A Diablo IV példájából tanulhat a The Last of Us: Factions

A hivatalosan még el sem nevezett többjátékos The Last of Us-projekt (amit jobb híján nevezünk Factionsnek) valószínűleg fél szemmel figyeli, hogy az Activision Blizzard júniusban megjelent játéka milyen utat jár be.

 

A Naughty Dog IP-je is be fog lépni az élő szolgáltatásos, live service modellbe, ugyanis a Sony erősíteni akar ezen a fronton is. Mivel a műfaj legújabb, sikeresnek is nevezhető AAAlkotása a Diablo IV, szinte biztos, hogy a The Last of Us Part II-ből kimaradt multiplayerből nagyobb, önálló projektté fejlődő, és nemrég nagy eséllyel egy rebooton áteső TLoU is elemzi, hogy mitől lett sikeres. A játékról sokat a stúdió nem mond (a történetmesélése lesz a hangsúly, össztett narratíva), és a pletykák szerint a játékmenet „hurka” a kimenekülő (extraction) lövöldözős játékokra és a nyílt világú túlélő alkotásokra fog hasonlítani.

A Diablo IV jó fogadtatásra lelt kritkailag is, és emiatt megvan az esélye arra, hogy éveken át vissza fognak térni hozzá a játékosok, ám már az első szezon tervezési hibái is megmutatták, hogy az Activision Blizzard inkább a monetizációra helyezi a hangsúlyt a Blizzardra jellemző filozófia helyett. Erre a kiadó persze azonnal elkezdett reagálni, de talán túl későn, és ki tudja, hogy a második évad mekkora változásokat hoz. A Naughty Dognak a battle passok tekintetében még van mit tanulnia például a Destiny 2-től és a Fortnite-tól, ha valóban ebbe az irányba megy el a stúdió.

Az élő szolgáltatásos játékok számára életfontosságú, hogy előre kitűzzék, hogy miképp bővítik a fejlesztők a tartalmaikkal az alkotásukat, ugyanis ha túl sokáig áll egy helyben a játék (lásd Halo Infinite), az ártalmas lesz a modell miatt. A Diablo IV háromhavonta resetel, így bármikor vissza lehet térni anélkül, hogy túlzottan idegennek hat az egész, de ez a játékon belüli bolt és a kozmetikai battle pass miatt sokszoros anyagi hasznot jelent a kiadónak, és ezt a megközelítést is átemelheti a Naughty Dog.

Vajon mikor látunk többet a játékukból?

Forrás: GameRant

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu