Andrew Wilson: „a FIFA csak négy betű a játék dobozán!”

Az Electronic Arts vezérigazgatója szerint a FIFA brand hátráltatta az évente jelentkező focijátékukat, ami a FIFA 23-mal lezárhatja maga mögött a licensszel kapcsolatos múltját: az idei lehet az utolsó ilyen néven futó játékuk.

 

A VGC írt arról, hogy Andrew Wilson, az Electronic Arts vezérigazgatója részletesen kifejtette: harminc év után talán jobb lenne szakítani a FIFA licensszel, és novemberben egy céges értekezleten elmondta, hogy a licensz hátráltatja az EA ambícióit a focijátékokkal kapcsolatban! Nem csak 11v11 meccseket vagy szélesebb digitális gazdasági rendszereket akar a kiadó, és szerinte a cég egy nem világbajnokságos év során kizárólag négy betűt kapott értékként a játékuk dobozán a FIFA licensz használatával. A kiadó (milyen meglepő…) nem reagált.

A New York Times októberben írt arról, hogy az EA és a FIFA között leálltak a tárgyalások, ugyanis a licenszért 2,5 milliárd dollárt (tehát 800 milliárd forintot) akartak volna a következő évtizedre. Ha az idei, katari világbajnokság után sem ráznak kezet, a FIFA 23-mal véget is érhet az EA Sports ezen néven futó focijátéka, ami nagy eséllyel EA Sports FC 24-ként folytatódhat 2023 őszén, ugyanis ezt a nevet már szabadalmaztatták…

Wilson ezt nyilatkozta novemberben az értekezleten. Szokatlanul hangzik tőle, ezért lefordítottuk, mit is mondott: „Nyitottabb leszek mint eddig voltam a külvilág felé. Az elmúlt több mint 30 évben nagyszerű kapcsolatunk volt a FIFA-val. Több milliárdos értéket teremtettünk. Ez egyszerűen óriási. Létrehoztuk a világ egyik legnagyobb szórakoztatóipari tulajdonát. Én azt állítom – és ez talán egy kicsit elfogult -, hogy a FIFA márka nagyobb jelentőséggel bír videojátékként, mint a labdarúgás irányító testületeként. Ezt nem vesszük magától értetődőnek, és igyekszünk nem arrogánsak lenni. Nagyon keményen dolgoztunk azon, hogy a FIFA megértse, mire van szükségünk a jövőre nézve.

Alapvetően a FIFA-tól egy nem világbajnoki évben csak a négy betűt kapjuk a doboz elején egy olyan világban, ahol a legtöbb ember már nem is látja a dobozt, mert digitálisan vásárolja meg a játékot. Egy világbajnoki évben természetesen hozzáférünk a világbajnoksághoz, de a globális labdarúgás tágabb kontextusában, éves szinten a világbajnokság fontos, de nem a legfontosabb. Van 300 másik licencünk, amelyekkel olyan tartalmakat kapunk, amelyekkel a játékosaink a leginkább és a legmélyebben foglalkoznak.

A jövőre nézve a franchise-t szeretnénk növelni, és ironikus módon a FIFA-licenc valójában ennek akadálya volt. A játékosaink azt mondják, hogy több kulturális és kereskedelmi márkát szeretnének, amelyek relevánsak számukra a saját piacaikon, és mélyebben beágyazódnak a játékba: olyan márkákat mint a Nike. De mivel a FIFA az Adidas-szal áll kapcsolatban, ezt nem tudjuk megtenni. A játékosaink azt mondják, hogy több játékmódot szeretnének, a 11v11-en és a játékmenet különböző típusain túlmutató dolgokat. Elmondhatom, hogy harc volt, hogy a FIFA elismerje azokat a dolgokat, amelyeket mi szeretnénk létrehozni, mert azt mondják, hogy a licencünk csak bizonyos kategóriákra vonatkozik.

A játékosaink azt szeretnék, ha szélesebb körben terjeszkednénk a digitális ökoszisztémában… a rajongóink azt mondják, hogy azt szeretnék, ha részt vennénk ezen a téren. A FIFA-licencünk valójában megakadályozta, hogy sok ilyen dolgot csináljunk. Ismétlem, a FIFA csak egy név a dobozon, de megakadályozta, hogy olyan területekre lépjünk be, amilyeneket a játékosok szeretnének.

A játékosaink azt mondják nekünk, hogy azt akarják, hogy nagyon gyorsan mozogjunk: „azt akarjuk, hogy gyorsan csináljatok dolgokat”. Ehhez pedig olyan szabadságra van szükségünk, hogy valóban kreatívak és innovatívak lehessünk, és kísérletezhessünk a piacon. Az engedélyezési ütemtervek és a FIFA-licencünkkel kapcsolatos különböző dolgok miatt ez nagyon nehéz, és sokkal lassabban haladunk, mint szeretnénk.

Néhány hete volt egy beszélgetésem Gianni Infantinóval, a FIFA elnökével, ahol azt mondtam: „Figyelj, a pénz egy dolog: nem akarunk több pénzt fizetni mint amennyit ez a licenc ér. De ez nem erről szól, hanem arról, hogy képesek vagyunk-e időben olyan játékokat és élményeket nyújtani, amelyeket a rajongóink szeretnének”. Nem tudom, hogy eljutunk-e idáig, és ironikus módon, ha nem, és képesek leszünk új brandet adni a játékunknak, és átvenni az irányítást a globális futball ökoszisztéma felett, amelyet ki fogunk építeni, akkor ironikus módon valószínűleg több bevételt fogunk generálni, több szurkolót fogunk találni, és idővel nagyobb lesz az elkötelezettségünk, mert több partnerrel tudunk majd együtt dolgozni, több játékmódot tudunk majd kialakítani, mélyebben és szélesebb körben tudunk majd terjeszkedni a futballt körülvevő digitális ökoszisztémákban, és mindenekelőtt nagyon, nagyon gyorsan tudunk majd haladni. Dolgozni fogunk ezen és átgondoltan fogunk eljárni. Jó partnerek akarunk lenni a FIFA-val, de nem lennék meglepődve, ha végül más irányba mozdulnánk el. Végső soron úgy gondolom, hogy ez talán még jobb is lenne a játékosainknak, mintha továbbra is ezt a négy betűt használnánk a dobozon,” mondta Wilson.

Ez bizony nem éppen az az üzleti, már-már androidként nyilatkozó EA-elnök mint amit a nyilvánosságban megmutat magából. Szóval úgy tűnik, hogy a FIFA naplementébe megy, de az Ultimate Team sajnos megmarad…

Forrás: VGC

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu