Menu

Friday the 13th: The Game – Idegtépő szörnyeteg

ELŐZETES – Sötétség övez. Ingem elszakadt, egy fa törzséhez nyomom a hátam, remegő szám sikoltana. Kezemmel próbálom letörölni az arcomra került vért, azonban csak még inkább elkenem. Neszt hallok, mélyebbre csúszok a fa tövébe, szinte már fekszek. „Mi atyánk ki vagy a…” Imám egy fejsze éle szakítja félbe, ami az avarba csapódik lábam mellett. Rémületemben üvöltök. Felpattannék, de éles fájdalom hasít bele a mellkasomba. Ő felém hajol… Tekintete akár egy dárda fúródik az enyémbe. A hoki-maszk mögül halk morgás tör elő, majd újra lecsap a baltával…

 

A 80-as években rengeteg embernek okozott rémálmokat az akkori korszak egyik mérvadó horror produktuma, a Péntek 13, amiben egy csapat fiatal esett áldozatul a Kristálytó táborban élő Jason Voorheesnak. A sorozatgyilkosokat megcélzó mozimánia 1978-ban vette kezdetét, mikor John Carpenter Halloween – A rémület éjszakája című film debütált a mozikban. Ez után a mű után futószalagon kezdték lenyomni a mozirajongó közönség torkán a hasonló alkotásokat, azonban a Péntek 13-ig, és Jason-ig egyik sem volt képes kiemelkedni a tömegből. És ahogy a sorozat „önálló életre kelt”, és szaporítani kezdte önmagát, úgy került elő belőlünk az interakcióra való vágyakozás is. Az Atlus nem is volt rest, elhozta a nagyérdemű számára a videojátékot, ami kiérdemelte mindenidők LEGROSSZABB Nintendo programja címet.

A későbbiekben sajnálatunkra a cím igencsak hanyagolva lett, mivel említésre méltó produktum nem készült a Kristálytó „kalandorairól”, hacsak nem kezdünk el böngészős „ingyom-bingyomokat” emlegetni a teljesség kedvéért. (És nem kezdünk!) Ezúttal viszont egy olyan program került kilátásba, ami minden bizonnyal megérdemli mind a figyelmet, mind pedig a pénzünket, ugyanis a Gun Media-nak hála a Kristálytó végre meglátogathatja a jelenlegi generációs konzolokat, méghozzá egy (nem túlzok) atom-durva produkció képében. Nézzük hát meg, hogy mire kell számítanunk, a jelenleg Kickstarteren fellelhető programtól.

Kezemmel próbálom letörölni az arcomra került vért, azonban csak még inkább elkenem.

Borús elmék egy rugóra járnak

Mindenekelőtt azt nem árt tudni, hogy mindössze pár nap alatt közel 500 ezer dollárt sikerült a csapatnak „besarcolnia” az érdeklődő támogatóktól, a céljuk pedig 700 ezer dollár. Azon a szent napon, amikor soraimat ide vetem, még 21 nap van vissza a kampány lezárásáig, így még bőséggel van ideje a csapatnak arra, hogy meglegyen a kért összeg, sőt!

Alapul véve azt, hogy az eredeti film stábjának a jó részét sikerült beállítani a produkció mögé egy elég erőteljes pozitív kép kezd el kirajzolódni bennem a Friday the 13th: The Game-ről. Először is a projekt mögé állt és teljes mellszélességgel támogatja azt, a legelső film rendezője, Sean Cunningham, akiről tudhatjuk, hogy műfajon belül csak és kizárólag jó, vagy közepes alkotásokhoz adja a nevét, de rosszhoz soha. Ez azért már egy elég jó jel, de rajta kívül besegíti a munkálatokat még Harry Manfedini (a filmek zeneszerzője) és a Jasont megálmodó Tom Savini is.

Kezemmel próbálom letörölni az arcomra került vért, azonban csak még inkább elkenem.

Home, sweet home

Tekintve, hogy mennyire sikeresnek néz ki már így a közösségi finanszírozás lezárásától elég távol is a kampány azt már biztosra vehetjük, hogy elkészül a jövőben. Méghozzá, – feltéve ha a készítők valóban tartják magukat mindahhoz, amit eddig kiraktak elénk – egy elmebeteg módon paráztatós multiplayer játék képében. Multi? Igen! A Friday the 13th: The Game egy egyidejűleg 8 szereplős többjátékos program lesz, amiben 7 player a camp-en ragadt fiatalokat fogják alakítani, 1 szerencsés pedig magát Jasont, a szörnyeteget.

A játéknak pedig egyetlen célja lesz! Megmenekülni. Viszont ezt milyen formában sikerül végrehajtanunk az már kizárólag rajtunk múlik. Összefogva társainkkal, megpróbálkozhatunk a dromedár Jason kiiktatásával (erre csekély az esély, mivel egy fizikailag sokkalta fölényesebb emberről van szó, mint leendő karaktereink), telefonok megjavításával és a hatóságok értesítésével, vagy éppen egy jármű helyrerakásával és meneküléssel.

Kezemmel próbálom letörölni az arcomra került vért, azonban csak még inkább elkenem.

A lehetőségeink tehát adottak hogy túléljük, azonban nem árt észben tartani, hogy ezúttal a szörnyeteg képébe is egy hús-vér játékos kerül, akinek egyetlen célja az lesz, hogy módszeresen feldaraboljon minket.

A pályára való belépést követően találkozni fogunk sorstársainkkal, akikkel összefogva akár együtt is megpróbálhatunk túlélni, azonban Jason „hyper hallása” lehetővé teszi az őt alakító játékos számára, hogy már kilométerekről észlelje a legapróbb neszeket is. A zaj pedig a csoportokban nagyobb, mint egyedül, így a kockázat is.

Kezemmel próbálom letörölni az arcomra került vért, azonban csak még inkább elkenem.

Nagyszerűség hódít

Elég sok dolog fogja nehezíteni a túlélők dolgát, mint például a félelem mérő, amitől karaktereink idegesek, kapkodók, ügyetlenek lesznek, ha felszalad a skálája. Ezt a kis műszert a látottak, hallottak fogják befolyásolni, az ismeretlen neszektől idegesek lesznek hőseink, ha meg látják egyik társuk elhullását egyenesen kiborulnak! Ilyenkor pedig nehezebben végzik el dolgukat, gyatrább a kézügyességük, gyorsabban fáradnak.

Tehát a kihívás faktorral sem lesz probléma.

A kérdés csak az, hogy miként tudunk majd együttműködni egymással, tudván azt, hogy a többiek jelenléte csak a bajt hozza ránk, vagy épp a menekülésben lassít minket? Vajon hányszor fogjunk bajtársainkat Jason elé dobni, csak hogy mi magunk megmeneküljünk, és vajon (ez pedig még riasztóbb) hányszor dobnak majd minket a szörnyetegnek, hogy egérutat szolgáltassunk? Remek lehetőségek, abszurd környezetben. A rettegés maga!

Kezemmel próbálom letörölni az arcomra került vért, azonban csak még inkább elkenem.

Hangulatból 5-ös!

Ha a játékból kikerült anyagokat megcsodáljuk, akkor az már biztos, hogy hangulatában nagyon a toppon lesz. Az állandó sötétség, a hangok, az árnyékok olyan atmoszférát szolgáltatnak, hogy épeszű ember lehet, neki se fogna a programnak. De nem is az eszünk miatt szeretnek minket, hanem mert gamerek vagyunk! A pályákon a folytonos idegtépő hangulatot az segíti a legjobban elő, hogy mesterséges intelligenciát nem kap a játék.

Minden karaktert egy valódi játékos alakít, így a hibafaktor sokkalta magasabb, mint egy gépi társnál vagy épp ellenfélnél. Ezek a dolgok pedig emberközelivé varázsolják a programot. Az még csak hab a tortán, hogy nem kapunk időlimitet, tehát egy kör addig tart, amíg el nem hullik, vagy éppenséggel meg nem menekül az összes túlélő.

Ebben egymás segítségére lehetünk, amennyiben a táborozók valamelyikjét alakítjuk, de nem árt folyton fejben tartani – mert ha mi nem is, társunk biztos észben tartja -, nem kell, hogy mindenki túlélje! Elég, ha mi kijutunk! Persze ezzel csak mi menekülünk meg, társainkat továbbra is vadássza majd Jason, egész addig, amíg meg nem hal mindenki, vagy nem sikerül a többieknek is kijutnia a táborból.

Kezemmel próbálom letörölni az arcomra került vért, azonban csak még inkább elkenem.

Péntek esti gáz

Az egyik legígéretesebb Kickstarter projekt, amivel az elmúlt időszakban találkozhattunk, így mindenképp érdemes figyelemmel kísérni a sorsát. Az már biztos, hogy hamarosan elszabadul majd a pokol a digitálisan felépített Kristály tó táborában, ahol akár mi magunk is áldozatul eshetünk az ikonikus horror legendának, Jason Voorheesnak. A játékmenet remeknek ígérkezik, a hangulata fenomenális így az egyik legvárósabb cím, még ha meg is marad az Indie kategóriában. AAA-nál maradjon az Activision, EA és a Ubisoft, mi annak örülünk, hogy a megszokott franchise-ok mellett végre kapunk valami igazán üdítő frissítőt! Az csupán grátisz, hogy ez pont a Péntek 13 képében érkezik.

-Kese-

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu