Rossz hírt közölt a Sony a PlayStation és PC-s játékosokkal, de nincs minden veszve!

A Sony nem kevesebb, mint hat olyan játékot halaszt el, amelyek eredetileg PC-re és PlayStation konzolokra is megjelentek volna a következő két és fél évben. Ugyanakkor a megjelenő játékok minőségét még magasabb szintre tervezik belőni.

 

 

A Sony féltucatnyi olyan PlayStation-játékot halaszt el, amelyek eredetileg a következő két és fél évben jelentek volna meg a piacon. A most elhalasztott címek mind részei annak a kétszámjegyű tételnek, amelyet a Sony élőben elérhetővé tett, és amelyet a vállalat először 2022 februárjában erősített meg.

Akkor a játékóriás azt mondta, hogy a 2026 márciusában véget érő 2025-ös pénzügyi év végéig legalább tíz, a games-as-a-service (GAAS) üzleti modellt alkalmazó címet szeretne piacra dobni.

A PlayStation Studios vezetője, Hermen Hulst később megemlítette, hogy a vállalat rövid távú GAAS-menetrendje 2022 októberétől 12 címre bővült. Közben azt is megígérte, hogy ezek a bőséges PlayStation live szolgáltatási játékok mindegyike az első napon PC-re is megjelenik.

 

A Sony immár csak 6 PlayStation Live Service játékot szeretne kiadni 2026 márciusáig

 

A tervezett kiadások száma mostanra a felére csökkent, ahogyan azt Hiroki Totoki, a Sony Group COO-ja a vállalat legutóbbi eredménybeszámolója során sugallta. Bár a tisztviselő kerülte a „késés” szó egyértelmű használatát, elmondta, hogy a Sony jelenleg azon dolgozik, hogy kitalálja, mikor adja ki a GAAS címek felét az eredetileg beígért tételből. Eközben Totoki vállalta, hogy a fennmaradó hat játékot 2026 elejéig piacra dobja – írja a VGC.

Megjegyzései tehát arra utalnak, hogy némileg módosult az eredeti terv, miszerint mind a 12 készülő élőszolgálati játék megjelenik a következő két és fél évben.

Hogy pontosan mely címek kerültek elhalasztásra a cég első nagy GAAS-csomagjából, az nem világos. Ugyanis a legtöbbjüket a mai napig nem is jelentették be. A két élő szolgáltatási cím, amit a Sony eddig megerősített, a Naughty Dog The Last of Us multiplayer spin-offja és a Bungie extraction shootere, a Marathon. A Totoki utalt arra, hogy ezeket a késéseket a szabványokkal kapcsolatos aggályok okozták. Kiemelte, hogy a Sony a GAAS előretörésének részeként nem tehet kompromisszumot a „játékminőséggel”.

A visszaesés ellenére a játékóriás általános stratégiája változatlan marad. Totoki megerősítette, hogy a live service-játékok továbbra is szerves részét képezik a Sony hosszú távú terveinek. Jim Ryan, a PlayStation vezérigazgatója korábban úgy nyilatkozott, hogy a vállalat nem az AAA egyjátékos élményeinek rovására, hanem azok kiegészítéseként kívánja folytatni a GAAS-ajánlatokat.

Hogy egy ilyen ambiciózus diverzifikáció megvalósítható-e a 2022-es Bungie-üzlethez hasonló nagyobb felvásárlások nélkül, az még nem derül ki.

Végül is egy élő szolgáltatásként nyújtott játék hosszú távú támogatásának biztosítása gyakran ugyanolyan kihívás, mint annak kifejlesztése. Ha nem egyensen nagyobb. Ez abból is látszik, hogy a Blizzard saját elnöke manapság a játékosok türelmének hiányát hangoztatja. Még a Sony-nál sokkal nagyobb GAAS-tapasztalattal rendelkező cégeknek is nehézséget okoz néha a rajongók minőségi és mennyiségi elvárásainak való megfelelés.

Forrás: VGC

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu