Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged – Kicsi a kocsi, de erős?

TESZT – Csak idő kérdése volt, hogy a Milestone mikor jelenti be az első rész sikere után a második Hot Wheels Unleashedet, ami továbbra is a játékipar kínos állapotát tükrözi azzal, hogy már a megjelenés napján season passolnak hozzá. Ezt leszámítva az első résznél jobb, de továbbra sem nevezhető kiemelkedő, kiváló terméknek. A rajongók jót szórakoznak vele, de semmi több…

 

 

A legújabb részben „a világ legkirályabb” autói visszatértek, és új szintre emelik a szórakozást! „Versenyezz több mint 130 járművel, őrült új mechanikákkal és még több járműtípussal. Ráadásul építsd meg a pályáidat lenyűgöző új környezetekkel és különböző játékmódokkal, hogy jól szórakozhass offline és online egyaránt!” – olvashatjuk a játék Steam oldalán.

 

 

Mini

 

A Milestone az autóknak nagy figyelmet szentelt a HWU2-ben, ugyanis a minikocsik kinézetére nem lehet panasz. Kifinomult részletek találhatóak rajtuk, és még a sérülési modell is jó, mivel a versenyek során ha törünk-zúzunk, úgy kopik le róluk a festés is, mintha a való életben is nekivágnánk a szék lábának. Változatosság a járművekben van dögivel (még tankot is lehet találni a járgánykínálatban), de a környezetek esetében is el lehet ezt mondani. Ha egy régies pizzéria háttere kell, megoldható, de természetesen helyszínektől függően veszélyek is vannak, ahogy az elvárható a HWU második részétől. A járművek rendelkeznek boosttal, ami az egyike a néhány képességnek, de ugrálni és oldalazni is lehet rendesen. (Ilyesmit mondjuk az F-Zero GX-ben lehet támadásként használni, amikor ellenfelünkbe lökjük egy szögben a kocsinkat, ami továbbra is az irányításunk alatt marad.) A képességek használata a boostcsíkot csökkenti, viszont ha szélárnyékban vagyunk, stílusosan vezetünk vagy driftelünk, újra lehet azt tölteni.

A pályák maguk is szabad kezet adnak mindaddig, amíg az elhelyezett checkpointokon áthaladunk, így kissé nyitottabb hozzáállást tanúsít a Milestone játéka, ámbátor ezzel ne nagyon vigyük túlzásba, mert hiába a gyors respawnolás, a váratlanul az utunkban levő szakadék miatt talán megfontolandó lehet a járt út használata. Ha már út, van sztorimód is a maga felülnézetes térképével. Mindegyiknek minimum és extra követelménye van (utóbbi jutalmakért), de a képregényes történet felejtősnek nevezhető, és ugyanezt sajnos a bossfightokról is elmondható. Ha egyetlen célpontot is kihagyunk a versenyen, lehet újrakezdeni, és eközben összeszedünk annyi pénzt, hogy a játék által gyakran változó kínálatból autókat vehessünk és testre is szabhassuk őket. Végre nincsenek lootboxok, hanem hagyományos módon lehet bővíteni a kollekciót, ha teljesítjük a kihívásokat, vagy a HWU2 által felállított mérföldkövek egyikét elérjük. Már ebből fakadóan is jobb értékelést érdemel az első részhez képest: a hagyományos módszer ennyit számít, és sehol sincs valódi pénzes mikrotranzakció…

 

 

Kocsik

 

Nemrég már említve volt, hogy nem nagyon érdemes eltérni az úttól, mert nagyobb a hibalehetőség. Ahhoz képest, hogy a fiatalabb korosztálynak tervezték a HWU2-t, szinte minden kanyarban ott a lehetőség, hogy elbaltázzuk, ami kissé szokatlan játéktervezésileg. Nem csak ezt lehetne negatívumként felhozni, hanem a hang aspektusát is, ugyanis a motorok hangzása átlagos, esetleg valamivel jobb, de a zene teljes mértékben felejtős, és a Milestone szinte mindig küszködik a zenékkel (vagy nincs a versenyek alatt, vagy valamilyen szódarockkal elintézik az egészet), és a turbo hangja hmm… nem nagyon javasolt fejhallgatóval játszani, mert úgy még inkább feltűnő, esetleg idegesítő lesz.

Még meg kell említeni azt, hogy van pályaszerkesztő, illetve autónk festését is megtervezhetjük. Érdemes előbb játszani egy keveset, mert idővel több opciót is megnyithatunk vele, és munkánkat megoszthatjuk a többi felhasználóval. Ebből adódóan a játék élettartama hosszabb lesz pár hónappal a kreatív elmék jóvoltából. Természetesen multiplayer is van, és mivel ezúttal crossplatform, többen is összejöhetnek játszani. Helyileg maximum ketten játszhatunk egy osztott képernyős megoldásban, aminél kicsivel több erőfeszítést is el lehet várni az olasz fejlesztőktől. Szórakoztónak viszont továbbra is nyugodtan lehet nevezni a többjátékos lehetőségeket, de aki Switchen játszik, kimarad a crossplatformból…

 

 

Küzdelme

 

A Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged azért kap hétésfelest, mert az első rész hetest kapott, és annál ez jobb. Mégis rövidebb szegmensekben érdemes játszani, ugyanis így nem ül le annyira az élmény, és így nem hat annyira unalmasnak. Talán azt még megfontolhatták volna, hogy minden kocsit elérhetővé tesznek egy játékon belüli boltban, és a ritkábbakat eléggé magas árra teszik, mert így olyan Gran Turismós, hogy folyton változik a kínálat, és mindig figyelni kell, hogy mikor mi kapható éppen. A játék szórakoztató, de egyedül viszonylag rövid idő után elfárad. Ha van más, akivel játszani lehet, velük felettébb poénos lehet egymás ugratása, és úgy akár 8/10-nek is lehetne tekinteni az értékelést.

-V-

Pro:

+ Jól kidolgozott járművek
+ Nincsenek lootboxok
+ Főleg másokkal szórakoztató

Kontra:

– Néhány hang és a zene gyatra
– Felejtős történet
– Nem éri meg nagyon kísérletezni


Kiadó: Milestone

Fejlesztő: Milestone

Stílus: autóverseny

Megjelenés: 2023. október 19.

Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged

Játékmenet - 8.6
Grafika - 7.9
Történet - 5.3
Zene/hangok - 7.2
Hangulat - 8.5

7.5

A Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged szórakoztató, de egyedül viszonylag rövid idő után elfárad. Ha van más, akivel játszani lehet, velük felettébb poénos lehet egymás ugratása, és úgy akár 8/10-nek is lehetne tekinteni az értékelést.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu