Úgy tűnik, hogy akkora kudarc volt a felettébb a The Last of Usra emlékeztető MMO korai hozzáféréses (early access) megjelenése, hogy mindent elbukott a stúdió. Talán nem kellett volna all-int mondani…
December 7-én rajtolt el a The Day Before a Steamen, de korai hozzáférésben, úgyhogy még messze nem „egypontnullás” állapotban. Az értékelések is jöttek rá rendesen: 20714 felhasználói értékelés, kifejezetten negatív (overwhelmingly negative) kategória. Ez így kb. mindent el is mond, és hozzá lehetne tenni, hogy a stúdió bezár, és hagyhatnánk ennyiben… de a Fntastic fantasztikus búcsúüzenetet is hagyott a Twitteren:
„A mai napon bejelentjük az Fntastic stúdió bezárását. Sajnos a The Day Before anyagilag megbukott, és nincs elegendő pénzünk a folytatáshoz. Minden befolyt bevételt a partnereink felé fennálló tartozásaink kiegyenlítésére fordítunk. Minden erőfeszítésünket, erőforrásunkat és munkaóránkat a The Day Before fejlesztésébe fektettük, amely az első nagy játékunk volt. Nagyon szerettünk volna új javításokat kiadni, hogy felfedjük a játékban rejlő teljes potenciált, de sajnos nincs meg a finanszírozásunk a munka folytatásához. Fontos megjegyezni, hogy a The Day Before fejlesztése során nem fogadtunk el pénzt a közönségtől; nem voltak előrendelések vagy közösségi finanszírozású kampányok. Öt éven át fáradhatatlanul dolgoztunk; a vérünket, verejtékünket és könnyeinket öltük a játékba.
Jelenleg a The Day Before és a Propnight jövője ismeretlen, de a szerverek továbbra is működni fognak. Elnézést kérünk, ha nem feleltünk meg az elvárásaitoknak. Minden tőlünk telhetőt megtettünk, de sajnos képességileg elszámoltuk magunkat. Játékokat készíteni hihetetlenül nagy kihívást jelent. Hálásak vagyunk mindenkinek, aki támogatott minket ezekben a nehéz években. Fantasztikus utazás volt az elmúlt nyolc év (2015: a stúdió megnyitása; 2017: a The Wild Eight megjelenése; 2018: a Dead Dozen megjelenése; 2018: A Radiant One megjelenése; 2021: A Propnight megjelenése; 2023: The Day Before megjelenése),” írta a Fntastic.
És akkor itt a csavar. Hiába megyünk a Steamre, a játékot nem lehet megvenni (ki tudja, meddig maradnak életben a szerverek?). A Valve nem csak ennyit lépett: hiába játszottunk vele két óránál többet, Gabe Newell cége ebben az esetben kivételt tesz, és visszaadja a pénzünket, ha igényeljük…
Forrás: WCCFTech