Ismét felhős játékokkal próbálkozik a Google… ezúttal a YouTube-on!?

A Google Stadia halála után ismét a videojátékok felé kacsintgat a cég… de mégis miért kell ezzel próbálkoznia az Alphabetnek (a Google anyacégének)?

 

A YouTube-on sok olyan funkció van, ami régebben népszerű volt, majd eltűnt (például az annotációk…), de a YouTube-ra tervezett, csak az előfizetéssel elérhető sorozatokkal (Originals) is befürdött a cég. Most játékokkal próbálkoznak. A Playables nevű funkció korlátozott számú felhasználó számára elérhető, és ha esetleg szerencsések vagyunk (plusz reklámblokkoló helyett Premium előfizetéssel használjuk a site-ot…), a főoldalon szembe is futhatunk ezzel az újítással.

A 9to5Google írt a YouTube tesztelt funkcióinak, kísérleteinek egyikéről. A Premium felhasználók hozzáférhetnek ezekhez, viszont már tavaly hallani lehetett a minijátékokról, mert belsőleg tesztelték… ám eközben szinte biztos, hogy az S-betűs szót nem használják, ugyanis akkorra már hivatalos volt, hogy a Stadia a dögrovásának utolsó pillanatait élte. Viszont most milyen érdekes, hogy csendben bukkant csak fel ez az újítás…

A Google Stadia hatalmas zakó volt a cégnek, de most majdhogynem titokban bukkant fel a játékos terjeszkedés. „A Playables olyan játékok, amelyek közvetlenül a YouTube-on játszhatók asztali és mobil eszközökön egyaránt. Ha részt veszel ebben a kísérletben, akkor a YouTube-on egy „Playables” nevű részt fogsz látni, amely más tartalmak mellett jelenik meg a főoldalon. Ezt kezdetben korlátozott számú felhasználóval teszteljük. A YouTube előzményes menüpontjában megtekintheted és ellenőrizheted a Playables-előzményeid és a mentett játékokat,” írja a YouTube.

Kb. a Stack Bounce-hoz hasonló, apró játékokra kell gondolni, így akarja lekötni a YouTube feltehetőleg a fiatalabb korosztály figyelmét, hiszen a rövid videók (Shorts) is értelemszerűen a ByteDance TikTokjának példáját követi. Már csak az a kérdés, hogy a Playables miképp nyitja meg a kapuit a fejlesztők előtt, így pedig kapásból a monetizációra kell gondolni, hiszen a YouTube erősen ebbe az irányba dőlt el az utóbbi évtized során.

Talán érthető, hogy az ex-PlayStation főnök Shawn Layden mire gondolt, amikor a nem játékipari cégek terjeszkedésétől félti az ipart…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu