Cyberpunk 2077: modra fel, itt a REDmod eszközkészlet

Miután a CD Projekt RED lényegében maga mögött hagyja a saját fejlesztésű engine-jét, a REDengine-t (ugyanis az Unreal Engine 5-re vált a stúdió), nem csoda, hogy a moddoláshoz elkezdte a feltételeket biztosítani.

 

A Cyberpunk 2077 megkapta az 1.6-os frissítést, továbbá az is hivatalos, hogy a Phantom Liberty kiegészítő lesz az egyetlen, ám ez már kihagyja a PlayStation 4/Xbox One párost. Eközben viszont a CD Projekt RED (innentől csak CDPR) csendben kiadta a hivatalos REDmod eszközkészletet a Steamen, GOG-on és az Epic Games Store-on így a 2020 decemberében befejezetlen állapotban elrajtolt játékhoz egyedi hangokat, animációkat, szkripteket adhatunk, így Night City-t elég szépen saját ízlésünk szerint módosíthatjuk…

„Hogyan működik a REDmod? A REDmod lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy modokat hozzanak létre a Cyberpunk 2077-hez. Használható külön a parancssorban, vagy integrálható a WolvenKit modszerkesztőbe. A legjobb élmény és a könnyű használat érdekében a WolvenKit használatát javasoljuk. A folyamatos kompatibilitás biztosítása érdekében a REDmod a Cyberpunk 2077 frissítéseivel párhuzamosan, folyamatosan frissül,” írta az eszközkézletről a CDPR. Bár eddig is készültek modok a belső nézetes kalandozáshoz, a REDmoddal sokkal könnyebben lehet megvalósítani őket, és a felhasználóknak is kedvező lesz, hiszen gördülékenyebben lehet hozzáadni vagy kivenni a modokat a játékból.

Később nem lenne meglepő, ha a CDPR közzéteszi a REDengine forráskódját (régebben az id Software is megtette az id Tech engine-ekkel, a legutolsó az id Tech 4, azaz a Doom 3 technológiája volt, amit feltettek a Githubra!), hiszen hivatalos, hogy az Epic Games technológiájára váltanak a következő The Witchertől kezdve, így már az Unreal Engine 5-öt fogja az is használni. A REDmod publikálása ez is erre utaló jel lehet, de van egy kisebb bökkenő. Steam Workshop-támogatás még nincsen, így a NexusModsról kell letölteni a Cyberpunk 2077 modjait.

Remélhetőleg ezt is figyelembe veszi a későbbiekben a lengyel stúdió, hiszen ehhez nem sok teendő kellene, és azért a Steamen belül mégis sokkal könnyebb a modokat alkalmazni…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu