A PlayStation 5 Pro állítólag egy éven belül be lesz mutatva. Ha ennyire részletes specifikációk szivárogtak ki, vagy egy nagyon kidolgozott hoax az egész, vagy mindez igaz…
Májusban már hallottuk, hogy 100%, hogy a Sony dolgozik a PlayStation 5 Pro-n, azttán jöttek a specifikációk, miszerint egyedi nyolc magos Zen 2 CPU, talán dupla Tempest Engine-teljesítmény, illetve két shader engine lehet a félgenerációs konzolban. Az előbbit Tom Henderson szivárogtatta ki, és ő azt is mondta, hogy egy kisebb PlayStation 5-ön is dolgozik. Nos, az már meg is jelent, úgyhogy valami tényleg készülhet.
A ResetEra fórumon elég részletesen olvashatunk most a PlayStation 5 Pro-ról, ami állítólag szeptemberben lesz leleplezve. A Viola kódnevű SoC (rendszerlapka) a TSMC N4P-s folyamatán készül. A processzor a Zen 2-es architekúrán marad a támogatás érdekében, de dinamikus frekvenciájú lesz (max. 4,4 GHz). Magonként 64 KB L1, 512 KB L2 gyorsítótár, és megosztva 8 MB L3-as cache is lesz. Az áramkörön 30 WGP lesz, de csak 28 lesz aktiválva a PlayStation 5 Pro-n, így összesen 56 CU-val rendelkezik. Kepler_L2 szerint viszont 64-ből 60-at használ majd a konzol. A Trinity (a PlayStation 5 Pro kódneve) három fő technológiából áll össze (gyors tárhely: hardveresen gyorsított be- és kitömörítés, ami már a jelenlegi PlayStation 5-ön van; erősebb sugárkövetés; felskálázás). RDNA 3-as architektúrájú, de a négyesből több ray tracinges fejleményt átvesz (néhány megoldás az Nvidia Ada Lovelace és az Intel Arc technológiájához hasonló lesz).
3584 shader, 224 TMU, 96 ROP, 16 GB-nyi 18 GB/s GDDR6 memória 256 bites buszon 576 GB/s sávszélességgel. A GPU frekvenciájának a célpontja 2 GHz (14,33 TFLOPs számítási teljesítmény, dual-issue tényezővel 28,67). A nyers sugárkövetési teljesítmény megduplázódik, a raszterizáció az Oberonhoz és az Oberon Plushoz képest pedig 50-60%-kal lesz jobb. Az XDNA2 NPU-t is alkalmazzák, hogy a Sony temporális gépi tanulású felskálázási technikáját is gyorsítsák. Ez lesz a PlayStation 5 Pro egyik előnye (ahogy a PlayStation 4 Pro-n a checkerboard renderelési megoldás volt), és a cél az, hogy a felskálázott 4K minimum 30 FPS frame rate-en fusson. Henderson nem tud nyilatkozni erről, de hozzátette, hogy a Sony a cégen belül a hónap során várta a szivárgásokat, mert a fejlesztőkészleteket (dev kiteket) a külsős, third-party stúdióknak kiküldi.
Mindez nem hivatalos, de a lényeg annyi, hogy erősebb konzolra számíthatunk 2024 novemberi megjelenéssel.
Forrás: WCCFTech