Grand Theft Auto Online: gyorsulni fognak a töltési idők, egy rajongónak hála

Nocsak: most az egyszer a Take-Two nem jogi fenyegetéssel élt egy rajongói elképzelésre, hanem hivatalosan is átveszik a megoldást, amivel talán nem kell már elfogyasztani az estebédünket, miközben a Grand Theft Auto Online betöltődik…

A Grand Theft Auto Online töltési ideje borzalmas. Hiába lenne egy izmos NVMe M.2 SSD mellett egy erős CPU és GPU, plusz sok RAM a PC-nkben, így is több percet is igénybe vehet, mire nekiülhetünk a játéknak, amire a Rockstar továbbra is erősen koncentrál (és emiatt nem kapott a Grand Theft Auto V egyjátékos DLC-t). Egy moddoló, t0st viszont talált egy megoldást, aminek köszönhetően a töltési idő kb. 70%-kal lett gyorsabb, és nem is volt olyan komplikált a megoldás mögötte.

Persze, emiatt is lehetett volna attól tartani, hogy a Rockstar és a Take-Two ez ellen szigorúan fel fog lépni, de tévedtünk – a PCGamernek ugyanis a Rockstar eljuttatott egy közleményt, amiben azt írták, hogy egy részletes vizsgálat után megerősítették: t0st felfedett egy olyan aspektust a Grand Theft Auto Online kódjában, ami a PC-s verzió töltési idején jelentősen csökkenteni tudna. Ennek eredményeképp olyan változtatásokat hajtottak végre, ami a következő nagyobb frissítéstől lesz érzékelhető, és így nem lesz egy évtized, mire „feláll” a játék.

t0st jutalma a HackerOne program keretein belül nem is lesz rossz – tízezer dollár (tehát jó 3 millió forint). Az ő magyarázata szerint a játék az összes megvásárolható tárgyat egy szöveges fájlból olvasta be. És mind a 63 ezer tárgy után minden egyes karaktert újraszámol a 10 megabájtos szöveges fájlban. Ezt pedig 63 ezer alkalommal csinálta a Grand Theft Auto Online, ami sok feleseges CPU ciklust vesz el. És az összes beolvasott tárgyadat esetében az tárggyal azonosított adatokat (név, ár, kategória, statisztika) és azok hashjeit (kb. egy digitális ujjlenyomatot) is rögzíti. És ezt is 63 ezerszer teszi meg a játék, és a tárolás esetén az összes, már eltárolt tárggyal összeveti a hash értékeket. Magyarul: redundánsan programozták, és ezért lassú a töltés.

Vajon a Rockstar hogyan követett el egy ilyen, számukra amatőrnek mondható hibát?

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu