Ghost of Tsushima: milyen nyugati fejlesztőként egy japán környezetet fejleszteni?

A Sucker Punch nem japán fejlesztőcsapat, de mégis egy, az ázsiai szigetországban játszódó, és annak kultúráját feldolgozó játékot készít. Erről beszélgetett a GamesIndustry-val a torinói VIEW Conference 2018-on Nate Fox, a Sucker Punch kreatív rendezője.

„Abszolút izgatottak voltunk, hogy egy, a feudális Japánban játszódó játékot készíthetünk, hiszen a gondolatainkból sok romantikus képet idéz elő. A fantáziálás része volt az, hogy szamuráj vagyunk a feudális Japánban – ez egy izgalmas munka volt akkor és ott. Szerintem ezt nem nagyon használták ki [más fejlesztők/játékok]. Nem tudom, miért nem játszódik több játék ekkortájt – olyan vonzó pedig!”, mondta Fox.

Fox arról is beszélt, hogy a japán, szakmájukban profi szakemberek segítettek nekik abban, hogy „ne térjenek le az útról”: „Azért támaszkodunk rájuk, hogy tudjuk, ha téves irányba haladunk [a fejlesztéssel]. A Sucker Punch jó a játékmenetben, de a Kamakura-éra Japánjában nem vagyunk kulturális szakértők. Ezt elismerjük, és örömmel fogadjuk a segítséget. Érdekes volt ezen a játékon dolgozni, mert őszintén szólva a korábbi játékainkban magunktól összehoztunk mindent. Egy, Seattle-ben játszódó szuperhősös játék esetében tudtuk, mit csinálunk, de a Ghost of Tsushima esetében folyamatosan tanulunk a japán kultúrából és a szamurájok szabályzatából, és ez izgalmas, mert megváltoztatja a munkamenetedet, hiszen így ugyanúgy tanulsz, ahogy a játékosok is megteszik majd, mégpedig elképesztő részletességgel! Folyton meglepőek voltak számunkra a dolgok, de ez része annak a játékfejlesztés során történő felfedezési örömnek. Remélhetőleg ez olyan dologgá alakul a játékban, hogy játékosként a feudális Japán gyönyörűségéből sokat fel fogsz fedezni.”

Fox azt is elismerte, hogy az AAA-játékoknak még lenne hová fejlődnie az új környezetek/helyszínek megtalálásában: „A játékok körbe mozgolódnak – a feudális Japán egy olyan helyszín volt, amiről fejlesztőként tudtam, hogy sok időt töltöttem volna el szívesen annak újraalkotásával. Játékosként pedig igazán szerettem volna egy nyílt világú szamurájos játékot… és ez csak egy kitűnő helyszín a történelemből – sok van még! Szóval igen, úgy vélem, hogy elég sok helyszín van a játékoknak, és azt kívánom, hogy az ipar egy kicsit terjeszkedne az irányukba, de szerintem abban jó a játékipar, hogy váratlan helyekre megy.”

A Ghost of Tsushimának jelenleg megjelenési dátuma nincs – csak annyit tudunk róla, hogy PlayStation 4-exkluzív, és azok egyik utolsó nagyobb tagja lehet, amikor a boltokba kerül.

Forrás: DualShockers

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)