Mivel jóval több PlayStation 4 van a játékosok birtokában mint PlayStation 5 (több indokból), jogos, ha egy tábor kiakad a tartalomhoz való hozzá nem férés miatt.
A The Game Awards során hivatalos lett, hogy a Guerrilla Games a Horizon Zero Dawn után a folytatáshoz, a Horizon Forbidden Westhez is készít tartalmi kiegészítőt. Van egy kisebb bökkenő: a Burning Shores DLC egy konzolról lemarad. A Sony Interactive Entertainment és a Guerrilla PlayStation 5-re jelentette be (és később majd PC-n is ott lesz, mert mostanában minden PS5-exkluzív first-party játék átugrik a Steamre és az Epic Games Store-ra; lásd a Returnal példáját, aminek rendszerigényéről ma szó esett), PlayStation 4-re NEM, ugyanis nagyratörő elképzeléseket valósított meg benne a stúdió.
A Redditen az egyik kritikus felhasználó ezt írta: „Ha egy játékot felteszel egy platformra, akkor csak az a tisztességes, hogy minden platformon, ahol elérhető, hozzáférhess minden DLC-hez, ami utána jön, különben akár ki is hagyhattad volna az adott rendszert [a célplatformok közül].” A Twitteren pedig egy a sok kritikus hang közül: „Az összes idő és elkötelezettség, amit Aloy történetének követésébe fektettünk, és a hozzám hasonló emberek, akik nem engedhetik meg maguknak a PlayStation 5-öt, nem fogják látni Aloy történetének befejezését.”
Abból az indokból jogos a felvetésük, hogy az alapjáték valóban elérhető PlayStation 5-re és PlayStation 4-re, de a kritikus játékosoknak említenénk egy másik példát, ami szintén hasonló helyzetet mutatott fel: alapjáték először az előző konzolgeneráción, majd később a kurrens konzolduón; bejelentették hozzá a kiegészítőt, ám az már elhagyja a PlayStation 4-et és az Xbox One-t. A Cyberpunk 2077-ről van szó, aminek a Phantom Liberty lesz az egyetlen tartalmi bővítése, és bizony ezt a CD Projekt RED nem fejleszti PlayStation 4-re és Xbox One-ra. Ehhez már egy izmosabb PC, esetleg egy PlayStation 5 vagy Xbox Series kell. Ugye itt is kritikusak?
Ne hunyjanak szemet egy másik példa felett.
Forrás: PSL