F1 22 – Új autó, régi minden más

TESZT – Az új autók és a velük járó módosított fizika az egyetlen komolyabb változás a tavalyi résszel szemben, úgyhogy csak és kizárólag emiatt tudnám PC-n javasolni.

Esetleg PlayStation 5-ön vagy Xbox Seriesen tudnám azt mondani, hogy megéri a vételt, de ha a 2021-es rész megvolt, akkor erősen megfontolnám a vásárlást.

 

 

Mi változott?

 

Először is kivágták a kukába a Braking Point néven futó történetet, ami egy agyonszkriptelt zagyvaság volt, ugyanis az összes rendelkezésünkre álló versenyt megnyerhettük, a verseny valahogy mégis olyan szoros volt, hogy jaj, az utolsó futamon dől el minden, és mivel az F1 2021 nem írta ki a pontverseny állását, vacak volt az egész túldramatizálva. A sportjátékokból a szemetesbe hajítanám az összes ilyen suta sztorimódot, meg a szerencsejátékokat is, ami az F1 22-ből még szerencsére kimaradt, de az Electronic Artsot ismerve szinte biztos, hogy majd itt is lesz Ultimate Team pénzszivattyú. Nos, mi van a Braking Point helyett? Vannak hyperautók, amiket a pályákon vezethetünk ilyen-olyan kihívások formájában (átlagsebesség megtartása, adott idő megtartása, miközben minden kapun át kell menni, ilyesmi), meg van az F1 Life nevű marhaság, ahol ki lehet állítani, hogy milyen cuccaink vannak. Értelmetlen, szerintem jövőre el is tűnik a következő részből. A VR-támogatás ne tegye!

Az autók vezethetősége kiemelten módosult. Most bizony figyelni kell, hogy a boxkiállások után (ahol bizony az interaktivitás miatt nekünk kell időben bekanyarodnunk a rövidebb kerékcseréhez; meg van ilyen TV-szerű felvezető körös mód is, meg talán a Safety Car is ilyen lehet) a kerekeinket be kell melegíteni. A kocsink sokkal hajlamosabb a túlkormányzásra, azaz „a hátsó fertály” elpördülhet, ha nem figyelünk. Másképp kell vezetni az autókat, és ez jó. A mesterséges intelligencia is hajlamosabb a hibázásra, ez is tetszetős. Lecserélték a mérnökünk hangját közel egy évtized után: Jeff helyett Marc fog a fülünkbe duruzsolni a futamok során. Értelemszerűen bejutott a játékba az új pálya Miamiból, a pilóták és az autók is 2022-esek, van F2, van multiplayer, megmaradt a MyTeam karriermód, ahol csapatunkat akár a nulláról építhetjük fel a bajnoki címekig, de középmezőnyből és éllovasként is elindíthatjuk az új csapatunkat, ahol megint nekünk kell mindent kiválasztani a motoroktól (ex-Honda, vagy nem ex, mert a Honda megint lassan szaglászik az F1 körül, úgyhogy Red Bull Powertrains; Mercedes; Renault, Ferrari) a szponzorokon át a másik pilótánkig. Akár egy másik csapat pilótájaként is hajthatunk a bajnoki címért (ha nem MyTeamet futtatunk), van győzelmi felsétáló animáció is. Kb. ennyi.

 

 

És mi nem?

 

PC-n még mindig erőltetik azt a fránya Denuvót. A Codemasters és az Electronic Arts egyszerűen pofátlan, hogy nem tünteti fel a Steamen, sem az EULA-ban, hogy ott van ez a felesleges, gépterhelő másolásvédelem. A régebbi részeket szépen levették a Steamről (2019-…), és közben nem vették ki belőle a DRM-et. Oh, sorry, most geoblock hibát dobott a 2019 csekkolásakor. A játékmegőrzés felesleges? Planned obsolescence: direkt hagyják így, hogy vedd meg az újabbat. De nem csak ez tűnt fel nekem: a MyTeam úgy általában véve semmit nem változott. Jó, mások az alkatrészek, más a menü kinézete, de ugyanazt csináljuk, a szabadedzéses programok esetében dettó, vannak sprint futamok, van más kommentátor (nem csak Croft és Davidson van), de a rajtrács sorolásakor az első és a második helyezett között még mindig ott van egy gyakori 0.001-es eltérés. Mi a csuda ez? Tavaly is ott volt. Miért nem lehetett ezt még mindig kijavítani? A csapattársunk stratégiájába miért nem szólhatunk bele? Marc miért mondja betűről-betűre ugyanazt, amit Jeff? Akkor mi értelme volt lecserélni őt?! Grafikailag szerintem semmi számottevő változás nem történt (jó, van ray tracing, sugárkövetés, de nem mindenki engedheti meg magának, pláne most, és miért is kizárólag DirectX 12-n fut? Komolyan kérdezem. Szerintem ez a játék is bőven elfutott volna DX11-en, és így Windows 8.1/8/7-en is. Ez is a tervezett elavulás része. Konzolon nincs versenyek alatt RT, de a PlayStation 5 és az Xbox Series mindkét kiadása simán tartja a 60 FPS-t, de a Performance móddal a 120 FPS is megy a PS5/XSX pároson, utóbbin viszont a képtörés megtörténhet, mert a V-Sync itt már kicsit köhécsel.

 

 

Amennyi bajnoki címe van Schumachernek

 

Nem viccelek: hét pont. Ennyit érdemel az F1 22. Ez lett az első rész, ahol már komolyabb ráhatása lehetett az Electronic Artsnak a Codemastersre, de többnyire ugyanazt adták, mint egy éve, a kötelező módosításokkal megfejelve. Jó játék ez, azért is adok rá egy hetest, de szerintem az F1 Life abszolút felesleges volt, és számottevő fejlődésre nincs példa. És szerintem innentől az út csak lefelé fog vezetni.

-V-

 

Pro:

+ Hyperautók
+ Módosított fizika, VR PC-n
+ Oscar Piastrinak legalább ÍGY esélyt adhatunk…

Kontra:

– Vannak benne egy éve nem orvosolt hibák
– Számottevő fejlődés nem nagyon van
– Az F1 Life kuka


Kiadó: Electronic Arts

Fejlesztő: Codemasters

Stílus: Formula-1 évenként megjelenő videojáték-adaptációja

Megjelenés: 2022. július 1.

F1 22

Játékmenet - 7.6
Grafika - 6.9
Fizika - 9.3
Zene/hangok - 8.7
Hangulat - 4

7.3

Az F1 előre megy, nem hátra.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu