Menu

Mirror’s Edge Catalyst – „A postás első csöngetése”

ELŐZETES – A jövő év első negyedében új résszel jelentkezik a DICE játékvilágot megosztó címe, a Mirror’s Edge. Ezúttal viszont nem a folytatással, hanem Faith múltjával fogunk megismerkedni alaposabban. A sok változás közül talán az a legnagyobb, hogy a fejlesztő egy nyitott világban kívánja tálalni az előzményt. Sok cím próbálkozik mostanában ezzel, hogy open world-ben folytatják a cselekményt, vajon a Catalyst-nek előnyére válik?

Faith Connors első kalandjába 2008 végén vághattunk bele először, a fogadtatás azonban nem a várakozások szerint alakult. Maga a belső nézetes parkour jó ötletnek bizonyult, viszont a sztori és a rövid játékidő miatt kicsit félresikerült az első rész, itt az idő, hogy a DICE kiköszörülje a csorbát.

MIRRORS EDGE 3

Az üveghegyen…

Az előző epizód névtelen metropolisza helyett, a következő rész Glass városába helyezi Faith előéletének megismerését. A Catalyst, szakítva az első cím lineáris pályavezetésével, egy nyílt világban mutatja be, hogy hogyan került hősnőnk a futárok közé és hogy egyáltalán hogyan jutott el a 2008-as játék elejéhez. Nem tudni még, hogy mekkora pályára számíthatunk, azt viszont nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy Glass ugyanolyan hatalmas, felhőkarcolókkal teletűzdelt nagyváros, mint amekkorának az előzmény ismeretlen városa tűnt, ránézésre. A Catalyst-ben azonban szabadon lesz bejárható minden, amit látunk.

ps4pro.eu-MIRRORS-EDGE-1

Nincs fegyvere és veszélyes

Szintén változás, hogy a következő kalandot a DICE fegyverhasználat nélkül képzeli el, ergo, az ellen tüzelhet ránk, de nekünk csak a közelharc vagy a menekülés marad. Ez felvet néhány kérdést, mivel a régi kiadás egyes pályái megoldhatatlanok voltak egy kis tűzerő nélkül. Faith ekkora király lett volna régebben, hogy mindenkit egy szempillantás alatt leszerel? Esetleg több sebzést fog bírni a Connors lány? Vagy le lesz butítva az AI célzása? Több hangsúly kerül a lopakodásra? Konkrét indoklást még nem közölt a fejlesztő, de az biztos, hogy az új Mirror’s Edge-ben részünkről egy lőfegyver sem fog eldördülni.

MIRRORS EDGE 4

Hogyan kezeljünk egy hölgyet?

Nyugi, nem váltunk profilt, nem csajozási tippek jönnek, természetesen az irányításról lesz szó. A régebbi játékhoz képest ez is változott egy cseppet. Az alap, felfelé és lefelé irányuló mozgások ugyanúgy, a helyzetünktől függenek. Tehát, ha merőlegesen nekirohanunk egy falnak és a felfelé irányuló mozgás gombját nyomjuk, az egy felugrást/felmászást fog eredményezni, ha alacsonyabb szögben futunk neki és ugyanazt a gombot nyomjuk, akkor a falon futást fogjuk látni és így tovább. Nincs tehát kifejezetten ugrás vagy guggolás gomb, de ez eddig is így volt. Ami viszont újdonság, hogy lesz egy Shift névre keresztelt funkciónk is, ami az akciók gördülékenységét, lendületét hivatott segíteni a jobb ravasszal. Ezt valószínűleg gyakran használni kell majd, mivel gyorsítani fogja Faith mozgását és erősebbé teszi támadásait.

MIRRORS EDGE 5

Vegyes érzelmek

Személy szerint kedveltem az előző részt, nagyjából 5-6 alkalommal biztos végigjátszottam, mégis folyton úgy éreztem, hogy valami hiányzik belőle. Pofás volt a minden pontján patika tisztaságú város, helyükön voltak az élénk, időnként rikító színek, sztori szempontjából is játszottunk már gyengébb játékkal. Viszont az időnként butácska kezelés, a kukába való checkpoint rendszer és a néha extrém túlerővel szembeni harc miatt biztosan nem fog hiányozni. Jó iránynak érzem az open-world-re való váltást, csak nehogy attól legyen nyitott, hogy bármelyik háztetőről, bármelyik háztetőre eljuthatunk akármelyik háztetőn keresztül, nem ez tesz egy játékot szabaddá, pedig a DICE eddig nem tett közzé olyan anyagot, ahol Faith az emberek közt a földön járkálna. Remélhetőleg a Catalyst beleteszi azt a fentebb említett ”valamit”, a félelmeim is alaptalannak bizonyulnak és sikerrel írja majd be magát a nyílt világú játékok könyvébe. 2016. február 23-án kiderül.

– Dazo911 –

Nagyot ugorhat:

+ Új cím csatlakozik az open-world zsánerhez
+ Shift mód
+ PS4-hez méltó grafika

De pofára is eshet:

– Viszlát fegyverek
– Mire lesz elég a puszta kezünk?
– Mennyire leszünk szabadok?

Kiadó: Electronic Arts

Fejlesztő: EA DICE

Stílus: Akció, Platformer

Megjelenés: 2016. február 23.

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu