A vállalat nyíltan beszélt az ingyenes Xbox Game Pass-ról, mint a feltörekvő piacok potenciális üzleti modelljéről…
A Microsoft vizsgálja annak lehetőségét, hogy az Xbox Game Pass-hoz való hozzáférést reklámok megtekintéséért cserébe kínálja fel. A CMA úgy véli, hogy az Activision Blizzard könyvtárának a Game Passhoz való hozzáadásával „megnyerheti” az előfizetéses szolgáltatások háborúját.
Tim Stuart, az Xbox pénzügyi igazgatója nemrég a Wells Fargo TMT Summit résztvevőinek elmondta, hogy a vállalat szeretné a Game Pass-t „minden olyan képernyőre eljuttatni, amelyen játékot lehet játszani”.
A szolgáltatás hatókörének kiterjesztésére az egyik lehetséges módszer, amelyet felvetett, a reklámokkal támogatott játékstreaming kínálása a feltörekvő piacokon élő játékosoknak.
„Az a vízió, amiről szívesen beszélek, hogy van xCloud játékstreamingünk, így előfizethetsz a Game Pass Ultimate-re, és több száz játékot streamelhetsz tényleg bármilyen végpontra, amely böngészővel rendelkezik” – mondta Stuart a TweakTown beszámolója szerint.
„Az olyan modellek esetében, mint Afrika, vagy India, Délkelet-Ázsia, esetleg olyan helyek, ahol nem a konzolok az elsők, azt mondhatjuk, hogy ‘hé, szeretnél 30 másodperc reklámot nézni, és utána két órányi játékstreaminget?’.
„Afrikában a lakosság 50%-a 23 éves vagy annál fiatalabb, növekvő rendelkezésre álló jövedelemmel, mindannyian mobiltelefonokkal és mobileszközökkel, és általában véve nem sok magas szintű rendelkezésre álló jövedelemmel.
„Így a saját üzleti modelljeinkkel mehetünk be, és azt mondhatjuk, hogy több millió játékos van, akiket eddig nem tudtunk volna megszólítani, és most az üzleti modelljeinkkel mehetünk be.”
A Windows Central azt is állítja, hogy bizonyítékokat látott arra vonatkozóan, hogy egy ilyen üzleti modell a lehetséges jövő évi bevezetés előtt a gyártási szakaszba kerülhet.
A Title_OS biztonsági kutató állítólag nemrégiben osztott meg kódrészleteket az Xbox OS-ből. Ezek arra utalnak, hogy 15 perces blokkokban kínálnak Game Pass hozzáférést „Earned Time” alapon.
Tavaly azt is állították, hogy a Microsoft felmérést végzett a játékosok körében a Game Pass olcsóbb, reklámokkal támogatott szintjének bevezetéséről.
Forrás: TweakTown, Windows Central, X