Menu

Dead Island Definitive Collection – Zombimarta, újrafestett autó

TESZT – A Techland munkássága idén többnyire abból állt, hogy újrakiadta korábbi játékait, igaz, a Dying Light esetében új DLC, a The Following toldotta meg az alapjátékot. A Dead Island is kapott újdonságot egy retró stílusú játékkal, de ennek ellenére nem tekinthető nagy kunsztnak a Definitive Collection.

 

 

A Deep Silver valamelyest érthető okokból adta ki a három játékot tartalmazó Definitive Collectiont: eredetileg az lett volna a terv, hogy amíg a második számozott rész készül (már ha készül, ugye – a Sumo Digital által átvett fejlesztés nem biztos, hogy halad, mivel lekerült a Steamről a Dead Island 2 oldala), addig is hírverést kapna a franchise az első rész, a Riptide, illetve a 16-bites, oldalnézetes Retro Revenge-dzsel.

Az egyetlen dolog, ami komolyabban megmenti a Definitive Collectiont az ötös értékeléstől a tízes skálán, az a Retro Revenge.

Egy átfestett rozsdás kocsi nem lesz modern jármű

A Dead Island és a Riptide egyaránt teljes egészében érkezik, úgyhogy az összes DLC, így például a túlélő Bloodbath Arena is ott figyel a gyűjteményben. Igen ám, de amit a Techland a Dying Lighttal sikeresen kifinomított tavaly, az nem vonatkozik a két korábbi játékukra. Hiába a napfényes kezdet, a tempó például lassabbnak tűnik, mint a Dying Light esetében.

Mondjuk ha például az öklös modot használjuk (a fejlesztők egy pár, nagy sikernek örvendő modot a játékba raktak hivatalosan is!), akkor ott jogos, mert jót röhöghetünk azon, hogy egy jobbhoroggal kifektetjük őzombikelmét.

Igyekszem többnyire a különbségeket, illetve az eltéréseket kiemelni az alapjátékokhoz képest. Például a grafika módosult, de hogy előnyére változott-e a látvány, arról talán többet mondhat a DigitalFoundry összehasonlítása, igaz, ők az Xbox 360-as változatot vették be.

A framerate viszont nem javult. Még mindig 30 fps. Most őszintén, nem hiszem el, hogy nem lehetett volna ezen módosítani. Még ha életszerűbb is a Definitive változatok látványa, számomra ez egy kihagyott ziccernek tűnik a Techland részéről. Bőven meg lehetett volna valósítani, hogy hasonló stílusban marad a látványvilág, de cserébe 60 FPS-en futna. Nem baj, cserébe még bugos is maradt a cucc, ugyanis az általam túl sokszor, túl sok játékból előhozott kiesek a pályáról bugon kívül a másik klasszikus is felvonult, mégpedig a lebegő zombik látványa.

A játékmenetre is kb. hasonlóan azt kell mondanom, mint a framerate-re: ugyanaz maradt. A dialógus továbbra is átlag alatti karakterünktől, a parkourt pedig a Dying Light tényleg tovább vitte a következő szintre. Cserébe a skillfa kapott itt-ott újítást, így legalább ki lehet itt jelenteni, hogy totálisan nem lett elhanyagolva a felújítás. Egy pillanatra visszatérnék az audióra még: valami itt nem klappolt. Többször is azt vettem észre, hogy az NPC-k rossz időpontokban szólalnak meg, mintha az időzítést a Techland elbaltázta volna.

Az egyetlen dolog, ami komolyabban megmenti a Definitive Collectiont az ötös értékeléstől a tízes skálán, az a Retro Revenge.

Retro Revenge

Az egyetlen dolog, ami komolyabban megmenti a Definitive Collectiont az ötös értékeléstől a tízes skálán, az a Retro Revenge. A Story, Marathon és Survival módokkal érkező oldalnézetes hent főszereplője Max, aki egy véres, már-már a Final Fight és a Streets of Rage párosára emlékezető beat’em upban vesz részt Kalifornia területén.

Sajnos kezdeti örömöm itt is gyorsan tovaszállt, ugyanis bár három fejezetből áll a történet, mégis lassú, monoton, kreativitástól mentessé fajul a játékmenet. Már megint egy kihagyott ziccer.

Az egyetlen dolog, ami komolyabban megmenti a Definitive Collectiont az ötös értékeléstől a tízes skálán, az a Retro Revenge.

Csak akkor, ha eddig kimaradt

Akinek már megvan PS3-on, X360-on, vagy esetleg PC-n a Dead Island és a Riptide, azt mondom, hogy nem érdemes erre beruházni. (PC-n esetleg igen, ~900 forintért vesztegetik augusztusig a felújított változatokat egyenként, annyit meg talán megér.) Viszont a PS3-as változathoz képest stablilabb PlayStation 4-en a framerate, bár tény, hogy harmincra limitált és a látvány kicsit szokatlannak tűnhet az eredetivel összevetve.

A játékmenet nagyon minimális módosításon esett túl, a modok bevetése jó ötlet viszont. Talán egy dologban lehet jobb a Dying Lightnál a Dead Island: itt nem kell akkora mértékben figyelni a staminára, de cserébe meg a játékmenet tűnik lassúbbnak.

Szóval akinek új a Dead Island, egy vételt megér, ha olcsóbb lesz. 7-8 ezerért már érdemes felkapni egy példányt – a Retro Revenge korrekt extra, de sajnos ez is kifárad.

Ezek után a Techland kiadóvá fejlődik, úgyhogy mély hangról kezdik előadásukat lengyel barátaink – talán józanabban közelítik meg az újrakiadás fogalmát innentől fogva…

-V-

Pro:

+ PS3-ról PS4-re: stabilabban fut
+ Retro Revenge
+ Az öklös moddal jól el lehet szórakozni…

Kontra:

– 30 fps, a látvány kicsit szokatlan az eredeti után
– A Retro Revenge gyorsan kifárad
– Bugos a drága, ráadásul nem sokat fejlődött


Kiadó: Deep Silver

Fejlesztő: Techland, Empty Clip Studios

Stílus: Zombis túlélő-sandbox, 16-bites oldalnézetes beat’em up

Megjelenés: 2016. május 31.

TESZT - A Techland munkássága idén többnyire abból állt, hogy újrakiadta korábbi játékait, igaz, a Dying Light esetében új DLC, a The Following toldotta meg az alapjátékot. A Dead Island is kapott újdonságot egy retró stílusú játékkal, de ennek ellenére nem tekinthető nagy kunsztnak a Definitive Collection.     A Deep Silver valamelyest érthető okokból adta ki a három játékot tartalmazó Definitive Collectiont: eredetileg az lett volna a terv, hogy amíg a második számozott rész készül (már ha készül, ugye - a Sumo Digital által átvett fejlesztés nem biztos, hogy halad, mivel lekerült a Steamről a Dead Island 2 oldala),…
Újabb átlagos kurrens-gen újrakiadás.

Dead Island Definitive Collection

Játékélmény - 6.1
Grafika - 7.3
Történet - 8
Zene/Audio - 6.4
Hangulat - 6.7

6.9

KORREKT

Újabb átlagos kurrens-gen újrakiadás.

User Rating: Be the first one !

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu