Dusk kiadó: „Ha nagy stúdióban dolgozol, nem fogod élvezni többé a játékokat!”

A New Blood nevű csapat vezetője számára sokkal kényelmesebb és hasznosabb, hogy egy kicsi, kb. harminc fős, fizikai stúdióval nem is rendelkező kollektívát vezet, mert így nem érintettek olyan mértékben a játékipar állapotában mint más, nevesebb stúdiók.

 

A PCGamer interjút készített a New Blood csapatának tagjaival. Ez egy kiadó, és ők állnak például David Szymanski hatalmas sikereket arató retro FPS-ének, a Dusknak a kiadása mögött. A csapatot Dave Oshry vezeti, és eléggé szimpatikusan nyilatkozott. Nem szólnak bele, hogy a fejlesztőik miket akarnak csinálni, és szerinte nem jó ötlet, ha egy játékrajongó egy nagyobb (AAA) stúdiónál/kiadónál köt ki, de nem beszélhet például a Game Developers Conference-en arról, hogy miképp hozzunk létre egy sikeres játékipari céget, mert a New Bloodot nem nagyon lehet cégnek nevezni. Szerinte a barátainkkal dolgozzunk és kezeljük őket barátainkként…

„Nem vagyunk a részvényesek vagy a befektetők vagy bármi ilyesmi kötelékében. Azt csinálunk, amit akarunk – ez az egész mottónk, hogy „utáljuk a pénzt”. Valójában nem utáljuk a pénzt, a pénz nagyszerű, de ha pénzt akarnánk, akkor egy Dusk túlélő horror kraftolós játékot csinálnánk. Egy nyitott világú túlélő horror kraftoló, kártyapakliks roguelike Duskot. A játékokat, amiket csinálunk, magunknak csináljuk. Történetesen mások is akarnak ilyen típusú játékokat. Személyesen törődöm a fejlesztőinkkel és mindenkivel, aki a New Bloodnál dolgozik, hogy mindenki boldog legyen és jól érezze magát, és hogy mindenki hangját meghallgassák, ellentétben a „több ember, több játék, több cucc, több funkció, több loot box, több tranzakció, több pénz, több sor megy fel” mentalitással [amit a nagy stúdióknál látunk].

Az emberek gyakran kérdezik tőlem, hogy ha most szállnának be a játékiparba, hogyan kezdjék el. És én azt mondom, hogy ne tegyék. Hagyják abba. Öt-tíz évvel ezelőtt kellett volna elkezdeniük. Menjenek szakiskolába, szerezzenek egy igazi munkát (pl. vízvezeték-szerelő). Az embereknek szükségük van rá. Nem akarnak a 356772-es számú alkalmazottak lenni, aki jelent valakinek, aki szintén jelent valakinek, aki ugyanúgy jelent valakinek, aki ezek után még mindig jelent valakinek, aki végül döntéseket hoz. Ez szívás. A varázslatnak vége. Nem fogod többé élvezni a videojátékokat, ha egy nagy játékstúdióban dolgozol. Mivel úgy tűnik, mindenki azt kérdezi, hogyan lehet, hogy továbbra is ilyen jól megy nekünk, miközben az egész iparág látszólag szétesik: valójában rengeteg cégnek megy jól, csak nem hallasz róluk a hírekben a borúlátás és a borúlátás közepette,” mondta Oshry.

Dave „Garumin” Bonin, aki a Dusk HD-t hozta össze, beismerte, hogy több mint egy évtizedig kimaradt a játékiparból, mert a New Bloodhoz hasonló lehetőségre várt. Szerinte a játékipar egy profitorientált forgóajtós megoldás, és ő inkább gyógyszerészettel pazarolta el az életét. Hiába: ha valami időpazarlás és csak kényszerből megy, akkor a szenvedélyprojektek sokkal nagyobb elánnal készülnek…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu