Miután a CD Projekt RED lényegében maga mögött hagyja a saját fejlesztésű engine-jét, a REDengine-t (ugyanis az Unreal Engine 5-re vált a stúdió), nem csoda, hogy a moddoláshoz elkezdte a feltételeket biztosítani.
A Cyberpunk 2077 megkapta az 1.6-os frissítést, továbbá az is hivatalos, hogy a Phantom Liberty kiegészítő lesz az egyetlen, ám ez már kihagyja a PlayStation 4/Xbox One párost. Eközben viszont a CD Projekt RED (innentől csak CDPR) csendben kiadta a hivatalos REDmod eszközkészletet a Steamen, GOG-on és az Epic Games Store-on így a 2020 decemberében befejezetlen állapotban elrajtolt játékhoz egyedi hangokat, animációkat, szkripteket adhatunk, így Night City-t elég szépen saját ízlésünk szerint módosíthatjuk…
„Hogyan működik a REDmod? A REDmod lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy modokat hozzanak létre a Cyberpunk 2077-hez. Használható külön a parancssorban, vagy integrálható a WolvenKit modszerkesztőbe. A legjobb élmény és a könnyű használat érdekében a WolvenKit használatát javasoljuk. A folyamatos kompatibilitás biztosítása érdekében a REDmod a Cyberpunk 2077 frissítéseivel párhuzamosan, folyamatosan frissül,” írta az eszközkézletről a CDPR. Bár eddig is készültek modok a belső nézetes kalandozáshoz, a REDmoddal sokkal könnyebben lehet megvalósítani őket, és a felhasználóknak is kedvező lesz, hiszen gördülékenyebben lehet hozzáadni vagy kivenni a modokat a játékból.
Később nem lenne meglepő, ha a CDPR közzéteszi a REDengine forráskódját (régebben az id Software is megtette az id Tech engine-ekkel, a legutolsó az id Tech 4, azaz a Doom 3 technológiája volt, amit feltettek a Githubra!), hiszen hivatalos, hogy az Epic Games technológiájára váltanak a következő The Witchertől kezdve, így már az Unreal Engine 5-öt fogja az is használni. A REDmod publikálása ez is erre utaló jel lehet, de van egy kisebb bökkenő. Steam Workshop-támogatás még nincsen, így a NexusModsról kell letölteni a Cyberpunk 2077 modjait.
Remélhetőleg ezt is figyelembe veszi a későbbiekben a lengyel stúdió, hiszen ehhez nem sok teendő kellene, és azért a Steamen belül mégis sokkal könnyebb a modokat alkalmazni…
Forrás: WCCFTech