A redmondi cég valamit eléggé elronthatott, ha a japán kiadónak inkább a Sony a választása.
Az előző évtizedben a Sony és a Nintendo szinte problémáktól mentes kapcsolatot ápolt a Square Enix-szel, ám azért a 2010-es években a Microsoft is megtalálta a hangot a kiadóval, így több játékuk is felbukkant végül az Xbox konzolokon. Ez viszont az utóbbi néhány évben megint megváltozni látszik, és konkrét példák is mutatják, hogy valóban történt valami: a Forspoken (aminek fejlesztőit, a Luminous Productionst a Square Enix megszüntette és a cégbe olvasztotta…) csak PlayStation 5-re és PC-re jött ki, a Final Fantasy XVI szintén először PS5-re, majd fél évvel később PC-re fog megjelenni; a Final Fantasy Pixel Remaster játékok is PlayStation 4-re és Nintendo Switch-re fognak hamarosan megérkezni, és az Octopath Traveler II is en bloc kihagyja az Xboxot…
A Windows Centralon Jez Corden arról írt, hogy „valami funkcionálisan rossz” a Microsoft és a Square Enix kapcsolata között, és a Twitteren arra utalt, hogy a kapcsolat megromlásáért a Microsoft a felelős. Ha valóban így van, akkor a Square Enix nagyon profin áll hozzá az ügyhöz, mert tőlük egyáltalán nem hallani semmit sem, és még nem is utalnak arra, hogy az Xbox jelenleg nem jó helyszín a kiadó játékainak. (Régebben is volt már olyan, hogy egy japán fejlesztő és a Microsoft között megromlott a viszony, és akkor a PlatinumGames Xbox One-exkluzív Scaleboundja végezte a szemetesben…)
A Final Fantasy XVI esetében a Sony társfejlesztő, így a projekt gyorsabban elkészülhet, míg az Octopath Traveler II azért nincs a Microsoft felületén, met a kiadó vizsgálja a többi játékainak értékesítéseit. Viszont ha a Sony ennyire jóban van a Square Enix-szel, akkor talán nem véletlenül halljuk, hogy a kiadót a Sony felvásárolná (és van minimum 5 milliárd dollárjuk ilyen tranzakciókra, és kb. ennyit ér a japán cég…).
Forrás: WCCFTech