Baldur’s Gate 3: ezt mondta volna Swen Vincke a The Game Awardson!

Az év játéka díjat (is) elnyerő játék fejlesztőinek, a Larian Studiosnak a vezetője nem tudta mindazt elmondani, amit szeretett volna.

 

Mi is írtunk arról, hogy lényegében fél percet hagytak általában a díjakat elnyerő fejlesztőknek, hogy a porondon elmondhassák, mennyire örülnek. Inkább a celebek és a fizetett reklámok kapták a hangsúlyt, és még maga Geoff Keighley, a The Game Awards szervezője is elismerte, hogy ez nem marad így jövőre, és hogy nem küldtek le senkit sem a színpadról. Nos, ez nem teljesen igaz, mert Swen Vincke, a Larian vezetője többet mondott volna. A beszédét megosztotta a Twitteren, mi pedig lefordítva közöljük:

„Az év játéka címet elnyerni nagy megtiszteltetés, és először is szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki ránk szavazott, és szeretnék gratulálni a többi jelöltnek is. Ez egy hihetetlenül versenyképes év volt, és mindannyian megérdemelték volna ezt a díjat (Capcom, Remedy, Insomniac Games, Nintendo). Szeretném megköszönni Geoff Keighley-nek és a The Game Awards szervezőinek, hogy létrehoztak egy olyan nagyszabású díjátadót, amely a mainstream figyelmét is felkeltette. Bár 30 másodperc kicsit rövid, de semmi sem hasonlítható a The Game Awardshoz, és ez egy hihetetlen teljesítmény. Azért viseltem páncélt, mert a Baldur’s Gate 3 egy olyan játék, amely nem létezhetne a játékosközösségünk nélkül, és szerettem volna tisztelegni az előtt, hogy milyen fontosak voltak a fejlesztés szempontjából. Szuperek vagytok, közösség!

Egy ilyen játék elkészítése csak akkor működik, ha hihetetlenül szenvedélyes és tehetséges csapatod van, és ebből a szempontból hihetetlenül szerencsés vagyok a Larian Studiosszal. Ők a legkiválóbbak közé tartoznak, és igazán elképesztő munkát végeztek. Több mint 2000 ember szerepel a stáblistában, és mivel nem tudok mindenkit megnevezni, szeretnék egy olyan csoportra koncentrálni, akik nem mindig kapják meg a megérdemelt elismerést: a minőségellenőrzés, a lokalizáció, az ügyfélszolgálat, az üzemeltetés, a kiadás, a játéktesztelők csapata és minden más fejlesztő a Lariannál. A Baldur’s Gate 3 nem létezne nélkületek, és mindannyian megérdemlitek, hogy nagyon büszkék legyetek erre. Szeretném ezt a díjat azoknak a barátoknak és családtagoknak ajánlani, akiket a fejlesztés során veszítettünk el, köztük Jimnek, a vezető filmes animátorunknak, aki a múlt hónapban hunyt el, és személyesen édesapámnak, aki a korai hozzáférési kampányunk elindítása előtti héten hunyt el.

Nem tudsz olyasmit készíteni, mint a Baldur’s Gate 3, ha nem kapod meg a körülötted lévő emberek támogatását. Személy szerint öt különleges embernek, egy őrült kutyának és egy félszemű macskának szeretnék köszönetet mondani, amiért kitartottak mellettem. Nagy köszönet illeti a lokalizációs partnereinket és a Pitstop Productionst is, akiknek az épületük minden szegletét fel kellett használniuk, hogy rögzítsék és előadják az őrült mennyiségű szöveget. A színészeinknek: nagyszerűen csináltátok. Remélem, hogy a jövőben még találkozunk, és az ügynökeitek továbbra is a megszokott értelmes önmaguk maradnak. Szeretnék köszönetet mondani a Wizards of the Coastnak és különösen a Dungeons & Dragons csapatának, amiért szabad kezet adtak nekünk. Nagyon sajnálom, hogy ennyi embert elbocsátottak közületek. Szomorú dolog rájönni, hogy azok közül, akik az eredeti tárgyalóteremben voltak, szinte senki sem maradt. Remélem, mindannyian jól vannak.

Még sok más partner van, akinek szeretnék köszönetet mondani. Sokat kértünk mindannyiuktól, de ti teljesítettetek, és az erőfeszítéseitek nélkül a Baldur’s Gate 3 nem lenne az, ami. Szeretném befejezni egy történettel egy beszélgetésről, amelyet régen folytattam egy kiadóval. Azt mondta nekem, hogy szerencséjükre a játékokat az idealizmus vezérli. Ezt kizsákmányolóan értette, de igaza volt. A játékok egyedülálló művészeti forma, ugyanolyan fontosak, mint a könyvek, a zene vagy a filmek. Sok fejlesztő, köztük én is, azért készít játékokat, mert szereti látni, hogy mások olyan módon foglalkoznak az alkotásaikkal, ahogyan csak a játékok tudják ezt nyújtani. Nem érdekli őket annyira a pénz, minthogy ez az üzemanyag, amire szükségük van ahhoz, hogy új és jobb játékokat alkossanak. Érdemes mindenkit emlékeztetni arra, hogy az üzemanyag csak egy eszköz, nem pedig cél. Az, hogy hová és hogyan utazunk, az számít, és az, amire emlékszünk. Köszönjük. Továbbá, a Baldur’s Gate 3 már megjelent Xbox [Seriesre],” írta Vincke.

A játék remek, megérdemelte a díjat!

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu