Javított a technikai ügyfélszolgálatosok munkáján a ChatGPT, tanulmány is van róla!

TECH HÍREK – A mesterséges intelligencia ebben az esetben nem vette át az emberek állását (ez az IBM-nél 7800 fő esetében megtörtént, ahogy tegnap is írtuk), hanem segített nekik jobbá válni.

 

Jelentős előretörésben van a ChatGPT, a Midjourney, a Dall-E, és sok más, tartalom alkotásra képes mesterséges intelligencia, ami például a művészeket hozza ijesztő helyzetbe (tartanak a munkájuk elvesztésétől, és a forgatókönyveket írók ezért is sztrájkolnak jelenleg Hollywoodban). Az MIT és a Stanford egyetem kutatói egy tanulmányt tettek közzé, amiben egy Fortune 500-as, meg nem nevezett cég implementált egy egyedi ChatGPT modellt, ami segít az informatikai segítségnyújtásra szakosodott embereknek. A felmérést 2020 végén és 2021 elején futtatták, és az eredmény meglepő: nem csak az alkalmazottak teljesítménye javult, hanem a munkahelyükön maradásuk is, ugyanis kevésbé voltak hajlamosak a távozásra (holott a turnover arány, azaz a mérték, hogy mennyiben változik meg a munkaerő évről-évre, egészen magas, 60%!).

A folyamat során az ügyfélszolgálatosok a felhasználókkal beszélgettek egy chatablakban, miközben egy másikban a ChatGPT volt nyitva. Amikor a felhasználó szoftveres hibájára keresett megoldást, az üfsz-os ezt a kérdést feltette a chatbotnak, és annak eredményét alkalmazta a probléma megoldására. „Technikai szinten az ügyfélszolgálat jól felszerelt a jelenlegi generatív mesterséges intelligencia eszközökkel. A mesterséges intelligencia szemszögéből az ügyfél-ügynök beszélgetéseket úgy lehet elképzelni, mint egy sor mintakövetési problémát, amelyekben az ember a cselekvések optimális sorozatát keresi. [Vannak] szuggesztív bizonyítékok arra, hogy a mesterséges intelligencia ajánlásai révén az alacsonyan képzett munkavállalók inkább úgy kommunikálhatnak, mint akik magasab képzettek,” írta a tanulmány.

A chatbotot a cég jól értékelt telefonos segítségnyújtásán edzették, és ennek jóvoltából a dolgozóknak képes volt megoldásokat felsorolni, továbbá meghatározott kifejezéseket is használ eközben, így az informatikailag kevésbé jártas dolgozó is képes hozni a profibb ügyfélszolgálatosok szintjét: az újoncok több hívást tudtak óránként letudni, és a fogyasztók elégedettsége is jóval magasabb volt, így kevesebbszer hangzott el a „szeretnék a főnökével beszélni” mondat, ami általában árt a dolgozónak…

A veterán és a jobban kiképzett alkalmazottak kevésbé találták hasznosnak a chatbotot, mert ők már tudták a válaszokat a kérdésre. Erik Brynjolfsson, a Stanford közgazdásza és a tanulmány egy kutatója szerint az embereknek két havi tapasztalat kellett ahhoz, hogy a fél éves szintet el tudják érni. A bökkenő ott van, hogy a dolgozók a mesterséges intelligencia miatt kevesebb pénzt kaphatnak készhez a tapasztalat hiánya miatt…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu