Menu

A Yakuza fejlesztője talán irigy a Ghost of Tsushima sikerére?

Toshihiro Nagoshi-t, a Yakuza sorozat atyját lenyűgözte a Ghost of Tsushima, mégis úgy véli, hogy az valahol egyfajta vereség a japán játékfejlesztésnek.

 

Az elmúlt években gyakran visszatérő téma a japán játékok lemaradása az amerikai vagy európai piaccal összevetve, amely vitát egyébként olyan fejlesztők kijelentései színesítették, mint Phil Fish-é, aki szerint az összes modern japán játék „egy nagy szívás.” Ez természetesen egy igen érzékeny téma, de nem minden japán fejlesztő sértődik meg ezen: Toshihiro Nagoshi, a Yakuza sorozat rendezője is elismeri a növekvő szakadékot, s egy közelmúltban folytatott beszélgetés során Nagoshi fel is vetette, hogy bár lenyűgözte őt a szamurájos PlayStation 4-exkluzív Ghost of Tsushima, ám el kell ismernie, hogy a játékot annak bizonyítékaként látja, hogy mennyire lemaradt a japán videójáték-gyártás valójában.

 

„Hát persze hogy vesztésre állunk!”

“Őszintén: legyőztek bennünket.” – mondta Nagoshi mosolyogva a SEGA rendezvényén. „Igen, hát persze hogy vesztésre állunk! Őszintén úgy gondolom, hogy a Ghost of Tsushimának Japánban kellett volna elkészülnie.” – tette hozzá, elismerve mennyire megdöbbentette a játék részletessége, ugyanúgy, mint a game mögött álló dizájn filozófia, ami teljesen szembe megy a japán marketinges felfogással.

 

“A főszereplő [Jin] nem kifejezetten jóképű, ugye ebben egyetértünk? Egy tipikus japán vállalatnál, ha ilyen fickóról mutatsz be egy koncepciós rajzot, nem hinném, hogy jóváhagynák.” – mondta, hozzátéve azt is, hogy a japánok ragaszkodtak volna egy fiatalabb figurához. Nagoshi tiltakozott az ellen, hogy a nyugati fejlesztők ne értenék a japán kultúrát, s csodálja azt a tiszteletet, amivel sokan Japán iránt viseltetnek. Aztán így folytatta: “Több dolog is van abban a játékban, ami miatt emelem kalapom, például, hogy pont ezt a korszakot választották, és végig tudták vinni ezt az ötletet. Őszinte véleményem az, hogy remek munkát végeztek.”

 

Na de vissza Phil Fish-re: 2012-ben egy fórumon az Indie Game The Movie-ról volt szó, amikor a FEZ alkotója, a független fejlesztő Fish hatalmas vitát generált azzal a kijelentésével, mely szerint a japán játékok már nem a régiek. (Finoman szólva.) A kijelentést Keiji Inafune, a Mega Man atyja meredeknek, de szükségesnek ítélte.

 

A Ghost of Tsushima az amerikai Sucker Punch Productions stúdió játéka, mely Washington államban készült. A cím hatalmas sikereket ér el Japánban is.

Forrás: 3DJuegos

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu