni abba, amibe nem kellett volna, így például nem szerepel az óratorony… Nem lényeg, elvégre csak a legfontosabb helyszín volt a harmadik részben… Mindegy, a játék népszerű volt, és habár engem, mit Resi 3 fanboyt messze hidegen hagyott, rengetegen örültek, köztük én is, hogy legalább egy dolgot elkaptak a Capcom-nál, kihasználva a modern technológiát: Raccoon City utcái a modern 3D által pont annyira furcsák, amennyire az előre rögzített hátterek előtt kószálva azt 20 éve elképzeltük.
Nemesis-t magát szerintem elrontották, de ez nem a fejlesztők hibája, ennyivel jobb volt az eredeti kameranézet – döntésrendszer. Ami jó volt a RE2 Remake-ben, az itt is jó, ami pedig gyenge volt, az itt sem sokkal jobb. Legalább, ha sokkal sutábban is, mint anno PS1-en (!), de itt is tudunk dodge-olni, kitérni. Hiába a csodálatos grafika, ha ikonikus jelenetek sora hiányzik ebben a játékban… Legalább egy tök érdektelen multit is csatoltak, ha már az eredeti játék tökéletes Mercenaries módját is kivágták… Végső soron a Resident Evil 3 elvesztegetett lehetőség, akárcsak (szerintem) a Resident Evil 2 Remake is volt. (De ilyen ez a tök felesleges remake-őrület…)
8. Resident Evil 5 – 2009 (Metascore: 84)
Ezt a játékot sem szeretem. Gagyi és rosszul öregedő cím, irritáló ellenfelekkel és rossz játékmenettel. A negyedik rész formulájának elcseszése, a játék túlgondolása. A Resident Evil-nek nem kellett volna politikával foglalkoznia, vagy komolykodnia, mert ez nem nagyon megy neki. Legalábbis nem úgy, ahogyan itt azt meg akarták valósítani. Senkit nem érdekel egy akciófilmkoppintás, amiben még csak humor sincsen. A játék lépten-nyomon cool akar lenni, mindhiába.
Wesker nevetséges, Chris Redfield nevetséges, a játékmenet nevetséges copy-paste a Resident Evil 4-ből. A cucc ráadásul figyelmen kívül hagyja a Code: Veronica-t, ami szerintem egy fényévekkel jobb játék, mint ez itt. Na, hagyjuk is inkább. Nálam egy 50 pont, nagy jóindulattal – és ettől a horror élményt végképp kicsináló co-op sem menti meg. Sokan szidták a játék irányítását és inventory-rendszerét. Nem ok nélkül. Trash játék ez a javából.
7. Resident Evil – Code: Veronica – 2000 (Metascore: 84)
A Code: Veronica X volt sokáig a kedvenc játékom, ami az eredeti Code: Veronica SEGA Dreamcast-változat kibővített verziója volt. Imádtam, szénné játszottam PS2-n. A történet a Resident Evil 2 és a Resident Evil 4 között játszódik valamikor, és Claire Redfield és testvére, Chris történetét meséli el. Claire megostromolja az Umbrellát, miközben testvérét keresi. Elfogják és egy szigetre viszik. Itt is elszabadul a T-vírus, és túl kell élnünk. A sztori alaposan kibontja az Umbrella-vállalat eredetét.
A borzasztóan beteg történet során leszámolunk a céget irányító családdal, s megpróbálunk életben maradni megannyi feladvány és akció közepette. A játék nem annyira jó, mint a Nemesis vagy a 2, vagy a szintén, szinte tökéletes Resident Evil 1 Remake, de igen szórakoztató tud lenni hatalmas területeivel és sok felfedeznivalójával. Ami a játék gyengéje, az a harc. Szörnyű. Igazságtalan. Bosszantó. Sajnos ez lehúzza, de egyébként király játék a mai napig.
Sok kritikus szerint máig az egyik legjobb Resident Evil. Kötelezőnek sem egy ember nevezte már. Valóban, érdemes kitolni, magaddal tolsz ki, ha nem tolod ki. Haha. Sajnos a Zero és ez megásták a gödröt a régivágású Resident Evil-öknek. A Capcom sokáig nem látta a hasznot a klasszikus kalandjátékos megközelítésben, de szerencsére ez idővel ismét megváltozott… A kameranézettel együtt.
6. Resident Evil 7: Biohazard – 2017 (Metascore: 86)
A Biohazard a sorozat első VR-os kitekintője, amire remek apropóul szolgál a megváltozott, belső-nézetes kamera. A Resident Evil 7 az első, teljes egészében a nyugati közönség elvárásaihoz igazított Resi, és azt kell mondjam, hogy remekül csinálta a Capcom: tökéletesen megreformálta az eredeti receptet. Többnyire új hősök, többnyire új helyzet, para hangulat, ami a természetfeletti jelenlétét is végig ott tartja a levegőben, anélkül, hogy egy percig is elvonná a figyelmet arról, hogy egy Resident Evil-játékot játszunk.
A játék szintén elég friss, menjetek, játsszátok, a kritikusok és én személy szerint is imádom. Sok-sok feladvány és felfedezés jellemzi a játékot, szóval lehet, hogy kicsit más, mint a többi Resi, de még mindig fényévekkel jobb, mint a Resi 5-6 volt, vagy a Remake 2-3, amelyek csak majmoltak valamit, amit láthatóan nem sikerült megérteniük.
5. Resident Evil 2 – 1998 (Metascore: 89)
A tökély. A mestermű. Minden idők egyik legerősebb atmoszférájú horrorja, hatalmas tisztelgés a B-kategóriás horror zsáner előtt. A történet Leon S. Kennedy kezdő rendőrt és Claire Redfield-et követi, utóbbi az első rész hősének tesója. Meg kell próbálnunk kijutni a városból, kicsivel azután, hogy oda megérkeztünk. Zombik mindenütt az első rész helyszíneinél sokkal nagyobb térben. Sok szörnyeteg, ikonikus zene és szövegek itt is, csak úgy, mint a PS1-trilógia összes darabjában.
Nagyszerű játék, amelyet nem meglepő módon nem tudott utolérni a Remake. A Resident Evil 2 egy kalandjáték minden felelesleges lövöldözés és baromság nélkül. Egy letisztult élmény. Mindenből patikamérlegen adagolt mennyiséggel. Pont ahogy kellemesen borzongató. Az első rész folytatása minden idők egyik legnagyobb kultjátéka. Sokan imádják, bár a kritikusok tetszését nem nyerte el az irányítás, a szinkron vagy az inventory megoldásai miatt. Én erre csak annyit tudok mondani, hogy ez az a játék, amiben minden okkal olyan, amilyen. Deal with it.
4. Resident Evil – 1996 (Metascore: 91)
Az eredeti, a megismételhetetlen. Vagy mégsem? Haha, a vicc az, hogy a Capcom csinált egy még tökéletesebb Remake-t ebből a játékból, ami szinte lehetetlennek tűnő feladat, de megcsinálta! A játék egy hatalmas kastélyban és az alatta lévő titkos laborokban játszódik, ijesztő, mint állat, és tele van marha jó feladványokkal. És zombikkal. Gyakorlatilag egy kalandjáték kissé feltuningolva, és ennyi. Még sokkal kevesebb volt benne az akció, mint a folytatásokban, de a hangulat egyszerűen verhetetlen.
Király a Remake, de ennek a játéknak a tragikusan rossz szinkronja is vastagon hozzátesz az élményhez, úgyhogy nálam majdnem egy szinten van a Remake-el. (Szeretem kínozni a füleimet.) Érdekesség: a műfajteremtő, na jó, műfaj megújító játék (Alone In The Dark után járunk ugye) kifejezetten szeretett game, rossz vélemény alig született róla. Nem véletlen: egyszerűen nagyszerű alapokat fektetett le.
3. Resident Evil 2 Remake – 2019 (Metascore: 91)
Hát, ez sokak szerint a tavalyi év játéka volt, szerintem viszont nem. Hatalmas kritikai siker volt, sokan viszont szerintem csak egyfajta divatból szerették, mert féltek kimondani, hogy mennyi gond is van ezzel a játékkal valójában. Persze ez nyilván nem derül ki azoknak, akik nem kukkantanak bele komolyabb nehézségen, ott viszont egyértelművé válik, hogy a játék milyen szinten átgondolatlan és hány sebből is vérzik valójában.
Nem számít, szeressétek, játsszátok, csak tegyetek meg annyit magatoknak, hogy valami emulátoron vagy számítógépen a második részt, az eredetit végigviszitek utána. Akkor megtudjátok, hogy az az úgynevezett „abszolút tökéletesség” amit itt annyi kritikus kiáltott valójában nem több egy túlértékelt középszerűségnél.
2. Resident Evil Remake – 2002 (Metascore: 91)
Na ez tökéletes game! 100/100 nálam, akárcsak a következő cím! Mindent tud, amit egy Resinek tudnia kell, érdekes módon az érem egyik oldala: az agyasabb Resi, míg a Resi 4 a tökéletesen megvalósított akció-Resi. Nagyszerű mindkettő, de ha választanom kellene… Inkább ezt választanám. De csak a formula miatt: ennyivel többre tartom a kalandjátékos vonalat, mint az akciót, valószínűleg azért is, mert tudom, hogy utóbbi végül a szakadékba vezette a sorozatot. (Resident Evil 5-6.)
Hihetetlen, hogy sikerült komollyá varázsolni ebben a mesterműben egy egyébként tök egyszerű kis horrort! Nagyszerű dobás volt, a Nintendo GameCube egyik ékköve lett a cím! Sajnos hiába volt mesteri, ha az eladások döntenek. A játék pedig a GC-vel bukott be… Szerencsére a Resident Evil 4-hez hasonlóan ez a game is igen komoly utóélettel rendelkezik: megjelent mindenre. Toljátok. Ez most kérés. Komolyan: közelebb visz annak megértése felé, hogy milyen is egy jó játék, és mire is szoktunk mi 100 pontokat adni.
1. Resident Evil 4 – 2005 (Metascore: 96)
Na igen, ez még a kritikusok szerint is szinte 100-as a skálán. Nálam egyenesen 100! Tökéletes! Nem adnék könnyen egy játékra 100 pontot, de erre, a Resi 1 Remake-re MUSZÁJ! Tökéletes nehézség, tökéletes irányítás, tökéletesen átgondolt játékmenet és játékmódok. Minden eszes dizájneri munkáról árulkodik, még a történet is vicces ahol kell, és nem veszi magát soha túl komolyan, hála a tökéletesen abszurd szinkronnak.
Ezt a gamet még a Resident Evil 2 Remake sikere sem tudta letaszítani a trónról. A Spanyol tanyavilágban játszódó játék egyszerűen elvarázsol atmoszférájával és tökéletesen előkészíti a remekbeszabott 7. rész hangulatát. Talán minden idők egyik legjobb játéka.
-Praesagus-
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!