Leépítések, bezárások, játéktörlések és átszervezés az Embracer Groupban!

Március végéig több fázisban fog lezajlani az átalakulás, amivel a költséghatékonyság, a hatékonyság, a konszolidáció és a tőkeelosztás négyesére koncentrál a svéd központú kisgömböc.

 

Az Embracer bejelentése szerint a kezdeti, költséghatékonyságra törekvő fázis már el is kezdődött, a második fázist szintén elkezdte a cég, de még további elemzéseket hajtanak végre a megfelelő lépések végrehajtásához. Az utolsó fázis a belső konszolidációra, az erőforrások elosztására, illetve a növelt szinergiára koncentrál. Magyarul: a cég túl naggyá nőtt, és a struktúra nem követte le a megfelelő változtatásokat.

Matthew Karchot ideiglenes operatív vezérigazgatóvá, Phil Rogerst pedig ideiglenes stratégiai vezérigazgatóvá nevezték ki, hogy együtt vezessék a programtervezést és a végrehajtást. Az általános rezsiköltségek, a vállalati, a kiadói, valamint az értékesítési, általános és adminisztratív költségek csökkentése is feladat lett. A még be nem jelentett, alacsony várható hozamú stúdiók bezárása és azok projekteinek megszüntetése is sajnos bekövetkezik. Egy átfogóbb, központosított folyamat létrehozása is cél a játékbefektetések és a haladás felülvizsgálatára, a kreatív szabadság megőrzése mellett. Aztán ott van még a vállalatok és üzletágak konszolidációja, beleértve az operatív csoportstruktúrák felülvizsgálatát. A külső fejlesztésekbe történő befektetéseket csökkentik, nagyobb hangsúlyt fektetve a saját vagy ellenőrzött szellemi tulajdonon alapuló belső fejlesztésre. A belső fejlesztésű, nagy költségvetésű játékok fokozott külső finanszírozása is nagyobb hangsúlyt kap. Újra a csoport fő üzleti területeire koncentrálnak, és bevezetnek egy központosított és szabványosított, adatvezéreltebb és pontosabb megközelítést a játékokkal kapcsolatos előrejelzéssekre. Lényegében tényleg kipukkadáshoz közel volt a kisgömböc.

Lars Wingefors, az Embracer Group vezérigazgatója egy nyílt levélben magyarázkodik: „Ma reggel bejelentettük az Embracer Groupon belüli átszervezési programot, amely karcsúbbá, erősebbé és koncentráltabbá, önellátóvá tesz minket. Szeretném megosztani a döntés hátterét és összefüggéseit és azt, hogy ez mit jelent számunkra a jövőre nézve. Az elmúlt években az Embracer jelentős összegeket fektetett be mind a felvásárlásokba, mind a gyorsított szerves növekedés stratégiájába. Megszereztük a világ vezető szórakoztatóipari IP-it, és az iparág egyik legnagyobb játékcsatornájába fektettünk be. A ma bemutatott program a jelenlegi, nagy befektetésekkel járó üzemmódból még ebben az évben egy nagymértékben cash-flow-termelő vállalkozássá fog átalakulni. Lehetővé teszi számunkra, hogy erős vállalatként tudjunk megfelelni a romló gazdasági és piaci valóságnak, és alapvetően megváltoztatja a növekedési prioritásainkat a megemelt tőkével a saját pénzforgalmunkon alapuló optimalizálás és növekedés irányába. A program jelentősen csökkenteni fogja nettó adósságállományunkat. A program befejezése után az elkövetkező években kisebb üzleti kockázat mellett és magasabb árréssel fogunk nyereségesség-növekedést generálni a PC/konzol szegmensben. Ez pedig megadja számunkra a szabadságot, hogy folytassuk a növekedést, és olyan magas színvonalú élményeket nyújtsunk, amelyeket a játékosaink igazán értékelnek.

A program 2024 márciusáig különböző szakaszokra oszlik, és a költségmegtakarításokra, a tőkeallokációra, a hatékonyságra és a konszolidációra összpontosít. A kezdeti, azonnal megkezdett fázis elsősorban a csoporton belüli költségmegtakarításokat célozza. A következő, szintén azonnal induló fázis további elemzést igényel a konkrét intézkedések meghatározásához. Az utolsó fázis a belső konszolidációra, az erőforrások további kihasználására és a csoporton belüli további szinergiákra összpontosít. Az egyes érintett vállalatokra vonatkozó intézkedéseket az új ideiglenes operatív vezérigazgató és a stratégiáért felelős igazgató fogja végrehajtani, együttműködve az egyes operatív csoportok vezérigazgatójával és vezetői csapataival. Az Embracer jelenleg közel 17 ezer embert foglalkoztat, és bár ez a szám az év végére csökkenni fog, erre vonatkozóan még túl korai pontos előrejelzést adni.

Fájdalmas látni, hogy tehetséges csapattagok távoznak. A mi embereink alkotják az Embracer alapját. Megértem és tiszteletben tartom, hogy sokan közületek aggódni fognak a saját helyzetük miatt, és nem tudok minden kérdésre választ adni. Szeretném tisztázni, hogy a programmal kapcsolatos döntéseket nem könnyelműen hoztuk meg. Minden vezetőnktől azt kérem, hogy együttérzéssel, tisztelettel és tisztességgel vezessenek és cselekedjenek. Minden egyes fázisban és ahol csak lehetséges, azon fogunk dolgozni, hogy az érintett csapattagok elsőként kapjanak tájékoztatást. Ahol csak lehet, megpróbálunk lehetőséget biztosítani kollégáink számára, hogy más projektekre térjenek át. Fontos megjegyezni, hogy miközben egyes vállalatoknál megszüntetjük a szerepeket, másoknál továbbra is felveszünk munkatársakat. Tudjuk, megértjük és tiszteletben tartjuk, hogy ez egy kihívásokkal teli időszak minden érintett személy számára. Számomra a kommunikáció és az átláthatóság kulcsfontosságú, de ez is egyre nehezebb kihívás az olyan ügyekben, mint ez a program.

A valóság az, hogy minél gyorsabban cselekszünk, annál hamarabb leszünk erősebb vállalat. Az intézkedések többek között magukban foglalják egyes stúdiók bezárását vagy eladását, valamint néhány folyamatban lévő játékfejlesztési projekt leállítását vagy szüneteltetését. Emellett a nem fejlesztési költségek, például a rezsiköltségek és egyéb működési költségek kiadásainak csökkentése is bekövetkezik. Csökkenteni fogjuk a harmadik fél által történő kiadást, és nagyobb hangsúlyt fektetünk a belső IP-kre, valamint növelni fogjuk a nagy költségvetésű játékok külső finanszírozását. Az új ügyvezetői csapatunk tagjai, Matthew Karch és Phil Rogers azon fognak dolgozni, hogy a folyamatban lévő és a potenciális új játékfejlesztési projektjeinkbe történő befektetések felülvizsgálatának felülvizsgált, alapos folyamatát bevezessék. Emellett vezető szerepet fognak vállalni a működés további konszolidálásában, beleértve az operatív csoportstruktúra felülvizsgálatát is. Fokozottan összpontosítunk majd a csoporton belüli elszámoltathatóságra, biztosítva, hogy a teljesítmény megfeleljen a jelenlegi céloknak, vagy meghaladja azokat. A jövőbeli játékkiadási program potenciális hatása szinte teljes egészében a be nem jelentett projektek körül fog jelentkezni. Minden bejelentett jelentős kiadás továbbra is a tervek szerint fog megjelenni.

Szeretnék köszönetet mondani minden iparági partnerünknek, akik az elmúlt hetekben megkerestek minket, és kifejezték tiszteletüket az Embracer iránt, valamint azt a vágyukat, hogy további üzleteket kössenek velünk, legyenek azok nagyok, kicsik vagy átalakító jellegűek, a további utunkon. Az iparág egyik legnagyobb tartalomszolgáltatójaként ez az a mindennapi üzlet, amelyet tovább kell növelnünk. Úgy látom, hogy ez annak elismerése, hogy embereink, játékaink és IP-ink mennyire fontosak a szélesebb játék-ökoszisztéma számára. Az Embracerben jelentős kiaknázatlan potenciál rejlik, amelynek felszabadításán együtt fogunk dolgozni. Jobban ki kell használnunk méretünket, portfóliónk minőségét és képességeinket. A transzmédia stratégiánk iránti elkötelezettségünk továbbra is megmarad. Ez a stratégia önmagában is nagy lehetőséget rejt magában arra, hogy az elkövetkező években jelentős értéket teremtsen a csoporton belül. Végső soron ez fogja lehetővé tenni vállalkozóink és alkotóink számára, hogy továbbra is kiemelkedő és emlékezetes élményeket nyújtsanak a játékosoknak és a rajongóknak világszerte. Bízom abban, hogy csapatunk képes lesz eredményeket elérni, és megőrizni a játékipar világszintű vezető szerepét.

Büszke vagyok arra, amit az elmúlt évek során felépítettünk, és el kell ismernünk, hogy egy szilárd év elé nézünk, sok csodálatos megjelenéssel, mint például a Remnant II, a Warhammer 40,000: Space Marine II, a Payday 3, a Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged, az Arizona Sunshine II, az Alone in the Dark, a Homeworld 3, és még sok-sok más. A pénzügyi évünk az eddigi egyik legnagyobb sikerrel, a Dead Island 2-vel indult, amely felülmúlta a vezetőségünk amúgy is magas elvárásait. Az Embracer a bizalom, a hosszú távú gondolkodásmód és a különböző perspektívák befogadására irányuló vágy értékeire épült. Bármilyen nehéz is lesz néhány döntés, amit az elkövetkező hetekben és hónapokban meghozunk, azért tesszük ezt, mert biztosak vagyunk benne, hogy egy erősebb, hatékonyabb vállalatként fogunk kilépni, amely stabil jövő felé indul, hogy még nagyobb értéket teremtsen számos stúdiónk és fantasztikus IP-portfóliónk révén,” írta Wingefors.

Lássuk, kik lesznek érintettek…

Forrás: Gematsu

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)