Az Arkane Studios engine-t és talán stílust is válthat a(z egyik?) következő, még be sem jelentett játékával kapcsolatban.
Arx Fatalis (PC, Xbox – 2002), Dark Messiah of Might and Magic (PC, Xbox 360 – 2006), KarmaStar (iOS – 2009), Dishonored (PC, PlayStation 3, Xbox 360, majd PlayStation 4, Xbox One – 2012), Dishonored 2 (PlayStation 4, Xbox One, PC – 2016), Prey (PlayStation 4, Xbox One, PC – 2017), Dishonored: Death of the Outsider (PlayStation 4, Xbox One, PC – 2017), illetve Wolfenstein: Youngblood (PlayStation 4, Xbox One, PC – 2019), Wolfenstein: Cyberpilot (PlayStation VR, PC VR – 2019; a két Wolfensteint a MachineGamesszel közösen csinálták) – ez eléggé változatos lista az Arkane-től, akik májusban PlayStation 5-re és PC-re hozzák a Deathloopot is. De a csapat már a jövőn gondolkodik.
Lisa Charriere, az Arkane Austin senior vizuális effektekért felelős művésze a LinkedInjén listázta, hogy miken dolgozott. Most hagyjuk figyelmen kívül a törölt EverQuest Nextet, hanem nézzük a lista alját: „bejelentett, Unreal Engine 4-es (fantasy) projekt”. 2018 októbere óta dolgozik az Arkane amerikai stúdiójában (van nekik egy Franciaországban is, azon belül is Lyonban). Mivel ez a csapat már hónapok óta egy új AAA projekthez keres embereket, esélyes, hogy Charriere is ezen dolgozik.
Érdekesség, hogy Unreal Engine 4-et alkalmaznak ehhez a játékhoz, mert például a Prey esetében a CryEnginet használtak. Tény, az eredeti Dishonored is Unreal Engine-en futott (UE3-on), de a Crytek technológiája nem biztos, hogy egy fantasy címhez megfelelő volna, így az Epic Games munkásságára váltás itt logikus lépésnek tűnik.
Ne feledjük, hogy Harvey Smith, a Dishonored kreatív rendezője is épp nemrég tért vissza az Austin Lyonból az amerikai stúdióba (és erről be is számoltunk korábban a hírekben). Csak nem ez az a játék, amin ő is dolgozik? A két pontot logikusnak tűnik összekötni, nem? Persze ez még csak puszta találgatás…
Forrás: WCCFTech