David Jaffe azt állítja, hogy a PlayStation 2-es, 2005-ös első God of War alapvetően FPS-nézetre volt kitalálva.
Még azok sem igen hitték volna, hogy a széria ilyen merész kísérletezésbe kezd a kameranézettel, akik a kezdetektől fogva nyomon követték Spárta Szellemének történetét. Pedig a PlayStation egyik zászlóshajója kis híján egy egészen más játék lett. A kamera nézőpontja már Cory Barlog 2018-as reboot-jával is egészen közel hozta hozzánk harcosunkat, azonban mint most megtudtuk, ennél is nagyobb közelség volt az eredeti terv: egészen pontosan Kratos szemein keresztül láttuk volna a világot!
A saga atyja, David Jaffe YouTube-csatornáján árulta el, hogy az eredeti God of War először belsőnézetes harcra lett megálmodva. A 2005-ös legenda ezzel a húzással igyekezett volna megoldani az ellenségek hullámában rendre el-eltünedező főhős problémáját, azaz a kamera rakoncátlankodásait.
„Akkor úgy gondoltam, hogy ez jó módja lenne annak, hogy megkülönböztessük magunkat a többiektől. Végül aztán rá kellett döbbennünk, hogy így nem jött volna át ugyanaz az érzelem a harcok során, sőt, a karakter fejlődését sem tudtuk volna úgy visszaadni.” – mondta Jaffe, aki arra is kitért, hogy a Sony Santa Monica stúdiójánál azután kezdték el más irányba terelni a játékot, hogy képeket láttak az ICO-ból, illetve kipróbálták a Devil May Cry demót.
Akárhogy is, a döntés következményei ma már közismertek: a sorozat a PlayStation könyvtárának egyik leginkább imádott játéka lett. Legközelebb a God of War: Ragnarok képében jön el hozzánk az izomkolosszus antihős 2022-ben, amellyel úgy néz ki le is zárul Kratos és Atreus skandináv mitológiában tett kiruccanása. Erről Eric Williams és Cory Barlog mesélt egy beszélgetés során a 3DJuegos spanyol munkatársainak.
Forrás: 3DJuegos