A Deck Nine Games csapata egy elég korrekt GameSpotos interjúban elmagyarázott pár dolgot a vihar előtti kalandokról.
Zak Garriss, a játék vezető írója azt mondja, hogy a csapat nem működött együtt a Dontnoddal, az első rész fejlesztőivel, hanem a Square Enix csapatával történt inkább közreműködés. A Dontnod négy órát játszott az első résszel, és a véleményük elég pozitív volt. Garriss úgy véli, hogy bár most nem lesz idővisszatekerés, de a fokozatosan elágazó döntések miatt szerinte a játékosok így is többször végig fogják játszani majd az epizódo(ka)t, hogy mindent láthassanak. Nagy nyomás volt a csapaton az eredeti Life is Strange sikere miatt, de Garriss számára motiváció volt Chloe könnyen megsebezhető, „összetört” karakterét megformálni, és úgy véli, három részben (6-9 óra összesen) tudják Chloe történetét a lehető legjobban előadni.
David Hein, a játék producere pedig megerősítette, hogy a Before the Storm támogatni fogja a PlayStation 4 Pro-t és az Xbox One X-et többek között 4K-ra való felskálázással (itt nem nagyon részletezték…). Hein azt is elmondta, hogy nem kötelező a Life is Strange ismerete: végig tudjuk játszani a Before the Stormot, aztán jöhet a Dontnod munkássága, viszont lesznek ismerős arcok, egyfajta easter eggek azoknak, akik már ismerik Arcadia Bay világát.
A Life is Strange: Before the Storm első része augusztus 31-én jelenik meg PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.