Dolphin: most már nincs esély a Steames megjelenésre!

A Nintendo GameCube és Wii játékait emuláló program fejlesztői lényegében feladták a Valve digitális felületén a megjelenést.

 

Régebben írtunk arról, hogy a Valve kapott egy levelet a Nintendótól, amiben a japán cég leírta, hogy a nagy N szellemi jogait sérti a Dolphin. „Feladjuk a Dolphin Steamre történő kiadására irányuló erőfeszítéseinket. A Valve végső soron a boltot üzemelteti, és bármilyen feltételt szabhat a szoftverek megjelenésének feltételéül. Tekintettel a Nintendo régóta fennálló álláspontjára az emulációval kapcsolatban, lehetetlennek tartjuk a Valve azon követelményét, hogy a Steam-kiadáshoz a Nintendo jóváhagyását kell kérnünk,” írta a Dolphin csapata a blogján.

A poszt ezen felül visszautasítja a Nintendo állítását, miszerint az emulátor sérti a szerzői jogait (DMCA), mivel a Wii és GameCube játékok dekódolásához használt „saját,egyedi titkosítási kulcsokat” tartalmaz, és kijelenti, hogy nem fogja eltávolítani a Wii titkosítási kulcsát a forráskódjából: „Ez első pillantásra rendkívül rosszul hangzik (és az első olvasás után bizonyára egy pillanatra pánikba estünk), de most, hogy elvégeztük a házi feladatunkat és beszéltünk egy ügyvéddel, már nem aggódunk. Nagyon erős érvünk van arra, hogy a Dolphint nem elsősorban a védelem kioldalazása céljából terveztük vagy fejlesztettük.”

ModernVintageGamer (MVG) egy videóban elmagyarázta, hogy a Dolphin csapata benézte, ugyanis a Wii AES-128 Common Key segítségével dekódolja az emulátor forráskódjában a játékokat. A Wikipédián olvasható egy bejegyzés az „illegális számról”, és a fejlesztők a programjukban ezeket alkalmazták, és a Redditen egy programozó szerint örülhetnek, hogy csak a Steam-verziót bukták, nem pedig a teljes forráskódot.

A blogposztjukban a fejlesztők tagadják, hogy a Wii AES-128 Common Key alkalmazása sértené a DMCA-törvényt, ami tiltja az olyan technológiát, amelyet „elsősorban azzal a céllal terveztek vagy gyártottak, hogy megkerüljenek egy olyan technológiai intézkedést, amely hatékonyan szabályozza az e cím alapján védett műhöz való hozzáférést”. Idézték a kódvisszafejtéses részt a törvényből, ami engedélyezi a technológia átugrását „egy önállóan létrehozott számítógépes program más programokkal való átjárhatóságának lehetővé tétele céljából”. Szerintük az Egyesült Álamokban ez jelentős jogi védelmet biztosít nekik, és ezért nem tudott az utóbbi 25 évben (amióta életbe lépett törvény) a Nintendo jogilag fellépni bármilyen emulátor ellen.

Viszont ha egy játékot megvásároltunk, akkor mindegy, hogy mit használnak a fejlesztők, igenis jogunk van emulálni azt PC-n. És ebbe a Nintendo egészen egyszerűen nem köthet bele.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu