Psychonauts 2: így kezeli a mentális problémákat a Double Fine játéka

Tim Schafer, a Psychonauts 2 alkotója arra ösztönzi a fejlesztőket, hogy a nehéz kérdéseket is tisztelettel és megfontoltan kezeljék. Őrülten hasznos játék!

 

A Psychonauts 2 augusztus 25-én jelent meg a piacon, egy akció-platformer, amibe mindannyian beleszerettünk. A Tim Schafer által készített új Double Fine-játék többek között azzal a képességével tűnt ki, hogy számtalan olyan forgatókönyvet tudott létrehozni, amelyek különböző személyek elméjét képviselték, különböző problémákkal és sajátosságokkal.

A játék nagy tisztelettel és természetességgel kezeli ezeket a kérdéseket, anélkül, hogy komolytalan lenne, de anélkül is, hogy tabukba ütközne. Tim Schafer erről a mentális egészséggel foglalkozó nemzetközi játékcsúcson beszélt. A Gamesindustry közzétette a kreatív előadását, amelyben arra fókuszál, hogy a fejlesztők gyakran kerülik a számukra nehéznek tűnő témákat, és elmondja a tapasztalatait, hogyan birkóztak meg velük.

 

 

Tim Schafer beszélt arról, hogyan közelítette meg ezt a második részt az elsőhöz képest, és elismerte, hogy bár elégedett volt az első játék végeredményével, sok olyan témát, amit jól kezeltek, csak véletlenül, ellentétben ezzel a második résszel, ahol tudatosították, hogy megfelelően kell foglalkozniuk a mentális egészség ábrázolásával.

Az első és a második rész között van néhány szándékos különbség, például az, hogy Raz az első játékban az egyének elméjét támadta meg, akár akarták, akár nem, míg a második címben tudatosították az ezzel járó jogsértést, és először az egyén beleegyezését kérik, kivéve a rendkívüli vészhelyzeteket. Schafer azt akarta, hogy ezek a karakterek közötti előzetes beszélgetések, mielőtt belépnének az elméjükbe, normalizálják a terápia igényét.

Schafer azt is bevallotta, hogy a Take This nonprofit szervezethez fordultak tanácsért, hogy hogyan kezeljék ezeket az érzékeny kérdéseket. Úgy tűnt számára, hogy a stáb jó szándéka ellenére az információhiány és a különböző részlegekben kialakuló buborékok miatt bizonyos problémákat figyelmen kívül kellett hagyniuk, de a külső tanácsadók arra szolgálhatnak, hogy felhívják a figyelmet néhány ilyen neuralgikus pontra.

 

 

A kreatív arról beszélt, hogyan védjük magunkat a saját elménkkel, azt mondogatva magunknak, hogy jó emberek vagyunk, és hogy jó szándék vezérel minket, ezekkel igazolva minden kárt, amit a játékainkkal okozunk, miközben a probléma középpontjába azt helyezzük, akit megsértettünk. Schafer kifejtette, hogy ez csak egy tanulóév, amelyen az embereknek át kell menniük, és meg kell érteniük, hogy a szándék nem annyira fontos, mint a szavak hatása. „Figyelembe kell venned, hogy milyen hatással van a művészeted, és hogyan fogják értelmezni, ez az egyetlen módja annak, hogy jobb művészetet alkoss, és ne bántsd az embereket” – mondta Schafer.

Schafer végül a többi fejlesztőhöz fordult abban a reményben, hogy ahelyett, hogy elkerülnék a mentális egészséggel kapcsolatos problémákat, vállalják be a velük járó munkát. „Ne kerülje el a nehéz témákat, csak próbálja meg tisztelettel és megfontoltan megközelíteni őket” – tanácsolta Schafer.

Tim Schafer és csapata szavai alapján úgy tűnik, hogy a Psychonauts 2 nagyon tisztelettudóan fejlődött, mind a tárgyalt témák, mind a Double Fine-nál zajló munkanapok tekintetében. Ha kíváncsi vagy rá, olvasd el játéktesztünket is!

Forrás: Gamesindustry

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu