Sok lehetőség rejlik a PlayStation 5 emelt órajelű tervezésében

A PlayStation 5 hardvere eltérő megközelítéssel él majd az Xbox Series X-hez képest.

Ryan Shah, a Kitatus and Friends nevű indie stúdió vezérigazgatója és vezető programozója a WCCFTech-nek elmondta, hogy mit gondol a PlayStation 5 boost módjáról. A CPU és a GPU is (mind a kettő az AMD-től jön – az előbbi a Ryzen Zen 2 architektúra, az utóbbi pedig az RDNA 2-re [Navi] építkezik, dettó az Xbox Series X-nél) a gyártó SmartShift technológiájára támaszkodva változó órajelű lesz. Előbbinél 3,5 GHz, utóbbinál 2,23 GHz lesz a korlát.

Shah szerint emiatt a PlayStation 5-ös fejlesztés hasonlít a PC-s fejlesztéshez: ott sok eltérő hardverkonfigurációt lehet összerakni, és ott az igényeinkre szabva lehet akár tuningolni is a GPU-t vagy a CPU-t. A Sony pedig odaadja az eszközkészletet, hogy akár teljesen kimaxolhassa a konzol processzorát és grafikai chipjét. Bár a „kékek” szerint jobb lenne nem túlzásba vinni, de ha kell egy kis plusz teljesítmény, akkor ezzel elérhető a talán stabilabb frame rate.

Emiatt Shah úgy véli, hogy sok eltérő lehetőséget biztosíthat így a Sony – például a renderelést így egy részecskére lehetne szánni, hogy ez a processzoron átfusson egy meghatározott jelenet érdekében. Eddig erre nem nagyon volt lehetőség, mert a processzor egyik szála így túlterhelődhetett volna. Kiemelte, hogy Mark Cerny (a PlayStation 5, a PlayStation 4 és a PlayStation Vita belső vezető tervezője) már az előadása során is érzékeltette az „itt a konzol, itt van a mód, hogy elérd, ami kell neked, menj, csinálj valami szépet” stílust.

És igaza is van: néha tényleg érdemesebb lazára venni a pórázt, hogy a végeredmény jobb legyen. Ez minden kreatív ágazatra, így a játékfejlesztésre is érvényes. És ezt talán Shah következő játékában, a februárban PlayStation 5-re, Xbox Series X-re és PC-re megjelenő Nth^0: Infinity Rebornban is érzékelni fogjuk.

A PlayStation 5 valamikor az év végén (november közepén?) érkezik. Az ár és a megjelenési dátumát még nemjelentették be.

Forrás: WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu