A Bungie próbálja a bizalmunkat visszanyerni a leépítések után

Viszont akármi is lesz, a játékiparban továbbra is folytatódni fognak a kirúgások, és erre is van magyarázat.

 

A Bungie is elküldött néhány embert a cégtől. A probléma csak az, hogy köztük sok veterán volt. Már ez is felhúzta a közönség idegeit, és a helyzeten mit sem segített a stúdió közleménye „Az előre vezető utunk” címmel, amit lefordítva közlünk: „Ez volt stúdiónk történetének egyik legnehezebb hete, mivel olyan emberektől váltunk meg, akiket tisztelünk és csodálunk. Ezt a hetet azzal töltöttük, hogy támogattuk egymást, beleértve azokat, akik a stúdióban vannak, valamint a már nem ott lévő barátokat és kollégákat. Szeretnénk elismerni a Lightfallal és a legutóbbi évadokkal kapcsolatos visszajelzéseket és aggodalmakat, valamint a The Final Shape bemutatására vonatkozó visszajelzéseiteket. Tudjuk, hogy sokat veszítettünk a bizalmatokból. A Destiny-nek meg kell lepnie és gyönyörködtetnie kell. Ezt eddig nem tettük meg eléggé, és ez meg fog változni. Számunkra egyértelmű a továbblépés útja. A The Final Shape-et felejthetetlen Destiny-élménnyé kell tennünk. Olyasmit akarunk építeni, amit a valaha készült legjobb játékok mellett tartanak majd számon. Egy méltó betetőzést, amely tiszteleg az utazás előtt, amelyen az elmúlt 10 évben együtt voltunk. Forsaken, The Witch Queen és The Taken King; ezek azok a mércék, amelyekhez fel akarunk nőni.

Intenzíven arra összpontosítunk, hogy felülmúljuk a The Final Shape iránti elvárásaitokat. A Destiny 2 több mint 650 elkötelezett csapattársa minden energiáját és szakértelmét ennek az epikus pillanatnak és az azt követő epizódoknak a megvalósítására fordítja. Az előttünk álló hetekben többet fogtok hallani tőlünk arról, hogy mi következik rövid távon, kezdve a következő szezonunkkal november végén. Ezt követően elkezdjük kibontani a csapatunk nagyobb, merészebb és fényesebb vízióját a The Final Shape-ről, valamint a hidat, amelyet tervezünk építeni, hogy mindannyiunkat kivigyünk ebből a sötétségből a Fénybe,” írta a Bungie.

Kis kontextus: a februárban kiadott Lightfall nem kapott jó fogadtatást, ugyanis az azt megelőző The Witch Queenhez képest hatalmas volt a visszalépés. Azóta egyre több a kritika (kiégnek a játékosok, azaz beleunnak a szezonális modellbe, továbbá a monetizáció is fel lett hozva). Érdekesség, hogy a Bungie nem beszélt halasztásról, de a Bloomberg már most arról beszél, hogy a február 27-ére tervezett megjelenést elhalasztják júniusra, ugyanis „jó, de nem kiváló” visszajelzéseket kapott a kieg a belső tesztelések során. A Lightfall és az azt következő zuhanás a játékosszámban szintén szerepet játszhatott a halasztásban…

A visszajelzések a játékosoktól ezúttal sem pozitívak. Van, aki a vezetőségbe vetett hitét vesztette el és a játékiparban változást szeretne látni, van, aki lélektelen PR-dumának tekintette a Bungie közleményét, és van, aki szerint a tisztelet nem volt ott, ha a kirúgott alkalmazottak nem kaptak más lehetőséget, csak elbocsátást. Pete Parsons, a Bungie vezérigazgatója annyit írt, hogy szomorú nap volt ez számukra, mert olyanoknak mondtak búcsút, akik jelentős hatással voltak a stúdióra. Ez sem volt jó hatással a cég imázsára. Ezért is jogos a kérdés: ha eltolják három hónappal a megjelenést, azzal mit tudnak elérni?

A WCCFTech megkérdezte Karol Severint, a MIDiA Research vezető játékipari elemzőjét arról, hogy a mostanában történő leépítések a csökkenő növekedési ráta miatt történnek-e. Erre ez volt a válasz: „A közelmúltban történt elbocsátások a korrekció részét képezik, amelynek során a vállalatoknak egyre inkább a nyereségre kell összpontosítaniuk, mivel az adósság sokkal drágább, mint korábban volt. Természetesen, sajnos, mivel lassabb bevételnövekedési ütemek állnak előttünk, a nyereségesség felé vezető út gyakran költségcsökkentést igényel, amelynek az elbocsátások is részét képezik.”

Tehát durranhat a növekedési lufi…

Forrás: PCGamer, WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu