PlayStation 5 Pro: jelentős szivárgás a Sony újabb „feles” konzoljáról?

A PlayStation 5 Pro állítólag egy éven belül be lesz mutatva. Ha ennyire részletes specifikációk szivárogtak ki, vagy egy nagyon kidolgozott hoax az egész, vagy mindez igaz…

 

Májusban már hallottuk, hogy 100%, hogy a Sony dolgozik a PlayStation 5 Pro-n, azttán jöttek a specifikációk, miszerint egyedi nyolc magos Zen 2 CPU, talán dupla Tempest Engine-teljesítmény, illetve két shader engine lehet a félgenerációs konzolban. Az előbbit Tom Henderson szivárogtatta ki, és ő azt is mondta, hogy egy kisebb PlayStation 5-ön is dolgozik. Nos, az már meg is jelent, úgyhogy valami tényleg készülhet.

A ResetEra fórumon elég részletesen olvashatunk most a PlayStation 5 Pro-ról, ami állítólag szeptemberben lesz leleplezve. A Viola kódnevű SoC (rendszerlapka) a TSMC N4P-s folyamatán készül. A processzor a Zen 2-es architekúrán marad a támogatás érdekében, de dinamikus frekvenciájú lesz (max. 4,4 GHz). Magonként 64 KB L1, 512 KB L2 gyorsítótár, és megosztva 8 MB L3-as cache is lesz. Az áramkörön 30 WGP lesz, de csak 28 lesz aktiválva a PlayStation 5 Pro-n, így összesen 56 CU-val rendelkezik. Kepler_L2 szerint viszont 64-ből 60-at használ majd a konzol. A Trinity (a PlayStation 5 Pro kódneve) három fő technológiából áll össze (gyors tárhely: hardveresen gyorsított be- és kitömörítés, ami már a jelenlegi PlayStation 5-ön van; erősebb sugárkövetés; felskálázás). RDNA 3-as architektúrájú, de a négyesből több ray tracinges fejleményt átvesz (néhány megoldás az Nvidia Ada Lovelace és az Intel Arc technológiájához hasonló lesz).

3584 shader, 224 TMU, 96 ROP, 16 GB-nyi 18 GB/s GDDR6 memória 256 bites buszon 576 GB/s sávszélességgel. A GPU frekvenciájának a célpontja 2 GHz (14,33 TFLOPs számítási teljesítmény, dual-issue tényezővel 28,67). A nyers sugárkövetési teljesítmény megduplázódik, a raszterizáció az Oberonhoz és az Oberon Plushoz képest pedig 50-60%-kal lesz jobb. Az XDNA2 NPU-t is alkalmazzák, hogy a Sony temporális gépi tanulású felskálázási technikáját is gyorsítsák. Ez lesz a PlayStation 5 Pro egyik előnye (ahogy a PlayStation 4 Pro-n a checkerboard renderelési megoldás volt), és a cél az, hogy a felskálázott 4K minimum 30 FPS frame rate-en fusson. Henderson nem tud nyilatkozni erről, de hozzátette, hogy a Sony a cégen belül a hónap során várta a szivárgásokat, mert a fejlesztőkészleteket (dev kiteket) a külsős, third-party stúdióknak kiküldi.

Mindez nem hivatalos, de a lényeg annyi, hogy erősebb konzolra számíthatunk 2024 novemberi megjelenéssel.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu