Menu

Nem AMD-alapú technológiát használ a sugárkövetéshez a PlayStation 5?

Úgy tűnik, hogy a PC-n RTX néven már lassan elterjedő valós idejű sugárkövetés esetében mást fog használni a PlayStation 5, mint gondolnánk.

Ismét Komachi az, akitől újdonságokat hallunk (elvégre ő a bennfentes a GPU-kkal kapcsolatban). Ő négy chip esetében közölt részleteket. Ezek kódneve Sparkman, Arden, Oberon és Ariel. Az első kettőről az a pletyka járja, hogy az Xbox Series X modellű next-gen Xbox fogja bevetni ezeket, míg az Oberon/Ariel párosról azt hallottuk, hogy a PlayStation 5-ben alkalmazzák majd. „Meg tudom erősíteni, amit Komachi talált – a forrás szerint a Sparkmanben és az Ardenben van sugárkövetés és VRS (változó mértékű shading), míg az Oberonban és Arielben nincs,” olvasható a Twitteren. Úgyhogy ha ez a két kódnevű chip tényleg a Sony-hoz köthető, akkor lehetséges, hogy saját megoldással valósítják meg a sugárkövetést, nem pedig az AMD technológiája révén.

Az egyedi 3D-s audióról is szó esett a minap – erről pár fejlesztő beszélt a GamesRadarnak. „Szerintem a nyers számítási teljesítmény, ami a realisztikus audiómodellek megalkotásához szükséges, erősen figyelmen kívül marad. A múltban képesek voltunk többnyire jó akusztikus modellezést végezni több trükk és okos technika révén. Az automatizált 3D-s audió teljeskörű megvalósítása egy nagy előrelépés lesz a játékok hangjaiban, és jóval gazdagabb élményeket fog eredményezni, mondja Samuel Justice (korábban a The Chinese Room, a DICE, és a Frictional Games audiorendezője/tervezője volt, most pedig a Sweet Justice Sound társalapítója és hangtervezési felügyelője – ez a cég többek között a Fortnite, a Half-Life: Alyx, vagy a Mortal Kombat 11 hangjáért is felelős). De a sugárkövetés is fejlesztheti a hangzást: „A valóságérzet fejlesztésére is használható a sugárkövetés úgy, hogy jóval pontosabb finomhangolásokat végez el az audión valós időben a játékost körülvevő környezethet igazodva,” mondja Marcus Klang, a Zoink Games (Fe, Ghost Giant vezető hangtervezője).

A holland Let’s Go Digital ismét felfedezett egy szabadalmat, amit a Sony ezúttal egy frissített DualShock kontrollert regisztrált. Ez már valószínűleg a végleges DualShock 5-höz köthető, és az érdekesség, hogy négy plusz gombot is leleplez a szabadalom jellemzése. Ezek a gombok a kontroller hátoldalán találhatóak – ez pedig azért gyanús, mert a Sony nemrég bejelentett a DualShock 4-hez egy hátsó gombos kiegészítőt. A dokumentum szerint ez az újítás igazodhat az eltérő kézmérethez, így a DualShock két része, ahol megmarkoljuk a kontrollert, termetesebb lehet a két ravasszal, és könnyebben meg lehet fogni a kontrollert, és a további gombok a játékmenet során vethetők majd be.

A PlayStation 5 egy év múlva már biztosan kapható lesz, de kérdéses, hogy mennyiért.

Forrás: WCCFTech, WCCFTech, PushSquare

ps4 controller dualshock 5 ps5 playstation 5

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu