Menu

Shinji Mikami: „a fejlesztők a harmincas évükben vannak a csúcson”

Mikami, aki a Resident Evil létrehozásában jelentős szereppel játszott, elgondolkodtató nyilatkozatot tett.

Az Archipel meginterjúvolta Shinji Mikamit, aki már több mint két évtizede a játékiparban tevékenykedik, és ő úgy látja, hogy a fejlesztők eleinte tapasztalatot szereznek, de aztán átesnek a ló túloldalára. Szerinte az addig megszerzett tapasztalatok miatt változnak a nézőpontok. Először fiatalként jó meglátásuk és érzékük van ahhoz, hogy alkossanak valamit. (De ehhez meg nem biztos, hogy van pénzük rá.) Ekkor az életerejük, szívük, kitartásuk is sokkal jobb még, ami magától értetődő.

Viszont ekkor még nincsen meg a tapasztalat, így a jó érzék önmagában nem elegendő – nem elég „felnőttek” a dolgok összegyűjtéséhez, vagy ahhoz, hogy a játékosoknak egyszerűen megmutassák azt, amit kellene. Viszont idővel ez a helyzet megváltozik. Veteránként már több aspektusból is megláthatják a kockázatot, viszont cserébe „rövidlátóak” lesznek, így pedig nehéz nekik az őrült ötleteket egy projektben megvalósítani, mert az tele van nekik lyukakkal (anyagi/kreatív/határidős, ilyesmi), de ha ezen átjutnak, akkor ki tudnak adni egy játékot.

Mikami a saját munkásságára is átültette a gondolatmenetét. Ő a Resident Evil 4-et 39 évesen hozta össze, és úgy hiszi, hogy ekkor volt a csúcson. (Azért annak a játéknak is volt egy kicsit vontatott fejlesztési története… az első koncepcióból Hideki Kamiya a Devil May Cry-t valósította meg, a második, rémálmos elképzelést pedig nem folytatta a Capcom.) Tudna másról is ilyet mondani, de szerinte általánosságban véve láthatjuk, hogy az alkotók a harmincas éveikben hozzák össze a legjobb dolgaikat.

Lehet abban valami, amit mond. Mikami amúgy a Tango Gameworksnél dolgozik alapító tagként. Ezt amúgy a Zenimax felvásárolta, őket pedig a Microsoft zsebelte be… úgyhogy a japán fejlesztő most lényegében az Xbox kötelékében dolgozik a PlayStation 5-re és PC-re készülő Ghostwire: Tokyo-n, feltehetőleg felelős producerként. (A Microsoft ugyanis hagyja a fejlesztőknek, hogy a multiplatformként tervezett játékaik minden tervezett platformra megjelenjenek.)

Forrás: PSL

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love

NAPI COSPLAY BABE: Cammy (Street Fighter)

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu