InFamous 2 – 220 volt van a kezemben és nem félek használni! [RETRO-2011]

RETRO – Azt hiszem, életem végéig fizethetném az ELMÜ számlákat, ha az Infamous 2 eseményei valóra válnának. A hétvégét ugyanis azzal töltöttem, hogy a játék főszereplőjének: Cole MacGrath bőrébe bújva áramot szívtam le New Marais mindegyik áldott áramforrásából és a villámcsapások legkreatívabb változataival vágtam agyon hősünk mutáns, vagy emberi ellenfeleit.

 

Kalandjaim során áramszedőkön, a házak között kifeszített vezetékeken és vasúti síneken szörföltem hajmeresztő sebességgel, Pókember módjára „villámfonalakkal” rántottam magamat toronymagas épületek legtetejére, tornádókat, ionviharokat idéztem meg. New Marais lakossága eleinte gyűlöletes mutánsnak tartott, ám ahogy fokozatosan mentettem meg őket a szörnyetegek és egy szélsebesen terjedő vírus borzalmaitól, hőssé váltam és amerre jártam, az emberek üdvrivalgása fogadott.

Persze nem mindenkinek sikerült megkedvelnie: eleinte a rendőrség mellett a helyi milícia is össztüzet nyitott rám, majd nemsokára egyre szívósabb szörnyeteget, toronymagas Góliátokat kellett leterítenem. Rég történt már velem ilyen: a Sony sikerjátékának folytatása totálisan a tévém elé szögezett, egészen addig, amíg el nem jutottam a katartikus befejezésig.

infamous_2_3

 New Empire-ból jöttem, mesterségem címere: áram

Az InFamous 2 főszereplője Cole MacGrath, aki foglalkozását tekintve villámokat szóró szuperhős. Hősünk szerencsére megúszta az olyan szokásos titulusok egyikét, mint a „Döbbenetes Villámember”, vagy a „Hihetetlen Villámkezű Bajnok”: ő csak maradt Cole. MacGrath nem egy intellektuel típus: civilként egyszerű diák volt, akit kicsaptak valamilyen felsőoktatási intézményből és postafutárként kereste kenyerét, amíg rá nem lelt egy különös tárgyra, mely örökre megváltoztatta életét.

Egy katasztrófa következtében még az InFamous 1 elején teste megtanulta befogadni az elektromos áramot, mellyel a legfantasztikusabb mutatványokra képes. Az InFamous 2 pedig azonnal belecsap a lecsóba: a játék elején hősünknek szembe kell szállnia a Beast nevű toronymagas, vöröslő monstrummal, amely egy epikus harc után alaposan elkeni MacGrath száját és mellesleg még New Empire-t, az előző rész nagyvárosát is a földdel egyenlővé teszi. Cole elmenekül az új helyszínre, New Marais-ba, de problémáit itt sem hagyhatja maga mögött: csak idő kérdése, hogy a Beast mikor éri utol…

infamous_2_2

Híres legyek, vagy hírhedt?

Ez a kérdés csak egy a sok közül, amelyet feltehetünk magunknak, hála annak a rengeteg lehetőségnek, mely a játék során megnyílik számunkra. Az InFamous 2 egy vérbeli sandbox játék, á la Grand Theft Auto, illetve Spider-Man, amelyben New Marais városában garázdálkodva bármerre elszáguldhatunk, és a fősztori mellett bármilyen mellékküldetést elvállalhatunk. Tetteink nyomán az emberek hősként imádni, vagy számkivetettként gyűlölni fognak, ugyanis minden döntésünknek (csakúgy, mint az előző részben) morális következménye lesz, amely befolyásolja „karmánkat”.

Ha végigvitted a jó, vagy a rosszfiú történetét, akkor mindenképpen érdemes kipróbálni a másik vonalat is, mert másképp alakul a játék befejezése, és ennek a történetnek tényleg bűn kihagyni a másik verzióját. A játék csekély hibái közé egyedül az tartozik, hogy a mellékküldetések egy része nem túl eredeti és izgalmas, viszont ezért bőségesen kárpótol az a tengernyi lehetőség és hihetetlen szabadság, melyeknek köszönhetően keresztül-kasul megismerhetjük New Marais városát, illetve a fontosabb szereplők háttértörténetét.

New Marais, New Marais te csodás! Te vagy nékem a szívdobogás.

A játék új fővárosa a kidolgozás tekintetében kenterbe veri az első részét, pedig az is ott volt a szeren. A New Orleans-ra emlékeztető New Marais tipikus déli város, mocsárvilággal, ócska kalyibákkal, délies kiejtésű bennszülöttekkel. A belvárosból azért nem hiányoznak a felhőkarcolók sem és a gazdagok által látogatott szórakozó negyedben neonfényben úszó bárok és mulatóhelyek tetején kavarhatunk. No és ne feledkezzünk meg New Marais iparáról sem: az ipari negyedben hatalmas alapterületű gyárak impozáns épületeinek, kéményeinek tetejére kell majd felkapaszkodnunk.

Az InFamous 2 városa nem csak egyszerűen döbbenetesen realisztikus, hanem a Grand Theft Auto részekhez mérhetően tényleg él és lélegzik: az utcákon az emberek élik életüket: sétálgatnak, beszélgetnek, seftelnek, vagy a mutánsok elleni tüntetésekben vesznek részt. MacGrath megjelenését és viselkedését állandóan kommentálják: eleinte hülyének nézik, amikor valamilyen extrém mutatványt hajt végre, majd később hősként ünneplik, vagy rettegve menekülnek előle. A város kidolgozása nem csak rendkívül részletes, hanem az alaposan átdolgozott motornak köszönhetően állkapocs leejtően gyönyörű is: az inFamous 1 és 2 közötti grafikabeli különbség akkora, mintha egy újabb generációs konzolra készült volna a folytatás, pedig mindkét rész PS3-as.

infamous_2_5

„Dugjatok a 220-ba!”

Bár képességeink tárháza már a játék elején is tekintélyes, az újabb és újabb mutatványokat fokozatosan kapjuk meg, ahogy hősünk fejlődik. Villámszóró varázslataink és az általunk idézett természeti csapások egyre brutálisabbak lesznek. Minden tettünkért és végrehajtott küldetésért a „jó”, illetve a „sötét” oldalt támogató tapasztalati pont jár, melyeknek köszönhetően kétféle irányba fejlődhet Cole. A speciális képességeknek így csak a felét ismerhetjük meg, tehát ezáltal is arra sarkall a játék, hogy mindenképpen vigyük végig még egyszer.

Újdonság az előző részhez képest a villámbot, amellyel végre közelharcban és érvényesülhetünk, mely igencsak gyenge pontja volt az InFamous-nak. Természetesen ez a képességünk is fejlődik a játék során: nemcsak egyre erősebb ütéseket tudunk bevinni, hanem Prince of Persia/Assassin’s Creed-szintű látványos mozdulatokkal is végezhetjük ki az ellenfelet. A rengeteg különleges képességnek köszönhetően a játék végére nem „csak” egyszerűen szuperhősnek, hanem igazi istennek fogjuk magunkat érezni.

infamous_2_6

„Keresem a feszültséget!”

Az InFamous 2 2011 nagy meglepetése és nagy eséllyel pályázik nem csak az év játéka címére, nemcsak önmagában mint PS3-as cím, hanem összplatformok tekintetében is. A szintén kitűnő előző részt minden tekintetben felülmúlja, de kenterbe veri az eddigi Spider-Man játékokat is. Ha van PS3-ad, ki ne hagyd a világ minden kincséért sem!

-BadSector- (2011)

 


Pro:

+ Hatalmas, gyönyörű, életszerű város
+ Tengernyi fejleszthető speciális képesség
+ Kiváló sztori, kétféle elágazással

Kontra:

– A mellékküldetések kicsit fantáziátlanok
– A sztori egy idő után leül
– A közelharc itt sem az igazi


 

Editor: Sony Computer Entertainment

Developer: Sucker Punch

Genres: open world, 3D, akció

Publication: 2011

inFampous 2

Játékmenet - 9.5
Grafika (2011, PS3) - 9.4
Sztori - 8.6
Zene/audio - 8.8
Ambiance - 8.8

9

SZÉDÜLETES

Az InFamous 2 2011 nagy meglepetése és nagy eséllyel pályázik nem csak az év játéka címére, nemcsak önmagában mint PS3-as cím, hanem összplatformok tekintetében is. A szintén kitűnő előző részt minden tekintetben felülmúlja, de kenterbe veri az eddigi Spider-Man játékokat is. Ha van PS3-ad, ki ne hagyd a világ minden kincséért sem!

User Rating: 4.45 ( 1 votes)

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu