VÉLEMÉNY – A játékipar tökéletes helyzetben volt ahhoz, hogy a COVID-19 világjárvány idején virágozzék. A koronavírus minden egyes új változatával sokan közülünk bent rekedtek otthonaikban, gyakran egyedül. Miért ne használhatnánk ki ezt az időt más világok felfedezésére?
Akár egy szuperautót vezetsz Mexikón keresztül, vagy komoly és vicces sci-fi szuperhősökkel kavarsz érdekes és izgalmas világokban, az év rengeteg játékélményt kínált. Kiválasztottuk az idei legjobb címeket.
Íme a theGeek kedvenc játékai az évből.
-
It Takes Two
Talán a valaha készült első olyan videojáték, amely egyben párkapcsolati terápia is lehet, az It Takes Two középpontjában egy válás szélén álló pár áll, akik hirtelen csapdába esnek lányaik játékai testében. Együtt kell dolgozniuk, hogy átkeljenek otthonukon, és visszatérjenek a testükbe. A játékot kooperatívan kell játszani: Ha az egyik szereplő kapja a kalapácsot, a másiknak kell fognia a szögeket. A Mario-szerű kalandjátékon belül tucatnyi különböző játék létezik. És bár a házasság megjavításáról szóló metaforák kissé hamvasak lehetnek az alkotók Pixar-szintű poénosságra törekvő törekvéseiben, mindig van valami új és izgalmas kihívás a sarkon, ami visszaszippant a játékba.
-
Deathloop
Az elegáns és véres játék középpontjában Colt Vann, egy bérgyilkos áll, akinek feladata nyolc célpont kiiktatása egy szigeten. Ahogy a neve is sugallja, minden alkalommal, amikor Colt elbukja a küldetését, visszakerül a nap elejére. Térj vissza a sziget különböző részeire a nap különböző időpontjaiban, és egy korábban bezárt ablak kinyílhat. Lehet, hogy délután meghallja a küldetése szempontjából lényeges pletykát, amit reggel nem hallhatott. A Deathloop egy olyan játék, amely jutalmazza a gondos felfedezést és megfigyelést – a történet utolsó fejezete meglehetősen sovány, ha nem kutattad át a szigetet naplók és hangfelvételek után, hogy kiegészítsd a történetet. De a lenyűgöző és stílusos művészeti irányítás kárpótol minden apró hiányosságért a cselekményvezetés terén.
-
Halo Infinite
A Master Chief visszatért. A Halo Infinite egy újabb fejezetet ad az ikonikus karakter történetéhez, és egy új gyűrűs világba helyezi őt ebben a sci-fi lövöldözős játékban. A tét, amely minden eddiginél nagyobb, most egy nyílt világú környezetben zajlik, ahol futhatsz, vezethetsz, repülhetsz vagy lendülhetsz át az ellenséges vonalakon, és segíthetsz tengerészgyalogos társaidnak megfordítani a háború menetét. Az új csáklya, valamint a rengeteg fegyver közül választhatsz, így minden ellenséggel való találkozás más, új és izgalmas érzést nyújt. És ez még csak a kampánymód, a történettel. A Halo szinte tökéletes többjátékos módjának visszatérésével olyan élőszereplős játékokkal kerül egy sorba, mint a Fortnite vagy az Apex Legends. Az opcionális szezonbérlet megvásárlásával olyan vizuális kiegészítőket szerezhetsz, mint az új karakterszínek és minták, valamint a cserélhető páncélrészek, a menő vizuális effektek mellett, ha minden szezonbérletelem megszerzésében elkötelezett vagy.
-
Monster Hunter: Rise
Nézz szembe a kihívással, és csatlakozz a vadászathoz! Az akció-RPG sorozat visszatér a Nintendo Switch-re! Kamura Village nindzsa-ihlette földjén játszódik, fedezd fel a buja ökoszisztémákat, és küzdj meg félelmetes szörnyekkel…
A Capcom régóta futó sorozatának új, arcade-szerű változata, amelyben egy óriási karddal, lándzsával vagy íjpuskával indulsz a világba, és mitikus lények nyomába eredsz. Ezúttal, amikor a szörnyek kaotikus tombolásra összeállnak, inkább érzed magad zsákmánynak, mint vadásznak. Kicsit könnyebb a játékos, mint a nagy testvér, a Monster Hunter World, kicsit játékosabb, és ugyanolyan mulatságosan eltúlzott, mint mindig.
Abszurd, teátrális, ostoba és szórakoztató, egy jól bevált és erőteljesen magával ragadó szörnyvadász akciószerepjáték elragadóan vicces újragondolása.
-
Metroid Dread
Amikor a legtöbb embernek a Nintendo jut eszébe, olyan gyerekbarát karakterek jutnak eszébe, mint Mario és Pikachu. Samus Aran, a Metroidból ismert, vagány intergalaktikus fejvadász azonban már régóta kiérdemelte helyét a cég karaktereinek Mount Rushmore-ján. És több mint egy évtizednyi rendes Metroid-játék nélküli időszak után Samus az idei Metroiddal nagyszerű módon tért vissza: Dread című, Nintendo Switch-re készült 2D-s oldalnézetes játékkal, amelyben hősünket mesterségesen intelligens gyilkos robotok üldözik a titokzatos ZDR bolygón. A Dread, amelyet a Metroid régi producere, Yoshio Sakamoto közel két évtizede főzött ki és be, gyakran törvényszerűen ijesztő – bár nem egészen olyan szinten, mint például egy Alien: Isolation -, és egy klasszikus és szeretett franchise élvezetes visszatérése a formájához.
-
Forza Horizon 5
A Forza Horizon sorozat nyílt világú versenyjátékai évek óta egyre lassítják, finomítják a műfajt, és a Forza Horizon 5-tel talán végre sikerült is. A Forza Horizon 5 Mexikóban játszódik, és a Horizon Fesztiválon ültet be a sofőrülésbe, amely a játék kiterjedt nyílt világának egészét átfogja. A vibráló tájak és az arcade versenyzés érzékenysége, valamint a Forza-sorozat versenyszimulátor műfajban való jártassága az egyik legélvezetesebb játékká teszi az Xboxon, kétségkívül. Modern szuperautók, klasszikus klasszikusok és kísérleti járművek állnak a rendelkezésedre, készen arra, hogy mindenféle terepen végigszáguldj. Az autódat és annak specifikációit új lengéscsillapítókkal, aero alkatrészekkel, fékbetétekkel és egyebekkel finomíthatod, így olyan autómániásnak érezheted magad, aki (többnyire) tudja, mit csinál. Akár kontrollerrel, akár versenykormánnyal rendelkezel, az autódat testre szabva teljesen a sajátodnak érezheted, még mielőtt hozzáadnál egy saját magad vagy a Forza Horizon játékosok közösségének által készített egyedi festést, akik ellen versenyezhetsz. A kanyargós autópályákon, sáros utakon, buja erdőkön és hamvas ösvényeken való versenyzés a Forza Horizon 5-t élvezetes élménnyé és egyben vizuális remekművé teszi, függetlenül attól, hogy milyen gyorsan mész.
-
Marvel’s Guardians of the Galaxy
„Star-Lord (Peter Quill), Gamora, Rocket Raccoon, Groot és Drax; vagyis a „Galaxis őrzői” visszatérnek – de ezúttal egy akció-kalandjáték formájában. A filmek jó magasra tették fel a lécét, a Square Enix előző Marvel’s Avengers-e viszont harmatos fogadtatásban részestült, szóval kíváncsian vártuk, hogy a filmtől eltérő külsejű, vagány és vicces űrhősök interaktív kalandja vajon megüti majd-e azt a mércét, amit ettől a franchise-tól elvárunk.
A Marvel’s Guardians of the Galaxy egy rendkívül élvezetes akció/kalandjáték, amely sosem tér le a kitaposott ösvényről. Nem találsz itt nagy kísérleteket vagy újításokat, de a galaktikus szuperhősök szeretett, diszfunkcionális csapatának remek adaptációját fogod megtapasztalni. A történet és a karakterek kidolgozása egyaránt profi, a harc szórakoztató (bár talán egy kicsit túl könnyű), a hang és a zene pedig kiváló.” (BadSector)
-
Resident Evil Village
A Capcom a 2017-es Resident Evil VII-tel visszatért a tervezőasztalhoz. Miután a sorozat egyre inkább egy átlagos lövöldözős játékra hasonlított, egy némi jump scare-rel, a stúdió újból a félelemkeltés mesterévé vált. A Resident Evil Village, akárcsak az előző rész, egy ízig-vérig túlélőhorror-játék. Ethan Winters korlátozott lőszerrel, korlátozott gyógyító képességekkel és korlátozott agysejtekkel rendelkezik, miközben egy kísértetjárta kelet-európai mauzóleumban túrázik. A Capcom a hagyományos zombikat a klasszikus viktoriánus gonoszok egész skálájára cseréli – vámpírok és vérfarkasok bőven akadnak -, miközben ismét felfedezi, hogy a játékmenet fenségessége sokkal kisebb léptékben is megtalálható. Csessze meg a World War Z vagy a The Walking Dead zabolátlan élőhalott-rajait; nincs annál zseniálisabban félelmetes, mint egy kastélyban rekedni egy kétméteres nővel, aki tényleg élve akar felfalni.
-
Ratchet & Clank: Rift Apart
Ez a csodálatos játék egy magányos űrkatonáról, robotpajtásáról és dimenziókon átívelő ikertestvéreikről szól, és a PlayStation 5 bemutatója. Mindenhol szépség és elképesztő részletesség uralkodik, ahová csak nézel, Ratchet bundájától kezdve a háttéranimációkon át az aranyos kis idegenekig, akik épp a dolgukat végzik. Vicces és családbarát, mint egy családi Star Wars, és a forgatókönyv egyszerre mulatságos és tele van bizarr, rajzfilmszerű fegyverekkel és furcsa lényekkel való harccal is.
Nehéz felmérni, hogy a Rift Apart technikailag mennyire lenyűgöző, és hogy ez mennyire hozzájárult ahhoz az örömhöz, amit a játékkal kapcsolatban éreztem. Ez a családbarát akciójáték talán nem tesz le semmi forradalmit az asztalra a szerkezetével vagy a történetmeséléssel, de a látványt és a szórakozást új dimenzióba emeli.
-
Psychonauts 2
Már 16 éve nem láttuk a Raz and the Psychonauts-t, és ez egyike azoknak az eseteknek, amikor semmi sem változott – de ezúttal jó értelemben. A Psychonauts 2 ugyanolyan őrült és szívbemarkoló, mint az első rész, és persze, bár a grafika élesebb, a játékmenet pedig gördülékenyebb, ez igazából csak azt bizonyítja, hogy ez az őrült világ kezdettől fogva mennyire időtálló volt. Ez az egyik olyan játék, amiről azt hittem, hogy soha nem fogjuk látni, és nagyon örülök, hogy tévedtem.
-BadSector-