A stúdió ráadásul a megszokott fejlesztési idő fele alatt hozta össze a 2011-es Call of Duty-val megegyező nevű játékot (nem lenne meglepő, ha ez a minőségen is érzékelhető lenne…).
A Bloomberg írt arról, hogy az Activision Blizzard arra kényszerítette a Sledgehammer Games csapatát, hogy a megszokott három év helyett másfél év alatt fejlessze a Call of Duty idei epizódját. Eddig ugye az volt a megszokott, hogy az Infinity Ward, a Treyarch, illetve a Sledgehammer Games között forgott az IP, és így mindenki 3 évente jut a porondra az új epizódjával, de ezúttal em ez volt a helyzet.
Korábban olyan pletykákat hallottunk, miszerint az idei Call of Duty a tavalyi játék, a Call of Duty: Modern Warfare II DLC-je lesz (Jupiter kódnévvel). Ezt a Bloomberg is alátámasztotta. Eredetileg az volt a cél, hogy egy kisebb, spin-off stílusú élményt hozzanak össze, amely Mexikóban játszódott volna, de tavaly nyáron az Activision Blizzard vezetősége azt az ukázt adta a Sledgehammernek, hogy egy teljes értékű folytatást kell csinálniuk a 2022-es CoD után, és ismét Vladimir Makarov kell, hogy a rosszfiú legyen.
Ebből következett a kényszerített hétvégi és éjszakákba nyúló munka, hogy időben elkészüljön a játék, amihez hozzájárult a csapat ígérete (2021-ben, a Call of Duty: Vanguard után kimondták, hogy ez nem ismétlődhet meg; azt a játékot is kevesebb idő alatt hozták össze, és végül nem teljesített jól semmilyen formában sem). A Call of Duty: Vanguard után a Sledgehammer az Advanced Warfare második részét akarta fejleszteni. Az Anvil kódnevű projekt nagy elképzelésekkel bírt (teljes sztori, többjátékos mód, Zombies), de végül le lett söpörve a koncepció…
A Bloomberg a Sledgehammer alkalmazottaitól azt is hallotta, hogy az Infinity Ward felügyelete panaszos volt, ugyanis nem volt hatékony a fejlesztés az oda-vissza kommunikáció, és a felülről jövő, nem akart változtatásk miatt. Ennek az ügynek végül elméletileg happy end lett a vége, mert a Microsofté lett az Activision Blizzard, és a redmondiak nem erőltetnek semmit sem, továbbá hagyják szabadon engedni a kreativitásukat is.
A Sledgehammer erre egy közleménnyel reagált, amit Aaron Halon, a stúdió főnöke írt: „Már jóval az előző játékunk befejezése előtt hangosan és egyértelműen hallottuk a rajongóktól, hogy szeretnének hosszabb ideig együtt maradni és játszani egy sorozaton belül. És ezt, a franchise történetének első igazi folytatását meg is valósítottuk. Ezért is adtunk hozzá olyan funkciókat, mint a Carry Forward, hogy első alkalommal tisztelegjünk a játékosok Modern Warfare-sorozatba tett befektetései előtt. Büszkék vagyunk arra, hogy mi lehetünk a Modern Warfare III vezető csapata. Keményen dolgoztunk, hogy megvalósítsuk ezt az évek óta készülő víziót. Bármi, ami ennek ellenkezőjét állítja, egyszerűen nem igaz – ez a mi játékunk, és alig várjuk, hogy mindannyiótokkal online játszhassunk.”
Unalmas már az évenként történő megjelenés. Meg a franchise is.
Forrás: WCCFTech