A TaleWorlds bemutatta az e hónapban érkező eszköztárat, melyet a Mount and Blade II-t bővítő modderek rendelkezésére bocsájtanak majd.
Bemutatták a hivatalos Mount and Blade II Bannerlord mod tool-t, mégpedig a fejlesztő TaleWorlds ment bele egy fejlesztői naplóban az eszközök működésébe, és azt kell mondjuk, lenyűgözően mély eszköztárról beszélünk. A TaleWorlds részletesen is elmagyarázta Steam-en, hogy pontosan mit is lehet majd csinálni a Mount and Blade II Bannerlord mod tool-jával.
SCENE EDITOR
Kezdjük azzal, hogy szemügyre vesszük a Scene Editor-t és annak eszközeit:
- A Scene Editor a pályadizájnereink által is használt eszköz, mellyel tervezőink a játék helyszíneit készítették, beleértve a világtérképet is.
- A Terrain Select (Terep kiválasztása) és a Terrain Elevation (Terep emelés/süllyesztés) eszközök lehetővé teszik a modder számára különböző méretű és jellegű terepek kialakítását, saját területük geometriájának testreszabását. Ezzel a menüvel hívhatóak le új terepelemek is, materialok is.
- A Paint Terrain Layer eszközzel (kb. terep-felületszínezőnek lehetne fordítani) a modderek átszínezhetik más textúrák használatával a terepelemeket, mint sivatagi homok, buja aljnövényzet vagy akár az utcakövek. Ezzel az eszközzel könnyedén generálhatóak új erdők vagy tanyavidékek, farmok is.
- Ehhez jön az Add Flora tool (növényzet hozzáadása), amely sokkal célirányosabb, irányítottabb eszköz, mellyel még kidolgozottabbá tehetjük munkánkat extra kövek vagy növényzet hozzáadásával.
- Az Add Entities (elem hozzáadása) lehetővé teszi a moddereknek, hogy az előregyártott elemekhez hozzáférjenek, vagy újakat gyártsanak a Bannerlord számára. Ezek a játékhoz adott elemek aztán manipulálhatóak, testreszabhatóak új hangok hozzákapcsolásával, elforgatással, mozgatással, textúrák módosításával, fényeffektek hozzáadásával, illetve akár új méret, script vagy fizikai tulajdonságok megadásával.
- Az Atmosphere Editor lehetővé teszi előre elkészített minták közül enged válogatni, de itt az alapok mellé akár új hangulati elemeket is létrehozhatunk.
- Mindemellett a Global Illumination eszköz előre kiszámított bevilágítással dolgozik, értékek állításával valós fénykörülmények idézhetőek meg.
Lesznek itt még más modding tool-ok is a Scene Editor mellett:
MESH EDITOR
- A Mesh editor elénk rakja a modellhálót, amelyet szabadon alakíthatunk, exportálhatunk vagy importálhatunk a tárolóból.
MATERIAL EDITOR
- A material editor elérhetővé teszi az anyagmanipulálást, megszabhatjuk általa a material tulajdonságokat.
TEXTURE EDITOR
- A texture editor eszköz önmagáért beszél: exportálhatjuk, importálhatjuk és átszabhatjuk vele a textúrákat, melyeket aztán a modellháló alkotta testre húzunk.
PARTICLE EDITOR
- A particle editor, azaz részecske editor egy igen átfogó kis cucc, ami lehetővé teszi a részecskeeffektek létrehozását és manipulálását.
CLOTH EDITOR
- A cloth editor megjelenítheti és átalakíthatóvá teszi a cloth, azaz ruha szimulációját, hozzá kapcsolódó modellhálót stb.
MODEL VIEWER
- Végül pedig itt van a Model viewer, amely a modderek számára hasznos fícsör, mellyel visszanézhetik amit alkottak, összekombinálhatnak több mod elemet, megvizsgálva hogyan is néznek ki kész állapotukban.
A Mount and Blade II mod tools első eszközei ezek, melyeket a egy javítás formájában a hónap későbbi szakaszában adnak ki más hibajavításokkal és új lehetőségekkel, mint a lándzsa animációi, az autóblokkolás képessége (csak singleplayer-ben) az alakzatban mozgó mesterséges intelligencia (AI) javítása, s új Sturgian páncéldarabok és pajzsok játékhoz adása.
A Mount and Blade II egy darabig még Early Access-ben marad PC-n Steam-en, legalább 2021. márciusáig.
Forrás: WCCFTech
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!