Agresszív MI-használatba kezd a Square Enix!

A Square Enix elnökének szokásos évnyitó levele ezt megerősíti.

 

Lassan már hagyomány nálunk is, úgyhogy lefordítva közöljük Kiryu Takashi teljes levelét: „Először is szeretnék mindenkinek boldog új évet kívánni. Az emberek élete 2023-ban jobbra fordult köszönhetően annak, hogy a COVID-19 járvány hosszú ideig tartó tombolása után nagyrészt lecsillapodott, és hogy az általa kiváltott korlátozásokat feloldották. Ugyanakkor 2023 a nyugtalanság éve is volt, amit a geopolitikai kockázatok fokozódása és a részben a világjárvánnyal küzdő központi bankok monetáris politikai lépései miatt kiugró infláció is példázott. Régiók, országok, sőt mi, egyének is az átmenet időszakában találtuk magunkat, miközben a világ azon küzdött, hogy megállapítsa, milyen lesz az „új normális helyzet” a világjárványt követően.

A társadalom egészét jellemző bizonytalansággal párhuzamosan a digitális szórakoztatás területén is változások zajlottak, ahol mi a fő üzletágunkat pozícionáljuk. 2023-ban több olyan területen is szemet gyönyörködtető termékek és szolgáltatások megjelenését láthattuk, ahol a feltörekvő technológiák kereskedelmi forgalomba hozatala és elfogadása eddig távolabbi lehetőségnek tűnt. Az ezekben az ajánlatokban rejlő lehetőségek minden korábbinál nagyobb figyelmet is kaptak. Míg például a kiterjesztett valóság (XR) területe korábban elsősorban a metaversum és más virtuális terek üzleti alkalmazásai körül fejlődött, 2023-ban számos új szolgáltatás jelent meg, amelyek a virtuális tereket a valós világgal egyesítik. Jó példa erre, hogy az építészeti ágazat, amely korábban csak korlátozottan integrálta az XR-t a tevékenységébe, egyre inkább elkezdte elfogadni ezeket a technológiákat, mivel lehetővé teszik a valós építészeti struktúrák adatokká történő átalakítását, amit a kereskedelmi drónok széles körű használata is megkönnyít. A digitális szórakoztatás területén, ahol a hangsúly az új tartalmak fejlesztésének úttörő szerepére helyeződött, maga a digitális tartalom élményértéke drámaian megnőtt, ahogy olyan eszközök jelentek meg a piacon, amelyek a virtuális valóság (VR) és a kiterjesztett valóság (AR) segítségével még magával ragadóbb, valósághűbb élményt tudtak nyújtani. A következő lépés e technológiák alkalmazása a tartalom új formáira, amelyek a valós és a virtuális világot egyesítik.

A mesterséges intelligencia (MI) és annak lehetséges következményei egy ideig nagyrészt tudományos viták tárgyát képezték. A ChatGPT bevezetése azonban, amely lehetővé teszi, hogy bárki könnyedén készítsen írást vagy fordítást, illetve szöveges párbeszédet folytasson, a generatív mesterséges intelligenciák gyors elterjedését indította el. Megjelenése nyilvánvalóvá tette, hogy a generatív mesterséges intelligencia alkalmazhatósága korántsem korlátozódik a szövegre, és az ezt követő hónapokban gyorsan sorra jelentek meg az új szolgáltatások és tartalmak, amelyek a generatív mesterséges intelligenciát a digitális szórakoztatáshoz szorosan kötődő különböző területekre, többek között a képekre, videókra és zenére is kiterjesztették. Úgy vélem, hogy a generatív mesterséges intelligencia nemcsak azt alakíthatja át, amit létrehozunk, hanem alapvetően megváltoztathatja azokat a folyamatokat is, amelyekkel alkotunk, beleértve a programozást is. Így 2023 a digitális szórakoztatás területén számos újítás éve volt. A Square Enix csoport számára is mérföldkő volt ez az év, hiszen egyrészt megünnepeltük a 20. évfordulónkat, másrészt az általam vezetett vezetőségi csapat új útra lépett.

Amióta 2023 júniusában átvettem a Square Enix Holdings elnöki és képviseleti igazgatói szerepét, azon dolgoztam, hogy átértékeljem az egész csoportunkat. Az ügyfelek, részvényesek, befektetők, alkalmazottak és más érdekelt felek számos alkalommal nagylelkűen megosztották velem idejüket és meglátásaikat, hogy segítsenek ebben. Ezek a meglátások segítettek abban, hogy meghatározzam, milyen irányt kell választanunk a további növekedés eléréséhez, és hogy elkezdjük megteremteni az ehhez szükséges alapokat. Digitális szórakoztatóipari üzletágunkban a tartalomfejlesztési és kiadói kapacitásaink megerősítésén dolgozunk.

A tartalomfejlesztés terén nemcsak a fejlesztés alatt álló címek meglévő készletének átvilágításán dolgozunk, hanem azon is, hogy megteremtsük azokat a képességeket, amelyek biztosítják, hogy a még megkezdett fejlesztési erőfeszítések olyan termékeket és szolgáltatásokat eredményezzenek, amelyek minden eddiginél jobban megfelelnek ügyfeleink elvárásainak. Konkrétan: elkezdtük optimalizálni az erőforrás-elosztást a teljes fejlesztési láncunkban, hogy felgyorsítsuk a belső fejlesztési képességeink megerősítésére irányuló, már folyamatban lévő erőfeszítéseket. Emellett bővítjük a tudásmegosztást azzal a céllal, hogy egységesítsük folyamatainkat és növeljük hatékonyságunkat. A kiadói oldalon, amely az értékesítési és marketingfunkcióinkat foglalja magában, azon dolgozunk, hogy lehetővé tegyük a nagyobb globális együttműködést és elősegítsük a digitális átállást. Azáltal, hogy a csoporton belül megosztjuk a különböző földrajzi piacok egyedi jellemzőire és az ezek kezelésére szolgáló legjobb gyakorlatokra vonatkozó információkat, világszerte megerősítjük kiadói képességeinket. Úgy látjuk, hogy ez nemcsak az új címek értékesítésének maximalizálására, hanem arra is hatékony eszköz, hogy gazdag régi katalógusunkat több vásárlóhoz juttassuk el, és ezáltal bővítsük csoportunk szellemi tulajdonainak rajongói bázisát.

Azon is dolgozunk, hogy olyan szervezeti struktúrákat hozzunk létre, amelyek szorosabb együttműködést tesznek lehetővé tartalomfejlesztési és kiadói funkcióink között. Célunk, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a termékorientált és a piacorientált megközelítés között, hogy megoszthassuk a vásárlói véleményeket a tartalomfejlesztő csapatunkkal, és ezáltal olyan tartalmakat hozzunk létre, amelyek még boldogabbá teszik vásárlóinkat, mint valaha. Emellett agresszívan kívánjuk alkalmazni a mesterséges intelligenciát és más csúcstechnológiákat mind a tartalomfejlesztési, mind a kiadói funkcióinkban. Rövid távon célunk a fejlesztési termelékenységünk növelése és a marketingtevékenységünk kifinomultabbá tétele lesz. Hosszabb távon reméljük, hogy ezeket a technológiákat a fogyasztók számára új tartalomformák létrehozására tudjuk felhasználni, mivel úgy gondoljuk, hogy a technológiai innováció üzleti lehetőségeket rejt magában.

A képregényekre összpontosítva a kiadói üzletágunk a műfajok széles skáláját felölelő tartalmakat kínál digitális és nyomtatott formátumban egyaránt. Szórakoztató üzletágunk eközben valós szórakozást nyújt, elsősorban a Taito Station szórakoztató létesítményein keresztül. Mindkét üzletág lehetővé teszi számunkra, hogy a digitális szórakoztatási üzletágunkkal kapcsolatban állókon túl széles ügyfélszegmenseket érjünk el, és ezáltal erősítsük csoportunk ismertségét. Segítenek abban, hogy tartalmunk vonzerejét többdimenziós módon közvetítsük, amit létfontosságúnak tartok. Ezek az üzletágak természetesen potenciális szinergiákat jelentenek a digitális szórakoztatási és egyéb üzletágainkkal, és szerepet játszanak a szellemi tulajdonunk hasznosítására irányuló sokoldalú megközelítésünkben is, többek között filmes és animációs adaptációkon keresztül. Ezért úgy látom, hogy képesek hozzájárulni csoportunk növekedéséhez, és továbbra is ezekre kívánok összpontosítani.

Az új üzleti területeket illetően korábban három kiemelt befektetési területet határoztunk meg, nevezetesen a blokkláncos szórakoztatást/Web 3.0-t, a mesterséges intelligenciát és a felhőt. Tavaly újrafogalmaztuk átfogó küldetésünket és céljainkat e három területre vonatkozóan. Jelenleg azon dolgozunk, hogy e törekvések támogatása érdekében módosítsuk szervezeti felépítésünket és optimalizáljuk erőforrás-elosztásunkat. A kiemelt befektetési területeink mellett arra is törekszünk, hogy olyan mechanizmusokat hozzunk létre, amelyek lehetővé teszik számunkra bevételi forrásaink diverzifikálását. Ezek a kezdeményezések lesznek a legfontosabb meghatározói annak, hogy csoportunk képes legyen rugalmasan alkalmazkodni a változó üzleti környezethez, és továbbra is magas színvonalú tartalmakat tudjon létrehozni. Segítségükkel olyan környezetet is létrehozhatunk, amely lehetővé teszi, hogy minden egyes alkalmazottunk teljes mértékben megmutathassa egyéniségét és kreativitását. A 2023-ban vállalt kezdeményezések közül sok arra irányult, hogy a csoport egészét összefogva olyan tartalmakat hozzunk létre, amelyek valóban kielégítik ügyfeleinket, és megteremtsük azokat a képességeket, amelyekkel ezt a tartalmat a lehető legtöbb ügyfélhez eljuttathatjuk.

A 2024-es év lesz a kiindulópontja annak, hogy csoportunk további előrelépéseket és további növekedést érjen el. Új vállalati stratégiánkat egy nagy terv formájában fogjuk megfogalmazni, és minden egyes kezdeményezésünk megvalósításának szenteljük magunkat. Soha nem félve a változástól és mindig a kihívó gondolkodásmódját fenntartva, egy emberként fogunk együtt dolgozni, hogy előrevigyük vállalkozásainkat. A legjobbakat kívánom Önöknek az új évre,” írta Kiryu.

Tehát ahogy az NFT-knél, úgy itt is az első adandó alkalommal ráállnak valami újra.

Forrás: VGC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu