A No Man’s Sky-mizéria: hol borult fel a hype-vonat?

VÉLEMÉNY – A No Man’s Sky egy éveken át hype-olt játék volt, ami végül sokaknál kicsapta a biztosítékot. Sean Murray és a Hello Games játéka téma lett, de nem úgy, ahogy ők várták. Hol tértek el a siker kapujától?

 

A No Man’s Sky a Hello Games új próbálkozása volt a Joe Danger játékok után, és 2013-ban hallhattunk először róla. Miközben a PlayStation 4 és az Xbox One volt a rivaldafényben, a játék csendben bemutatkozott… és az állak sok esetben a padlóra zuhantak eme videó láttán.

Késik

2013-ról 2014-re, 2015-re, majd 2016-ra kanyarodtunk, de a játék még mindig fejlesztés alatt volt. Na, júniusban jön, hatos, f*szt, kilences, augusztusban jön mégis… és a játékosok része kiakadt. joggal.
Márpedig az, hogy megkapjuk a játékot a dobozában ÚJRAMATRICÁZVA, az már feltűnő lehet. Tizenkettes PEGI besorolás? Nem, hetes van rajta! A doboz másik oldalán szintén egy átcímkézés… és letépve az extra ragacsot a dobozunkról egy MULTIPLAYER felirat köszönt vissza.

Ez mit jelent? Azt, hogy a játék fejlesztésének legvégén, a fizikai hordozók gyártása KÖZBEN vette ki a Hello Games a multit a játékból. Azt a multit, amit Murray mintha elég gyakran teaselt volna a promóció közben… de ez még semmi!

Nincs

A No Man’s Sky sokat ígért a játék reklámozása közben… és szinte semmit nem tartott meg belőle. (Még a felhasználói kezelőfelületet sem, ami szerintem jobb volt a véglegeshez képest, mert így olyan, mintha valami átfaragott Destiny-t látnék…) Ráadásul a játék célja, a galaxis közepére való eljutás is egy akkora csalódás tud lenni, hogy azt nyomdafestéket nem tűrő szavakkal is jellemezni lehetne.

Ehhez hasonlót például a The Witness befejezésében láttam, igaz, ott nem kezdi újra az egész játékot. A No Man’s Sky esetében láthatunk olyan kitartó játékost, aki tizenegy galaxisnál járt a játék megjelenése után egy héttel. Felrakta azt, hogy mit tapasztalt. Itt most gyorsan kiírnám, hogy SPOILER.

Homokból álló bolygók? Nincsenek. Eltérő hajók eltérő osztályokkal és játékstílussal? Hahaha, nincs ilyesmi. Hajóknak elnevezés? Semmi. Más hajókkal való üzletelés adott pontokon? Nincs, pedig Sean Murray ilyet 4-5 hónapja mondott. Frakciók? Frakciókban való résztvétel csatákban? Hol a rossebben van ez, most úgy őszintén.

Vannak ilyen óriás hajók… DÍSZNEK! Ebből az egészből mi jön le? Hogy jóformán a játékosoknak – akik nem is látják egymást, nem tudnak interakcióba lépni – NINCS ÉRTELME JÁTSZANI EGY IDŐ UTÁN. Annyi, de annyi félrevezetés volt a trailerekben, hogy még mindig nem értem végig rajtuk. Portálok is rémlenek a trailerekből a bolygókon, nem rémlik egyáltalán bármi.
Valós naprendszer-fizika, nagyobb űrszimulátor-feeling, a bolygók reális topográfiája… úristen.

A No Man's Sky 2016 júniusában fog érkezni egyszerre PlayStation 4-re és PC-re.

Are you joking, Sony?!

De a legnagyobb, legérthetetlenebb blama a Sony-ra hárult. Volt már, hogy exkluzívuk egy adott értelemben bukott egy szépet – mint pl. a The Order 1886-ban -, de utána hallgattak bölcsen. De a No Man’s Sky esetében hiába a játékosok egyre nagyobb számú pénzvisszakérése még a PlayStation Networkön is, továbbra is tolják a Hello Games szekerét, miközben a fejlesztők talán DLC-ket is összehozhatnak a játéknak. (Így akarják berakni az eddig reklámozott cuccokat…?)

Érthetetlen, teljesen felfoghatatlan, hogy a Sony mit művel. Az árazás is durva: 18-19 ezer forint egy jóformán pre-alpha (!) állapotú játéknak, ami annyi mindent ígért, de csak egy középső ujj lett a legtöbb gondolatból. És ezt nehezen fogják elfelejteni a csalódottak.

A No Man’s Sky augusztus egy komoly címe kellett volna, hogy legyen a Sony-nak (igaz, PC-re is kijött, de még hibásabban!), de így félek, hogy a Microsoft a július után az augusztust is behúzza.

Sean Murray és a Hello Games megvalósította a napjaink szarkáját. A No Man’s Sky farka nem bírta a sok ígéretet és leszakadt tollazatával együtt az űr semmiségébe az ígéretek súlya. Mi csak morgunk. A Star Citizen sok PC-snek új reményt adhat, de a Senki Ége csak ég. Mindenkinek.

Égő a szitu, a Sony pedig befürdött – rossz árazás, félkész produktum, így meg az Xbox One-portnak is annyi értelme lenne, mintha kibontanánk egy üveg szénsavas ásványvizet, beleöntenénk egy zacskó italport, majd kólaként értékesítenénk a Pepsi árszintjén, Semmi.
Végszóként egy szintén komolyabb összefoglaló a blamáról. Kötelező megtekinteni.

-V-

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

theGeek TV