Emile Morel mindössze negyven éves volt, amikor (ismeretlen okból kifolyólag) elhagyta az élők világát…
A Ubisoft játéktervezőjeként Emile Morel nemrég kapta meg a feladatot a francia kiadótól, hogy az évek óta bejelentett Beyond Good & Evil 2-t (innentől csak BG&E2) valahogy elvezesse kreatív rendezőként a célvonalig. Mivel a franchise alkotója, Michel Ancel évekkel ezelőtt maga mögött hagyta a játékipart a francia céget súlyosan érintő szexuális zaklatások közepette, így nem volt egyszerű a dolga, hiszen Ancel a vadvilággal foglalkozik (de az abból tervezett, PlayStation 4-re már kilenc éve bejelentett játékkal, a WiLD-dal már ő sem…).
Greg Hermittant, a Ubisoft Montpellier producere a LinkedInen közölte, hogy kollégája elhunyt: „Nyugodj békében, kedves Emile Morel. Olyan nagyszerű és kedves partner voltál a Ubisoftnál töltött évek alatt. Hálás vagyok, hogy annyi projektben dolgozhattam veled. Még a legnehezebb időkben is mindig az a gondoskodó és támogató ember maradtál, aki voltál a gyönyörű pozitív gondolkodásoddal. Biztosíthatlak, hogy folytatjuk a munkádat.”
Hozzá csatlakozott M. Gabrielle Shrager is, aki a BG&E2 korábbi narratíváért felelős rendezője volt: „Több mint egy évtizeden át volt egy nagyra becsült kolléga a Ubisoft Montpelliernél. Nevettünk és sírtunk jó és rossz időkben, és rengeteg nagyszerű játékot hoztunk össze együtt. Emile nagyon büszke volt a Beyond Good and Evil 2-re, a Space Monkeys-ra és a csapattársaira. Nagyon hiányozni fog.”
Morel LinkedInje szerint közel négy évig az Eden Gamesnél dolgozott (az Alone in the Darkban és a Test Drive Unlimited 2-ben felbukkan a neve a stáblistában), mielőtt 2009-ben csatlakozott volna a Ubisofthoz, ahol például a The Adventures of Tintinen és a Rayman Legendsen dolgozott volna. A Kotaku (https://kotaku.com/beyond-good-evil-2-ubisoft-montpellier-assassins-creed-1850164420) szerint a Ubisoft Montpelliernél a munkaügyi vizsgálatok (sokan kiégtek és betegszabadságot kértke…) során történő kavarodás jóvoltából lett a BG&E2 kreatív rendezője, de előtte ugyanígy, de kisegítői posztban már dolgozott a már több mint 15 éve fejlesztés alatt (nem?) álló játékon.
Nyugodjék békében.
Forrás: PCGamer