Jöhet az „orosz Electronic Arts”?!

Orosz tisztviselők egy „orosz Electronic Arts” létrehozását fontolgatják az ország romokban álló játékiparának megmentésére. Ez volt az egyik „frenetikus” ötlet a kormánytisztviselők és a technológiai szektor képviselőinek decemberi találkozóján felvetett számos javaslat közül.

 

Mivel az ország nemzeti játékmotorra vonatkozó tervei életben vannak, Oroszország más eszközöket kezdett vizsgálni a gyengélkedő játékipar újjáélesztésére. Az orosz Digitális Fejlesztési Minisztériumban december 15-én tartott, tisztviselők és az iparág képviselői közötti találkozón a kormány elkezdte mérlegelni egy szövetségi projektet, amelyet „A jövő játékiparának” nevez. Az egyik lehetséges lehetőség? „Alapítsunk egy orosz Electronic Arts céget, hogy segítsük a minőségi orosz játékok kiadásának racionalizálását”. Végül is, a FIFA licenc már el is érhető.

A Kommerszant által látott anyagok szerint az orosz hatóságok egy új intézményrendszer létrehozását remélik az orosz játékfejlesztés stabilizálására és kordában tartására. A két, az iparág szabályozására, kutatására és képzésére összpontosító szerv mellett a tisztviselők a „Rosgame” nevű szervezetet is létre akarják hozni: Az orosz játékipar „stratégiai fejlesztésével” foglalkozó központot, amely az „iparág megújítására és fejlesztésére”, valamint a „játékok fejlesztésére és kiadására” összpontosítana.

A nagyfőnökök három lehetséges forgatókönyvet tartanak szem előtt a Rosgame számára, a valószínűtlentől az abszurdig. Az első, az úgynevezett „stabilizációs forgatókönyv” egy 7 milliárd dolláros beruházást irányoz elő, amely 2030-ra a játékipar fellendülését és Oroszországnak a „20 legjobb játékfejlesztő ország” közé való bekerülését eredményezi. Van egy „ambiciózus forgatókönyv” is, amely 20 milliárd dolláros injekciót igényel, ami „iparági áttörést” eredményezne. A Kommerszant talán ironikusan megjegyzi, hogy „az [ipari áttörés] lényegét nem fedték fel” az általa látott anyagokban.

De, ahol a gumicsont igazán beindul, az az 50 milliárd dolláros „vezetői forgatókönyv”, amely a jelek szerint azt eredményezné, hogy az orosz játékipar 2030-ra „puha hatalmi eszközzé” válna, amely felvehetné a versenyt a játékipar titánjaival. A puha hatalom, ha nem tudnád, a kulturális befolyásra utal – arra a hatalomra, hogy meggyőzzünk másokat, hogy elfogadják az értékeinket -, szemben a katonai és gazdasági kemény hatalommal.

Dmitrij Csernyicsenko, Oroszország turizmusért, sportért, kultúráért és kommunikációért felelős miniszterelnök-helyettesének hivatala tisztázta, hogy a hatóságok még nem igazán találták ki, hogyan finanszírozzák mindezt, és hogy valószínűleg „költségvetésen kívüli mechanizmusok” lesznek a javaslatok.

A számítógépes sportok és más sportágak fejlesztésével foglalkozó nonprofit ügynökség (ARKIVS) által készített dokumentum – amelynek képviselői szintén jelen voltak a decemberi ülésen – konkrét célokat javasolt a jövő játékipara projekt számára. Az orosz Electronic Arts létrehozása mellett az ARKIVS elképzelése szerint 2030-ra az orosz játékfejlesztés egymilliárd külföldi felhasználót szerez, négy orosz játékmotort gyárt, és [mély lélegzetvétel] valahogyan két új játékkonzolt gyárt. Mindezt annak ellenére, hogy Oroszországot még mindig súlyos nemzetközi szankciók sújtják az ukrajnai inváziót követően, és számos játékgyártó cég teljesen kivonult az országból).

Nem hangzik túl valószínűnek, ugye? Ha fogadni akarnék, azt mondanám, hogy sok ilyen tervet drámaian lecsökkentenek vagy teljesen befagyasztanak, amint elhagyják a Digitális Fejlesztési Minisztérium irodáinak ítélkezési szabadságát. Mégis érdekes megjegyezni, hogy a játékok elég nagy szerepet játszanak az orosz miniszterek fejében – nem csak mint gazdasági ágazat, hanem mint a puha hatalom eszköze is – ahhoz, hogy több olyan terv is felmerüljön, amelyek célja az orosz szerencsejátékok fenntartása. Mivel Kína is azon van, hogy átértékelje a játékokkal szembeni ellenségességét a kulturális befolyásolás eszközeként való felhasználásuk összefüggésében, a világ nagyhatalmi versengése inkább előbb, mint utóbb hatással lehet a hobbinkra. Legalábbis jobban, mint eddig.

Forrás: PC GAMER

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu