Stellar Blade: akármekkora siker lesz PS5-ön, hazájában így is megbukhat a játék?! [VIDEO]

A dél-koreai piacot az okostelefonok uralják, így a Stellar Blade RPG PS5-ön való exkluzív kiadásával a fejlesztők odahaza sikeresen lábon lőhetik magukat…

 

 

Már csak tíz nap választ el minket a piac egyik legérdekesebb játékának megjelenésétől. A játék több aspektusa is vitákat generál. Ráadásul lehet, hogy éppen szülőhazájában, Dél-Koreában van a legnagyobb bukásra ítélve. A Stellar Blade az akció-RPG-rajongók körében elsöprő sikernek ígérkezik. Ám a játék rendezője, Kim Hyung Tae elmesélte, hogy a dél-koreai iparban hogyan nevezték őket megtévesztettnek és őrültnek, amiért konzolokra akarták kiadni a játékukat.

Április 26-án érkezik Eve kalandja, amit ha kipróbáltál a demónak köszönhetően, vagy végigkövetted a számos trailert, egy poszt-apokaliptikus világba kalauzol el minket, melynek narratívája bibliai alapokon nyugszik.

A NieR Automata vagy a Bayonetta által ihletett őrült premissza a téma alapján biztosan felkelti a játékosok figyelmét. Azonban Dél-Koreában kockázatos.

 

Mi a probléma a játékkal Dél-Koreában?

 

Ahogy a projekt igazgatója, a már említett Kim Hyung Tae is említette a The Journey című, alig 48 órája megjelent új Stellar Blade fejlesztői videóban, a projektről halló szakmabeli kollégák, köztük az ország kiadói őrülteknek tartották őket, akik egy olyan kiadással kockáztattak, amelynek nem lesz jövője.

„Amikor ezt a játékot készítettem, a legtöbben őrültnek tartottak, mert Dél-Koreában a mobiljátékok uralják a piacot” – idézte Hyung Tae-t.

„A konzolpiac szinte nem létezett és ma sem létezik” – folytatta. Valójában nem kell csak a kreatív szavaira hagyatkoznunk. Érdemes az AllCorrectGames statisztikáira is vetnünk egy pillantást. A dél-koreai piac 2023-ban 22 trillió won, azaz nagyjából 14 milliárd euró bevételt termelt. A játékközösség pedig két platformra tagolódik: a felhasználók 66,84%-a mobilon, elsősorban Androidon játszik, a maradék pedig a konzolok és a PC-k között oszlik meg. Előbbiek vannak túlsúlyban az asztali gépekkel szemben.

 

 

Azt azért túlzás lenne állítani, hogy egy az egyben koppintották a Bayonettát és a Nier-t. Ám ha ezek "nincsenek, a Stellar Blade soha nem jelent volna meg".

 

 

Ez egy olyan piac, ahol a lakosság több mint 30%-a aktív játékos. A dél-koreaiak 47%-a rendelkezik mobilkészülékkel. Itt a Lineage, a FIFA vagy a Genshin Impact valódi jelenségek. Ezért sokakat meglepett a játék exkluzivitása egy olyan fejlesztői közösségtől, amely jól megalapozott ezeken a piacokon. Természetesen a Sony támogatása, hogy a Stellar Blade egyelőre kizárólag PS5-re jelenik meg, óriási segítséget nyújt a piaci hatásában. Már csak azt kell megnézni, hogy ez a hatás pozitív eladásokban is megmutatkozik-e.

 

A Stellar Blade nem tartalmaz majd single-player mikrotranzakciókat

 

Habár a játék megjelenéséig már csak néhány nap van hátra, a dél-koreai stúdió nem ül a babérjain: minden lehetséges kérdésre válaszolt már a megjelenés előtt. Az egyik ezek közül a játék esetleges mikrotranzakciói körül forgott. A fejlesztők megerősítették, hogy a Stellar Blade-ben nem lesznek további fizetési lehetőségek. (Legalábbis ami a nem kooperatív tartalmakat illeti.) A dél-koreai csapat viszont olyan skineket és más IP-kkel való együttműködéseket irányoz elő, amelyeket egy fizetős fal mögé rejthetnének.

Forrás: YouTube, AllCorrectGames

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu