Esélyes, hogy az Electronic Arts pénzéhes megközelítése nem fog jó hatással lenni a játékra… sőt!
A Kotakun olvasható, hogy a Battlefront II miként is biztosíthat előnyt azoknak, akik a játék megvételén túl még fizetnek plusz pénzt. A legerősebb (legritkább) típusú Star Cardok (amik plusz képességeket adhatnak a következő csatára: például több hp, gyorsabban használható skillek, ilyesmi) nem szerezhetőek meg a lootboxokból a béta utáni negatív vélemények miatt. Kraftolni viszont lehet a lootboxokon keresztül, és két dolog zár el bárkit is kapásból a legerősebb szintű kártyák készítésétől: a mi rangunk, illetve a mi osztályunk adott kártyás szintje – utóbbi viszont attól függ, hogy mennyi kártyánk van, és nem is kell sokat játszani sem a ranglétrán való fellépéshez, és bár nem fejleszthetjük a korlátok miatt olyan könnyen a kártyáinkat, de ha szerzünk egyet, azt bevethetjük így is.
Ez a bekezdés kínaiul hangzik, úgyhogy érthetőbben: lehet, hogy pl. hozzávágunk az Electronic Artshoz harmincezer forintot a játék árán túl a megjelenéskor, és bumm, máris lenne pár ritka kártyánk, amivel előnybe kerülünk a többiekhez képest, és pár óra után még jobban elnyújthatjuk a fizetésből származó lépéselőnyünket. Azaz: fizetéssel előnybe kerülünk, azaz: PAY TO WIN játékról beszélünk továbbra is… Hiába módosított a béta után a kiadó, semmit sem ér el ezzel. Taps!
Jó, mi van azzal, aki nem akar fizetni, hanem csak simán játékkal nyitna meg tartalmakat? Valaki a Redditen kiszámolta, hogy csak simán játékkal (tehát semmi töltési, várakozási időt bele nem számítva) mennyi időnkbe kerülne, hogy egy hőst megkaparinthassunk. Tessék megkapaszkodni: 2395 perc. Felkerekítve NEGYVEN ÓRA. Egy Trooper lootboxért is 159 percet kell játszani. KÉT ÉS FÉL ÓRÁT.
Ezzel a két tényezővel már a megjelenés előtt hanyattvágja magát egyeseknél az Electronic Arts, az már bizonyos…