A Google Stadia halála után ismét a videojátékok felé kacsintgat a cég… de mégis miért kell ezzel próbálkoznia az Alphabetnek (a Google anyacégének)?
A YouTube-on sok olyan funkció van, ami régebben népszerű volt, majd eltűnt (például az annotációk…), de a YouTube-ra tervezett, csak az előfizetéssel elérhető sorozatokkal (Originals) is befürdött a cég. Most játékokkal próbálkoznak. A Playables nevű funkció korlátozott számú felhasználó számára elérhető, és ha esetleg szerencsések vagyunk (plusz reklámblokkoló helyett Premium előfizetéssel használjuk a site-ot…), a főoldalon szembe is futhatunk ezzel az újítással.
A 9to5Google írt a YouTube tesztelt funkcióinak, kísérleteinek egyikéről. A Premium felhasználók hozzáférhetnek ezekhez, viszont már tavaly hallani lehetett a minijátékokról, mert belsőleg tesztelték… ám eközben szinte biztos, hogy az S-betűs szót nem használják, ugyanis akkorra már hivatalos volt, hogy a Stadia a dögrovásának utolsó pillanatait élte. Viszont most milyen érdekes, hogy csendben bukkant csak fel ez az újítás…
A Google Stadia hatalmas zakó volt a cégnek, de most majdhogynem titokban bukkant fel a játékos terjeszkedés. „A Playables olyan játékok, amelyek közvetlenül a YouTube-on játszhatók asztali és mobil eszközökön egyaránt. Ha részt veszel ebben a kísérletben, akkor a YouTube-on egy „Playables” nevű részt fogsz látni, amely más tartalmak mellett jelenik meg a főoldalon. Ezt kezdetben korlátozott számú felhasználóval teszteljük. A YouTube előzményes menüpontjában megtekintheted és ellenőrizheted a Playables-előzményeid és a mentett játékokat,” írja a YouTube.
Kb. a Stack Bounce-hoz hasonló, apró játékokra kell gondolni, így akarja lekötni a YouTube feltehetőleg a fiatalabb korosztály figyelmét, hiszen a rövid videók (Shorts) is értelemszerűen a ByteDance TikTokjának példáját követi. Már csak az a kérdés, hogy a Playables miképp nyitja meg a kapuit a fejlesztők előtt, így pedig kapásból a monetizációra kell gondolni, hiszen a YouTube erősen ebbe az irányba dőlt el az utóbbi évtized során.
Talán érthető, hogy az ex-PlayStation főnök Shawn Layden mire gondolt, amikor a nem játékipari cégek terjeszkedésétől félti az ipart…
Forrás: PCGamer