ELŐZETES – A tegnap este tizenegy órakor közvetített State of Play során tényleg volt egy komolyabb külsős bejelentés, amit a Square Enix és a tri-Ace ejtett meg a Star Ocean játékról.
A Star Ocean: The Divine Force-ban egy kiterjedt sci-fi fantasy világban indulhatunk egy nagyobb utazásra gyors harcokkal, sok felfedezéssel, és egy eredeti történettel.
Évforduló
A franchise idén ünnepli 25. évfordulóját, és a The Divine Force erre építkezve új funkciókkal bővül, hogy a rajongók évek múlva is örömmel emlékezhessenek erre a játékra. Véletlenszerű harcok nem lesznek, hanem a világon látható ellenfelekkel fogunk harcba lépni átmenetektől mentesen. A játékosok képesek lesznek lebegni, nekirontani az ellenfeleknek, és a területeken repülni is. Hegymászás, mélyebb völgyekbe való leereszkedés, kastély- és városkutatósdi szintén lesz.
Aztán a PlayStation Blogon is olvashatjuk, hogy a Star Ocean: The Divine Force (ami a sorozat hatodik fő tagja; eddig öt fő felvonás, egy spinoff, és egy mobilos játék volt) egy magával ragadó történettel bír, ami észrevétlenül ötvözi a sci-fi és fantasy elemeket, és ezt a veteránok mellett a franchise újoncai is élvezhetik. Kettős főszereplővel rendelkezik a játék, így eltérő történetbeli szemszögeket és játékmenetet kapunk. Raymond egy űrkereskedelmi hajó, a Ydas kapitánya; míg Laeticia egy nem eléggé fejlett bolygón egy királynő (és eközben lovag). A karaktereket Akiman tervezte (ő a Star Ocean: Integrity and Faithlessness és a Street Fighter sorozatban is alkotott már).
Sci-fi és fantasy
A játékban szabadon repülhetünk; a 360 fokos mozgás mellett a levegőbe is szállhatunk, így három dimenzióban történik majd a mozgás és a felfedezés az eddigi legnagyobb területeken. A kalandozásban és a harcokban egyaránt nagy szabadságot biztosít majd a tri-Ace játéka, amiben az úgy játszunk, ahogy akarunk megközelítés a harcok fejlődésében is elősegítő szerepet kapott. Egy pillanatra el is tűnhetünk az ellenfelek elől: ez egy olyan skill, amivel akár egy találattal is kiiktathatjuk az életünkre törőket. Ettől függetlenül egy kihívással rendelkező, de mégis magával ragadó harci élményre lesz érdemes felkészülni.
Pángalaktikus Föderáció
A Pángalaktikus Föderáció a Sol-rendszer legelső napjai óta a békére törekszik. Sok hős dolgozott alattuk, de 583-ban megváltoztak a dolgok, ugyanis most már az ott lakók akaratán kívül elfoglalják a bolygókat, így a hősből gonosz szervezet lett. Raymond pedig a föderáción kívüli Verguld bolygóról egy átlagos szállítási feladatra indul, de a Ydas-t megtámadja az Astoria, ami egy olyan csatahajó, amiben a föderáció Kenny családja is ott leledzik. Emiatt Raymond és kollégája, Chloe elhagyni kényszerül a hajót, hogy az Aster IV nevű, félreeső, fejletlen bolygón találjanak menedéket, de a landolás előtt a bolygó felületéből érkező elektromagnetikus támadás még inkább bekavar, így a földet érés nem valami tiszta. Raymondot szinte azonnal megtámadja a vadvilág, de Laeticia, az Aucerius királyság trónörököse megmenti, ám utána arra kéri a „csillaghullott” szállítót, hogy a Vey’l császárszágtól mentse meg a királyságot. Raymond cserébe Chloe megtalálását kéri, így a duó útnak ered, csakhogy eközben sem tud a Pángalaktikus Föderációtól megmenekülni.
Kettős főszereplő rendszere
A kettős főszereplő rendszere úgy kombinálja a sci-fi és a fantasy párosát, hogy Raymond egy fejlett civilizációból, míg Laeticia egy elmaradottabb bolygóról származik. Az általunk választott főhőstől függően az események, illetve a játék végén a mi oldalunkon álló személyek is változni fognak. Raymond (akit Kimura Subaru szólaltat meg az eredeti, japán szinkronban; az angol stáb még nem ismert) a nagy kardjával támad, amúgy civilben a családja által futtatott cégben dolgozik. A nagy önbizalma miatt hűbelebalázs módon áll hozzá egyhez-máshoz, ami a Ydas fedélzetének nem mindig tetszik… de amúgy jó szívű, és üzletileg dörzsölt figuráról van szó. A föderációhoz nem kötődik, így a nem fejlett bolygók megőrzésével kapcsolatos megállapodás sem vonatkozik rá, de őszinte nyíltsága (a technológiai fejlettség hiánya őt nem érdekli) elnyeri Laeticiát, ám Albaird vonakodik vele kapcsolatban.
Laeticia (Minase Inori) két pengével küzd; sugárzó személyisége mellett viszont valamelyest primitív viselkedéssel bír. Egy titkos utazásra indult, hogy megvédje királyságát, de egy bizonyos karakterrel össze kellene futnia. Csakhogy út közben Raymonddal találkozik. Albaird (Hanae Natsuki) chakramokkal harcol, és ő Laeticia gyerekkori barátja. Lovagként szolgál a trónörökös alatt (és emiatt sosem távolodik el tőle), félmágiában pedig egész ügyes. A bal karját teljes egészében védi, akár bizonyos gesztusokkal is. Raymondban nem bízik meg, és lényegében csak Laeticia miatt tart a párossal. Elena (Tanezaki Atsuma), aki hybrid fegyvereket alkalmaz, Raymond helyetteseként szolgál a Ydason, aminek kb. ő a felügyelője. Okos, visszafogott, a fedélzet pedig teljesen megbízik benne. Csak ő is folyton meglepődik azon, hogy Raymond mennyire két ököllel esik mindennek, viszont elismeri, hogy vezetőként a kapitány azért mégis ügyes.
Infobomba
A Star Ocean: The Divine Force karakterdizájnjaiért Akiman, a zenéért Sakuraba Motoi, a forgatókönyvért Gotanda Yoshiharu, Wagahara Satoshi, illetve Sarai Shunsuke a felelős. Tavaszig nem fogunk többet hallani a játékról, ami PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re, illetve Xbox One-ra fog megjelenni valamikor 2022-ben. Így első bejelentésnek ez eléggé erős infobomba a Square Enix/tri-Ace párostól…
Forrás: Gematsu