Swen Vincke, a Larian vezérigazgatója egy erre utaló kijelentést tett, és meg is tudjuk érteni, ha így gondolkodik.
A Baldur’s Gate 3 több mint két évnyi Steames korai hozzáféréses (Early Access) időszak után csütörtökön megjelent, és a SteamDB adatai szerint egyidejűleg 427 ezer játékosa volt a belga stúdió játékának, majd a hétvége során sokan végre szabadidővel rendelkeztek, így a rekordot felsrófolták 700 ezer játékos fölé. Ettől függetlenül ez az eredmény bár kimagasló, a legnagyobb Steames megjelenés továbbra sem a Lariané, ugyanis a Hogwarts Legacy tartja a rekordot 879308 egyidejű játékossal.
Szinte fix, hogy PlayStation 5-ön is nagy eredményeket fog felmutatni a Dungeons & Dragons asztali társasjátékon alapuló (és a BioWare-nél elrajtolt) IP új része, de a Sony nem ennyira transzparens a játékosszámmal. Arra viszont fogadhatunk, hogy a tengerentúl és Európában is a top 5-ben lesz a legjátszottabb szeptemberi játékok listáján. Sajnos a Microsoft konzoljait preferálóknak nincs ekkora szerencséjük, ugyanis az Xbox Series S-en az osztott képernyős co-op nem fut jól, a redmondi cég pedig funkcióparitást igényel, azaz nem lehet kihagyni valamit a kisebb konzolon, hogy csak Xbox Series X-en legyen ott… ezért 2024-ig nem sok esély van az Xbox verzióra.
Eközben Vincke a Bloombergnek azt nyilatkozta, hogy nem tudják még, mit csinálnak a Baldur’s Gate 3 után (Michael Douse, a kiadóvezető a Twitteren azt írta, hogy sok mérnökük most a Xbox Series S co-opjára koncentrál…), de kifejezte, hogy több játékot fejlesztenének egyszerre, továbbá valamilyen kisebb játékot akarnak következőnek, mert Vincke nem akar megint hat évig egyetlen játékon dolgozni. A kijelentését megérthetjük, hiszen bele lehet fáradni abba, ha valamin folyton dolgozunk, és messze még a célvonal.
Az viszont biztos, hogy a Baldur’s Gate 3 hatalmas sikernek bizonyult, és akár a CRPG műfaj egyik korszakalkotó alkotásáról beszélhetünk. Emiatt pedig tényleg semmi gond, ha ezután valami kisebb jön a fejlesztőktől.
Forrás: VGC