A Yakuza fejlesztője talán irigy a Ghost of Tsushima sikerére?

Toshihiro Nagoshi-t, a Yakuza sorozat atyját lenyűgözte a Ghost of Tsushima, mégis úgy véli, hogy az valahol egyfajta vereség a japán játékfejlesztésnek.

 

Az elmúlt években gyakran visszatérő téma a japán játékok lemaradása az amerikai vagy európai piaccal összevetve, amely vitát egyébként olyan fejlesztők kijelentései színesítették, mint Phil Fish-é, aki szerint az összes modern japán játék „egy nagy szívás.” Ez természetesen egy igen érzékeny téma, de nem minden japán fejlesztő sértődik meg ezen: Toshihiro Nagoshi, a Yakuza sorozat rendezője is elismeri a növekvő szakadékot, s egy közelmúltban folytatott beszélgetés során Nagoshi fel is vetette, hogy bár lenyűgözte őt a szamurájos PlayStation 4-exkluzív Ghost of Tsushima, ám el kell ismernie, hogy a játékot annak bizonyítékaként látja, hogy mennyire lemaradt a japán videójáték-gyártás valójában.

 

„Hát persze hogy vesztésre állunk!”

„Őszintén: legyőztek bennünket.” – mondta Nagoshi mosolyogva a SEGA rendezvényén. „Igen, hát persze hogy vesztésre állunk! Őszintén úgy gondolom, hogy a Ghost of Tsushimának Japánban kellett volna elkészülnie.” – tette hozzá, elismerve mennyire megdöbbentette a játék részletessége, ugyanúgy, mint a game mögött álló dizájn filozófia, ami teljesen szembe megy a japán marketinges felfogással.

 

„A főszereplő [Jin] nem kifejezetten jóképű, ugye ebben egyetértünk? Egy tipikus japán vállalatnál, ha ilyen fickóról mutatsz be egy koncepciós rajzot, nem hinném, hogy jóváhagynák.” – mondta, hozzátéve azt is, hogy a japánok ragaszkodtak volna egy fiatalabb figurához. Nagoshi tiltakozott az ellen, hogy a nyugati fejlesztők ne értenék a japán kultúrát, s csodálja azt a tiszteletet, amivel sokan Japán iránt viseltetnek. Aztán így folytatta: „Több dolog is van abban a játékban, ami miatt emelem kalapom, például, hogy pont ezt a korszakot választották, és végig tudták vinni ezt az ötletet. Őszinte véleményem az, hogy remek munkát végeztek.”

 

Na de vissza Phil Fish-re: 2012-ben egy fórumon az Indie Game The Movie-ról volt szó, amikor a FEZ alkotója, a független fejlesztő Fish hatalmas vitát generált azzal a kijelentésével, mely szerint a japán játékok már nem a régiek. (Finoman szólva.) A kijelentést Keiji Inafune, a Mega Man atyja meredeknek, de szükségesnek ítélte.

 

A Ghost of Tsushima az amerikai Sucker Punch Productions stúdió játéka, mely Washington államban készült. A cím hatalmas sikereket ér el Japánban is.

Forrás: 3DJuegos

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Praesagus is a Role-Playing enthusiast and a huge fan of most story-driven games. He's also a diehard fan of everything related to Star Wars, Star Trek, or Fallout and likes to divide his free time between his beloved girlfriend and the retro games he loves so much.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu